نكته هایی مهم در مورد طراحی بروشور و چاپ كاتالوگ

نكته هایی مهم در مورد طراحی بروشور و چاپ كاتالوگ به گزارش المور در طول روز، نه حتی یك مرتبه، بلكه شاید بارها با آنها برخورد كنیم؛ گاهی به سادگی از كنارشان عبور می نماییم و گاهی توجه ما را بی درنگ از آن خود می كنند.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابراعلام طرح گندم، بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ ها بخشی جدایی ناپذیر از دنیای امروز ما هستند. حتی با این که رسانه های دیجیتال جایگاه محکمی در دنیای تبلیغات برای خود به دست آورده اند، اما از کارایی بروشورها و کاتالوگ های کاغذی کم نشده است.
اگر دوست دارید سرمایه گذاری تان روی این ابزارهای تبلیغاتی نتیجه بخش باشد، باید کار طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ را به دست افراد حرفه ای بسپارید.
بروشور تبلیغاتی ابزاری عالی برای شرکت هاست تا محصولات و یا خدماتشان را معرفی کنند. به صورت سنتی بروشورها تک برگ هستند و عموما در یک یا دو بخش از کاغذشان تا می شوند.
در حالیکه استراتژی های تبلیغاتی دیجیتال رویکردهای مدرن بازاریابی را در تسخیر خود درآورده اند اما روش های سنتی مانند طراحی بروشور همچنان جایگاه خاص خودشان را دارند. در واقع امروزه رسانه های تبلیغاتی فیزیکی می توانند قدرتمندتر از همیشه باشند.
تحقیقات گسترده ای انجام شده که نشان داده است رسانه های فیزیکی و قابل لمس، به یادماندنی تر و متقاعدکننده تر هستند و نسبت به رسانه های دیجیتال واکنش بیشتری را در مخاطب ایجاد می کنند.
شاید بتوان گفت بهترین استراتژی بازاریابی در دنیای امروز ترکیب رسانه های دیجیتال با ابزارهای تبلیغاتی فیزیکی است؛ استراتژی که در آن به اندازه وبسایت ها و شبکه های اجتماعی، روی تراکت ها، بروشورها و پوسترها هم تمرکز وجود دارد. به همین خاطر است که شما باید طراحی بروشور را جدی بگیرید و آنرا به دست افراد حرفه ای و خبره در این حوزه بسپارید.
چگونه طراحی بروشور انجام دهیم؟
پیش از شروع طراحی بروشور باید ۲ سوال مهم را جواب دهید:
۱. بروشور شما کدام بخش از بازار هدفتان را پوشش می دهد؟
۲. مقرر است چه واکنشی را از مخاطب دریافت کنید و او را به انجام چه کاری تشویق کنید؟


باید از همان ابتدا بدانید مخاطبان شما در چه رده سنی قرار دارند، سبک زندگی آنها چگونه است و موقعیت پخش بروشورها کجاست. در این حالت است که می توانید پیام ها و تصاویر درست و گیرا را برای طراحی بروشور خود انتخاب کنید.
یک بروشور بیمه منزل که مخاطبانش صاحبان خانه ۵۰ تا ۶۰ هستند باید با یک بروشور سالن زیبایی که مخاطبانش خانم های ۲۰ تا ۲۵ ساله هستند، متفاوت باشد.
در مرحله بعدی شما باید پیام های هدفمند و هوشمندانه را در طرح بروشور خود بگنجانید. بخش رویی بروشور باید یک پیام واحد و واضح داشته باشد؛ این بخش مقرر است توجه مخاطب را به سمت خود جذب نماید. راه های مختلفی برای رسیدن به این نتیجه وجود دارد، اما در بین آنها می توان به این موارد اشاره کرد:
. در مورد این که چطور می توانید نیازهای مشتریان خویش را برآورده کنید، صریح باشید.
. با استفاده از یک سوال، کنجکاوی برانگیزید.
. تا می توانید خلاصه بنویسید و روی کلمه ها تاکید کنید.
. اگر یک محصول را تبلیغ می کنید، اجازه دهید تصاویر محصول معرفی کننده اش باشند.
. اگر یک تخفیف ویژه را تبلیغ می کنید، در برگه رویی به آن اشاره کنید.
وقتی توانستید با استفاده از برگه رویی نظر مخاطب را به خود جلب کنید، حالا فرصت دارید تا در بخش های میانی بروشور، اطلاعات لازم و مفید در مورد محصولات یا خدماتتان را به او بدهید. در طراحی بروشور خود از عنوان های کوتاه و برجسته کننده پیامتان استفاده کنید.
توضیحاتی کوتاه را با آن عنوان ها همراه کنید تا بتوانید پیامتان را به صورت کامل به مخاطب انتقال دهید. پس از آن نوبت به عکس ها، گرافیک ها و المان های بصری می رسد. این المان ها وظیفه اصلی جذاب کردن بروشور و رساندن سریع پیام رادارند.
نکته های چاپ کاتالوگ
می توان ساعتهای طولانی در مورد نکات مهم و قابل توجه در مورد طراحی کاتالوگ و بروشور صحبت کرد، اما هر چه قدر هم در طراحی خود خلاقیت داشته باشید و تمام نکته های مهم در طراحی را رعایت کنید، هنوز تا دست یافتن به یک کاتالوگ عالی و با کارایی بالا یک مرحله فاصله دارید؛ آن مرحله چاپ کاتالوگ است؛ مانند بخش طراحی در اینجا هم باید به سراغ با تجربه ها و حرفه ای ها بروید تا زحماتتان به نتیجه بنشینند.


چاپ کاتالوگ شاید مرحله آخر باشد، اما توجه به اهمیت آن از همان ابتدای طراحی آغاز می شود. نباید از نوشته های بسیار ریز استفاده کنید که در زمان چاپ ناخوانا باشند. عکس ها باید کیفیت لازم را برای چاپ داشته باشند.
تصاویر بی کیفیت و با رزولوشن پایین پس از چاپ و روی کاغذ بسیار بد دیده می شوند. عکس برداری محصولاتی که مقرر است در کاتالوگ معرفی شوند را به یک عکاس حرفه ای بسپارید؛ کسی که به حوزه عکاسی تبلیغاتی آشنا است.
یکی دیگر از نکته های مهم و قابل توجه برای چاپ کاتالوگ رنگ ها هستند. استفاده از سیستم رنگی قابل قبول برای چاپ یا همان CMYK در زمان طراحی، از پیش نیازهای کار است؛ اما شما باید دقت داشته باشید که رنگ ها روی صفحه نمایش با رنگ های چاپ شده متفاوت هستند.
باید با استفاده از مرجع های رنگی، رنگ های درست را انتخاب کنید تا پس از چاپ کاتالوگ نتیجه مطابق میلتان باشد. یک مرتبه دیگر اهمیت سپردن کارها به دست یک تیم حرفه ای و با تجربه در زمینه چاپ مشخص می شود؛ کسانی که سابقه ای طولانی در زمینه چاپ دارند.
انتخاب کاغذ برای چاپ کاتالوگ اهمیت بالایی دارد. کاتالوگ ها عموما صفحه های زیادی دارند و نزد مشتریان و مخاطبان شما به دفعات ورق زده می شوند، به همین خاطر باید بهترین کیفیت کاغذ ممکن را برای چاپ انتخاب کنید تا کاتالوگ تان در طول زمان کیفیت و کارایی خویش را حفظ کند.
در ضمن باید کاری کنید که صفحه ها به بهترین شکل به یکدیگر متصل باشند تا کاتالوگ در ورق زدن های مکرر از هم باز نشود. انواع صفحه بندی ها برای به دست آمدن بهترین کیفیت در دسترستان قرار دارند.
انتهای رپرتاژ آگهی


1399/04/20
13:27:54
5.0 / 5
505
تگهای خبر: بازار , بیمه , خدمات , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است