پرسش های پاییزی مشتریان بانك مسكن درباره تسهیلات

پرسش های پاییزی مشتریان بانك مسكن درباره تسهیلات المور: پرتكرارترین سوال مخاطبان بانك مسكن با مركز ارتباط با مشتریان این بانك در مهرماه سال جاری مربوط به تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسكن یكم بوده است.


به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانك مسكن، مهرماه امسال بازار مسكن با افت شدید تعداد معاملات روبه رو شد، طوری كه تعداد آپارتمان های فروخته شده در تهران به زیر ۹ هزار واحد رسید و رتبه پایین ترین سطح معاملات در طول چهار سال قبل (به استثنای ماه های نیمه تعطیل فروردین) در نخستین ماه پاییزی امسال به ثبت رسید.

درحالی كه معاملات مسكن در مهرماه حدود ۱۰ درصد از معاملات شهریورماه و در مقایسه با مهر سال قبل ۳۴ درصد كمتر بوده، تعداد تماس های ثبت شده با مركز ارتباط با مشتریان كه در زمره در دسترس ترین و كوتاه ترین مسیر برای دریافت اطلاعات درباره انواع تسهیلات خرید مسكن به شمار می آید هم در این ماه نسبت به مهر سال گذشته ۶ درصد افت كرده. بدین سان طی مهر امسال مجموعا ۱۲ هزار و ۵۲۹ تماس با مركز ارتباط با مشتریان بانك مسكن برقرار شده كه با عنایت به تغییر رفتار متقاضیان خرید مسكن و انزوای نسبی آنها در بازار كنونی، طبیعی بوده و دور از انتظار نیست.

در طول ماه گذشته پرتكرارترین سوال مخاطبان بانك مسكن در این تماس ها مربوط به تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسكن یكم بوده است. تماس گیرندگان با مركز ارتباط با مشتریان بانك مسكن در مورد شرایط اعطای این تسهیلات سوالاتی را مطرح كرده اند كه عمده این پرسش ها مربوط به احتمال افزایش سن بنای ساختمان بوده است. به علت طرح این مورد بعنوان یك پیشنهاد به بانك مركزی و انتشار اخباری درباره آن، خیلی از تماس گیرندگان با بانك مسكن خواهان اطلاع از زمان اجرای آن بوده اند كه با عنایت به عدم تصویب آن تاكنون، نمی توان زمان بندی مشخصی برای آن اعلام نمود. از طرفی كارشناسان بازار مسكن معتقدند به مصلحت مشتریان است كه اگر قصد خریدشان در مقطع زمانی كنونی جدی است، صرفا به علت وجود این احتمال از آن صرف نظر نكنند.

میزان افزایش تسهیلات خرید مسكن هم پرسش دیگر مخاطبان بانك مسكن بود كه به دفعات در تماس های مهرماه تكرار شد. به دنبال مصاحبه های رسانه ای مدیرعامل و رییس اداره كل سازمان و روش های بانك مسكن در این خصوص، پرسش درباره میزان افزایش سقف تسهیلات خرید مسكن در آینده به یكی از سوالات كلیدی تماس های مهرماه تبدیل شد. پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات زوجین از محل صندوق یكم به ۲۰۰ میلیون تومان و هم پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات اوراق هم تراز سقف تسهیلات یكم فعلی (۱۶۰ میلیون تومان در حالت زوجین) در هفته های اخیر مطرح و رسانه ای شده كه شهروندان بسیاری برای اطلاع از كم و كیف این افزایش احتمالی با مركز ارتباط با مشتریان بانك مسكن تماس گرفتند.

در ماه گذشته با عنایت به اعلام شماره های مركز مشاوره سرمایه گذاری صندوق ره آورد آباد مسكن در كانال های مجازی متعلق به بانك مسكن، تماس با Call Center با هدف كسب اطلاع از جزئیات نحوه سرمایه گذاری در بازار سرمایه با استفاده از این صندوق یا صندوق های دیگر ذیل مجموعه های وابسته به بانك مسكن هم در زمره سوالات پرتكرار مخاطبان قرار داشت.

پرسش درباره جزئیات اعطای تسهیلات از محل خرید اوراق حق تقدم موسوم به «تسه» هم كه در ماه های پررونق بازار مسكن در رتبه یكم یا دوم سوالات پرتكرار قرار داشت، اكنون با عنایت به كاهش تمایل به استفاده از آن به علت جهش قیمت مسكن، به رتبه چهارم سقوط كرده است.

در طول مهرماه شاهد افزایش ۲۱۰ درصدی تماس با سامانه صندوق صوتی بانك مسكن و افزایش ۱۴۰ درصدی ایمیل های ارسالی به بانك مسكن هم بوده ایم كه نشان داده است این دو روش برقراری ارتباط مشتریان با بانك به تدریج با اقبال بیشتری از جانب مخاطبان همراه شده است.
شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مركز می توانند همه روزه از ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۶ و پنج شنبه ها تا ساعت ۱۳ با شماره تلفن ۱۸۳۰ و هم وطنان ساكن در سایر شهرها هم می توانند با شماره ۰۲۱۶۱۰۸۸ تماس بگیرند.




1397/08/14
12:16:48
5.0 / 5
20
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است