سئو چیست؟ چرا مفهوم آن هر روز تغییر می كند؟!

سئو چیست؟ چرا مفهوم آن هر روز تغییر می كند؟! به گزارش المور سئو را می توان مجموعه ای از مفاهیم و تكنیك ها، برای كسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو دانست. اگر به معنای لغوی آن دقت كنیم، سئو در واقع Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.


به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام آكادمی وبسیما، در طول زمان، روش ها و تكنیك های مختلفی برای موفقیت در سئو وجود داشته اند كه بعضی از آنها الان هم استفاده می شوند و برخی برای همیشه كنار گذاشته شده اند. به جرات می توان گفت مفهومی كه سه سال قبل از سئو در ذهن ما بوده با آنچه دانش روز به ما می آموزد كاملا متفاوت می باشد.
هم اكنون گوگل بعنوان پرمخاطب ترین موتورِ جستجوی جهان، تمام تمركز خویش را روی جلب رضایت كاربران قرار داده و سایت هایی را در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد، كه این فاكتورها را به خوبی رعایت كرده باشند.
در این مطلب می خواهیم تا شما را با به روزترین تكنیك ها و مفاهیم سئو آشنا نماییم ولی قبل از شروع، اگر احساس می كنید مفهوم این عبارت را به خوبی درك نكرده اید؛ پیشنهاد می نماییم با رجوع به صفحه سئو چیست؟ در سایت آكادمی وبسیما، تعریف سئو را از زبان متخصصین این حوزه بخوانید.


