ششمین نشست شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به میزبانی بانک صادرات

ششمین نشست شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به میزبانی بانک صادرات المور: ​ششمین نشست شورای اطلاع رسانی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی بانک صادرات ایران و حضور رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نایب رییس هیئت مدیره بانک صادرات ایران و رؤسای روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و با تکیه بر هم افزایی، مسأله شناسی و مخاطب شناسی برای انعکاس مطلوب اقدامات و دستاوردها در مشهد مقدس اجرا شد.


به گزارش المور به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مهدی محمدی، مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از میزبانی بانک صادرات ایران، حضور مسئولان روابط عمومی زیرمجموعه های وزارت اقتصاد را سبب هم افزایی و افزایش دامنه ارتباطی جهت بررسی مسائل و نظرات کارشناسی دانست و اظهار داشت: پیشبرد اهداف و برنامه های آتی و همین طور پوشش خبری و انعکاس عملکرد و خدمات دولت مردمی با بهره گیری از ظرفیت ها و ابزارهای موجود بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از مدیران و مجموعه بانک صادرات ایران به سبب میزبانی این جلسه اضافه کرد: نگاه پیشرو، خلاقانه و توسعه گرا در مجموعه بانک صادرات ایران باید به مجموعه های استانی و منطقه ای و مجموعه مویرگی این بانک در سراسر کشور تسری پیدا کند.
اطلاع رسانی مؤثر سبب جلب اعتماد مردم می شود
نایب رییس هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز در این جلسه تاکید کرد: خدمات وزرات امور اقتصادی و دارایی باتوجه به گستردگی سازمان های زیرمجموعه و جایگاه ویژه آن در سیاستگذاری و برنامه ریزی خرد و کلان کشور، از اهمیت زیادی برخوردارست. خدمات این وزارتخانه به تنهایی به اندازه یک دولت بوده و شایسته است تا اخبار این خدمات با اطلاع رسانی هنرمندانه به مردم منتقل شود.
محمدرضا حسین زاده با بیان این مطلب، اضافه کرد: حجم خدمات وزارت اقتصاد به مردم خیلی وسیع است. فعالیت و همکاری تنگاتنگ بانک ها، گمرک، مناطق آزاد و سایر زیرمجموعه ها، مجموعه وسیعی را ایجاد کرده اند که به مردم خدمت می کنند؛ بدین جهت ضروریست که اطلاع رسانی مناسبی برای انعکاس این خدمات صورت گیرد.
وی اشاره کرد: اطلاع رسانی مؤثر این خدمات ترکیبی از علم و هنر است و موفقیت در انجام آن، ظرافت خاص خودرا دارد. نکته مهم در این میان، جلب اعتماد مردم است. به عبارتی ممکنست خدمات خوبی به مردم ارائه شود اما اگر اطلاع رسانی و خبررسانی ها منجر به جلب رضایت مردم نشود، این امر پیامدهایی را در بر خواهد داشت.
حسین زاده اضافه کرد: در این صورت، زحمات دستگاهها دیده نمی شود و اعتماد قابل انتظار حاصل نخواهد شد؛ از ین جهت، ظرافت کار و تخصص روابط عمومی ها برای همکاری مطلوب بین دستگاه های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلب اعتماد مردم نقش اساسی دارد.
وی نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد را برای انعکاس اثرگذار اقدامات و دستاوردها، با اهمیت ارزیابی کرد و اضافه کرد: هماهنگی و هم افزایی در اطلاع رسانی سبب بالا رفتن راندمان اطلاع رسانی و افزایش رضایت مندی از خدمات این وزارتخانه خواهد شد.
نقش روابط عمومی ها در تبیین برنامه های اقتصادی دولت منصور شیخ الاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم افزایی و انگیزه جدی برای دستیابی به اهداف و دغدغه های وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد، اظهار داشت: ضروریست که روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه بصورت هماهنگ نسبت به مسأله شناسی و مخاطب شناسی اقدام نمایند و در امتداد یک هدف و رسالت گام بردارند.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در تبیین برنامه های اقتصادی دولت اضافه کرد: مسئولیت روابط عمومی ها در شرایطی که جامعه به اطلاعات و آگاهی های حوزه اقتصادی نیازمند است، بسیار با اهمیت می باشد. اطلاعات و آگاهی های اقتصادی برای مردم به سبب برنامه ریزی برای افزایش درآمدها و توسعه اقتصادی و اجتماعی لازم است.
شیخ الاسلامی اظهار داشت: مهم ترین و اصلی ترین حوزه ای که دشمن روی آن برنامه ریزی کرده، حوزه پولی و مالی است. امروزه تحریم هم سبب شده بیشتر برنامه ریزی های پولی و مالی تحت تاثیر قرار گیرد و همین طور به سبب اینکه همه حوزه های زندگی و اجتماعی مردم به مسائل اقتصادی بستگی دارد، پس وظیفه روابط عمومی ها خیلی سنگین تر از بخش های دیگر سازمان هاست.
وی ادامه داد: روابط عمومی های زیرمجموعه وزارت اقتصاد باید در آگاهی بخشی، تبیین و جریان سازی مسائل کمک کنند.
مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران اضافه کرد: تعامل رسانه ای، یکی از با اهمیت ترین موارد است و باید در زمینه های پولی و مالی هم افزایی بیشتری صورت گیرد. تولید محتوا و انتشار بموقع، به ادامه پایداری و تاب آوری دستگاهها و نظام پولی و مالی کمک مؤثری خواهدنمود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در وضعیت فعلی نوک پیکان هدف گیری دشمن است و باید با یک برنامه ریزی منسجم، اهداف ترسیم شده برای پشتیبانی از برنامه های کلان رونق اقتصادی را پیگیری نماییم.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1401/11/10
09:32:37
0.0 / 5
316
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است