توفیق اجباری، هدیه كرونا به شركت ها
به گزارش المور كرونا، بیشترین كلمه ای كه این روزها به گوش می رسد و بر تمام جنبههای زندگی شخصی و اجتماعیمان تأثیر گذاشته است.
به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام اس ام اس، هنگامی كه در روز پنج شنبه ۲۱ آذرماه نخستین مورد بیماری در شهر ووهان چین شناسایی شد، هیچ كس فكرش را نمی كرد كه این ویروس به چه سرعتی می تواند فراگیر شود و كار را به قرنطینه شهرها، لغو سفرها و تعطیلی سازمان های قدرتمند بكشاند و یكی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان را به زانو دربیاورد.
در ایران هم روز ۲۹ بهمن ماه نخستین مورد ابتلای به این ویروس شناسایی و اعلام شد؛ اما زودتر از شیوع بیماری، ترس و اضطراب در تمامی اقشار مختلف جامعه فراگیر شد و این سونامی چینی تمام ایران را به خود درگیر كرد.
سر تیتر تمام خبرگزاری ها به اطلاع رسانی در اینباره متمركز شد و شاهد انفجار اطلاعات از طریق های پیشگیری تا آخرین آمار درگیری و مبتلا شدن در رسانه های اجتماعی مختلف بودیم.
این مورد تا آنجا پیشرفت كه سازمانهایی كه تا پیش از این دوركاری را به طورجدی در دستور كار خود قرار نداده بودند با عنایت به این كه میزان راندمان و طبعات اقتصادی آن امری نامشخص بود، اما برای سلامت جسمانی و آرامش روانی كاركنان خود به سرعت بستر مناسب را برای این مورد فراهم كردند.
و شركت ها و استارت آپهای بزرگی نظیر علی بابا، تپسل، نت برگ و... دوركار شدن كاركنان خویش را اعلام نمودند.
هلدینگ ایده پردازان هم با دپارتمان هایی شامل پنل های ارسال انبوه پیامكی، استودیو چندرسانه ای ایدهپردازن و خدمات میزبانی وب و سرور، مشابه تمامی سازمان های دیگر در این بحران، تصمیم به فراهم كردن شرایط مناسب و پیاده سازی آن در سریع ترین زمان ممكن گرفت.
این شركت باوجود بخش های مختلف در زمینه های كاری گوناگون در ساختار سازمانی خود، ابتدا با پخش پرسشنامه در میان كاركنان و اطلاع از شرایط هریك از آنان امكان سنجی و تعیین روند پیاده سازی را انجام داد.
تمامی تیم ها را به سیستم های پرسرعت مجهز كرد و برای ارتباط با كاركنان از نرم افزارهایی همچون flock، WhatsApp، trello استفاده نمود. همینطور برای برگزاری جلسات برون سازمانی آنلاین نرم افزار team speak را در اختیار كاركنان خود قرارداد.
شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما مدیریت تعداد بالای كاركنان از راه دور و رصد كردن آنها حجم كاری بالایی را بر دوش مدیران مجموعه می گذارد و همكاری همه جانبه ی تمامی پرسنل را می طلبد.
چونكه بالا نگه داشتن انگیزه و بهره وری مثبت به دور از مجموعه و همراه نبودن كاركنان در كنار هم كار را بسیار دشوار می كند. برای آشنایی بیشتر با چالش های دوركاری مدیریت مجموعه، آقای وحید خسروی در برنامه از «نزدیك با دوركاری» كه در صفحه اینستاگرام خود منتشر می كند به بیان تجربه های دوركاری می پردازد.
با تمام چالش ها و با عنایت به این كه هیچ نهاد رسمی تعطیلی شركت های خصوصی را اجبار نكرده است، اما انجام این كار به صورت خودجوش در شركت های بخش خصوصی نشان از درك بالای مدیران این سازمان ها از شرایط حاكم بر جامعه دارد، چونكه سلامت جامعه خویش را بر در آمدزایی ارجح دانسته اند.
امیدواریم كه در كنار هم از این بحران هم عبور نماییم.
انتهای رپرتاژ آگهی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب