تهران، زیر پای ۳۰هزار پیاده گرد امروزی

تهران، زیر پای ۳۰هزار پیاده گرد امروزی المور: نوروز و تعطیلات آن همیشه فرصتی بوده تا كمی در زندگی ماجراجویی نماییم. خیلی از ما سفركردن به نقاط مختلف ایران و جهان را برای اقناع این حس كنجكاوی و لذت بردن برمی گزینیم؛ اما عید امسال بیش از ۳۰هزار جوان امروزی راهی دیگر را برای ماجراجویی انتخاب كردند.



به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام مجموعه پیاده، «پیاده گردی ۹۷» فضایی بود كه در آن می شد این حس كنجكاوی را به شكلی بسیار آسان تر، در همین تهران خودمان برانگیخت و عید امسال را بهاری تر زیست؛ درست مثل محصول اصلی استارتاپ«پیاده».

«اپلیكیشن پیاده» یك شهرنامه دیجیتال است كه با اطلاع رسانی تازه ترین رویدادهای فرهنگی و هنری، معرفی مكان های دیدنی و سرگرم كننده، به دنبال غنی تركردن زمان های آزاد و اوقات فراغت علاقه مندان به گردشگری در تهران است.

فستیوال «پیاده گردی ۹۷» از آخرین روز سال ۹۶ شروع شد و تا یك روز پیش از آخر تعطیلات ادامه داشت؛ یك فرصت ۱۳ روزه كه می شد در آن از تهرانِ خلوت، پاكیزه و خوش آب وهوا بهترین استفاده ممكن را برد.

علاقه مندان جهت شركت در این فستیوال، اپلیكیشن «پیاده» را روی گوشیهای هوشمند خود نصب كردند تا در هر زمانی كه دوست داشتند، یكی از ۱۶تور موجود را انتخاب كنند. دل به مسیر بسپارند و با نگاهی نو، پرده از زوایای پنهان شهر خود بردارند. در هر كدام از این مسیرها، تعدادی مكان وجود داشت كه افراد می توانستند در آن ها اعلام حضور (Check-in) كنند و با كسب امتیاز به مرحله های بالاتر دست یابند.

برای آماده سازی و برگزاری این رویداد، بیش از ۳۰جوان خوش ذوق و متخصص، به صورت شبانه روزی تلاش كردند تا بتوانند همانند نخستین دوره این فستیوال، كه در بهار ۹۶ رخ داد، تعداد زیادی از شهروندان را از خانه ها بیرون بكشند و به عمق شهر ببرند تا لذتی سالم و مجانی را به زندگی شان اضافه كنند.

در مدت برپایی پیاده گردی، ۴۰هزار Check-in ثبت شد؛ برآورد می گردد بیش از ۳۰هزار جوان مشتاق و امروزی، به واسطه حضور در این فستیوال برای نخستین بار تهران را زیرپا گذاشتند؛ جوانانی كه تا پیش از این كمتر به مبحث برنامه ها و تورهای معمول پرداخته بودند..

تهران گردی شهروندان در نوروز، قشری تازه نفس را راهی خیابان ها كرد. بی گمان حضوری این چنینی و در چنین ابعادی را می توان به سازوكار مدرن و بازی گونه ای پیوند داد كه «پیاده» آن را در اپلیكیشن خود به مرحله اجرا درآورد.

دیدن جاذبه های گردشگری فراموش شده در تهران، همینطور برانگیختن حس ماجراجویی و كشف ناشناخته ها، در تورهای «پیاده گردی ۹۷» اتفاقی همواره لذت بخش و پر تب وتاب بود كه همه پیاده گردها آن را تجربه كردند.

هدف اصلی «پیاده» در برگزاری این فستیوال، تعمیق رابطه میان شهر و شهروندانش بود تا شاید بتواند فرهنگی را قوام ببخشد كه در تداوم آن تهرانی ها بتوانند شهر خویش را دوست داشته باشند و از زندگی شهری خود حداكثر لذت را ببرند.

بازخوردهایی كه مردم از فستیوال «پیاده گردی ۹۷» در شبكه های اجتماعی خود بروز دادند، نشان داده است كه این فرهنگ نو درحال شكل گیری و رشد روزافزون است.

موفقیت در فستیوال «پیاده گردی ۹۷»، انگیزه ای شد تا «پیاده» چشم انداز همیشگی خویش را دغدغه مندتر از گذشته پی بگیرد و با توانی بیش از پیش دنبال كند. «پیاده» می خواهد دوستی باشد برای شهر و شهروندانش، دوستی كه تهران را می شناسد، دست آدم هایش را می گیرد و آن ها را به دل هیجان ها و اتفاقات جذاب شهر می برد.






1397/02/03
12:48:53
5.0 / 5
5165
تگهای خبر: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است