رضایت كاربر را باید مفهوم جدید سئو بدانیم؟
امروز هر سر نخی را كه در حوزه سئو دنبال می نماییم در نهایت به یك مفهوم مشخص می رسیم؛ رضایت كاربر.
برای درك بهتر به دو مثال زیر توجه كنید:
۱- گوگل در سال ۲۰۱۸ الگوریتم Mobile First Index را معرفی كرده تا نسخه موبایل سایت ها را معیار اصلی بررسی محتوا و تعیین جایگاه صفحات قرار دهد. ولی چرا؟ چونكه هم اكنون ۵۵ درصد جستجوها با استفاده از موبایل انجام می گردد و همین آمار نشان داده است كه رضایت كاربران در استفاده از موبایل نهفته است.
۲- تكرار كلمه كلیدی (Keyword Stuffing) در صفحه، دیگر باعث كسب جایگاه بهتر نمی گردد بلكه حتی امكان دارد باعث جریمه سایت شما شود. به نظر شما چرا؟ برای آن كه صفحات اینترنتی مملو از مقالات و متن هایی شده بودند كه هدف آنها تنها كسب جایگاه در گوگل بوده و هیچ ارزشی برای خوانایی محتوا و رضایت كاربر در نظر نمی گرفتند.
حالا كه اهمیت رضایت كاربران را درك كردیم باید فاكتورهایی كه الگوریتم های گوگل برای تعیین میزان رضایت آنها از صفحات اینترنتی بررسی می كنند را به خوبی بشناسیم.
احیانا شما مقالات متعددی را در حوزه آموزش سئو مطالعه كرده اید ولی آنچه در ادامه این متن می خوانید كمی متفاوت با آنها خواهد بود.
الگوریتم رنك برین با هدفِ تعیین میزان رضایت كاربران
الگوریتم های پیشین گوگل همگی هدف همیشگی یعنی افزایش رضایت كاربران از نتایج جستجو را دنبال می كردند ولی همه آنها معیارِ سنجش خویش را محتوا و وضعیت سایت ها قرار می دادند.
این روند ادامه داشت تا اینكه الگوریتم رنك برین به یكی از مهم ترین ابزارهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها تبدیل شد، الگوریتمی كه در كنار توجه به محتوای سایت رفتار كاربران را هم آنالیز می كرد.
با ورود الگوریتم رنك برین، فاكتورهای در رابطه با سنجش رضایت كاربر به دو دسته اصلی تقسیم شدند. دسته اول به محتوا، كدنویسی و لینك سازی سایت مربوط می شوند ولی دسته دوم؛ رفتار كاربران هنگام جستجو و واكنشِ آنها به محتوای سایت ها را مورد بررسی قرار می دهند.
فاكتورهای در رابطه با خود سایت
پیش از آن كه سایت شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده و توسط كاربران انتخاب شود، ربات های گوگل از آن بازدید خواهند كرد. این ربات ها فاكتورهای متعددی (نزدیك به ۲۰۰ عدد) را بررسی می كنند كه در اینجا بعضی از آنها را به شما معرفی می كنیم:
رعایت استانداردهای نگارشی و خوانایی در محتوا
نمایش صحیح صفحه در موبایل و تبلت
سرعت نمایش نخستین محتوای قابل درك به كاربر
ارتباط معنایی كلمات و عبارات صفحه با عنوان و تگ های هدینگ
لینك سازی های داخلی و خارجی صفحه
به كار گیری تصاویر اختصاصی و در رابطه با مبحث صفحه
فاكتورهایی از این دست را معمولا به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم می نماییم و معمولا مدیریت آن به صورت كامل در اختیار شماست.
فاكتورهای در رابطه با رفتار كاربر
زمان حضور كاربر در صفحه بعد از جستجو در گوگل
تعداد نظرات درج شده توسط كاربران در صفحه
میزان اشتراك گذاری صفحه در شبكه های اجتماعی
نرخ كلیك كاربران بر روی سایت شما در صفحه نتایج گوگل
نرخ خروج سریع كاربران از صفحه (كمتر از ۲۰ ثانیه)
فاكتورهایی كه به رفتار كاربر مرتبط هستند در نگاه اول از دست شما خارج است، چونكه شما كنترلی بر رفتار آنها نخواهید داشت ولی اگر كمی عمیق تر به این مساله نگاه نماییم متوجه خواهیم شد كه رفتار آنها تنها بازخوردی از میزان رضایت شان از صفحه سایت ما است.
در نتیجه مدیریت رفتار كاربران هم می تواند توسط ما صورت گیرد. آنچه برای مدیریت رفتار كاربران باید بدانید را آكادمی وبسیما در یك كارگاه تخصصی به شما می آموزد. برای اطلاعات بیشتر كافیست عبارت "تكنیك های حرفه ای سئو" را در گوگل جستجو كنید.
بهترین روش یادگیری سئو چیست؟
برای یادگیری تكنیك های سئو بهتر از قبل از هر چیز از منابع موثق شروع كنید. به جای جستجو در مورد تكنیك های لینك سازی یا روش های فریب گوگل به دنبال ویدئوهای كوتاه در مورد الگوریتم های گوگل و كتاب های آموزشی در زمینه سئو باشید.
برای شروع می توانید از "كتاب سئو برای همیشه" استفاده كنید كه یك مرجع مناسب برای یادگیری مفاهیم اولیه سئو به حساب می آید.
بعد از آن كه با مفاهیم و اصول سئو آشنا شدید نوبت به كسب تجربه می رسد ولی دست نگه دارید!
هنوز برای ورود به این عرصه زود است. كسب تجربه می تواند برای شما بسیار پرارزش باشد ولی هزینه و زمانی كه برای كسب آن صرف می كنید بسیار زیاد است.
قبل از آن كه همه چیز را خودمان تجربه نماییم بهتر است از تجربیات دیگران بهره بگیریم. بنابراین شركت در دوره سئو می تواند راه میانبری برای یادگیری تكنیك ها و استراتژی های كاربردی در سئو باشد.


اگر به دنبال مرجع مناسبی در زمینه آموزش سئو هستید بهتر است كه تحقیقات گسترده ای در اینترنت انجام دهید و برای شروع پیشنهاد می نماییم عبارت "دوره سئو آكادمی وبسیما" را جستجو كنید تا با مهم ترین موضوعات و كارگاه هایی كه توسط این مجموعه برگزار می گردد آشنا شوید.



1397/09/14
14:14:14
5.0 / 5
11
تگهای خبر: ارز , بازار , تخصصی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است