در گزارش المور مطرح شد

عربستان به كاهش تولید نفت خود ادامه می دهد

عربستان به كاهش تولید نفت خود ادامه می دهد به گزارش المور یك كارشناس انرژی اظهار داشت: پیش بینی می شود عربستان به كاهش تولید نفت خود ادامه دهد، اما اوضاع سعودی ها را باید طی ماه های آینده رصد كرد.



محمد دیالمی، كارشناس حوزه انرژی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تأثیر عدم توافق اوپك و غیر اوپك (درباره كاهش تولید نفت) بر بازار نفت اظهار داشت: بررسی ها نشان میدهد كه آهنگ رشد اقتصاد جهان ناشی از ویروس كرونا كاهش داشته است و بر همه بازارها تأثیر گذاشته و مختص بازار نفت نیست.
وی اضافه كرد: در مورد نفت اما تغییر قیمت منتظر نتیجه تصمیم گیری اوپكی ها و غیر اوپكی ها نماند و ما دیدیم كه افت قیمت پیش از تصمیم نهایی اوپك شروع شده بود.
به گفته این كارشناس انرژی، بلافاصله پس از آن كه روسیه تصمیم خود در خصوص عدم كاهش تولید را اعلام كرد، قیمت شاخص نفت WTI( وست تگزاس اینترمدیت) بلافاصله با ۱۰ درصد كاهش به ۴۱.۱ دلار رسید. البته زمانی كه قیمت به نرخ ۴۲ دلار برای هر بشكه رسید پیش بینی می شد كه مجدداً تا حدی افزایش یابد ولی شكسته شدن قیمت ۴۲ دلار نشان داد كه بازار انتظار دارد كه قیمت افت بیشتری را تجربه كند.
دیالمی با اشاره به اینكه در طولانی مدت التهاب شیوع ویروس كرونا كاهش یافته و اوضاع عادی می شود، گفت: در آن شرایط ما با چالش های همیشگی بازار نفت رو به رو خواهیم بود. در چنین شرایطی بنظر می رسد اوپك پلاس هنوز به كار خود اختتام نداده باشد اما پیش بینی می شود عربستان به كاهش تولید خود ادامه می دهد، اما اوضاع سعودی ها را باید طی ماه های آینده رصد كرد.
وی درباره اوضاع نفتی روسیه نیز توضیح داد: بنظر می رسد فشار اقتصادی وارد بر روسیه و رقابت صنعت نفت این كشور با شیل مانع از كاهش تولید روسیه می شود. گفتنی است روسیه با مشكل دیگری هم در بخش تولید نفت روبرو است كه بر میزان تولید آن بی تأثیر نیست.
این كارشناس حوزه انرژی با اشاره به اینكه درباره اوضاع آینده نفت شیل پیش بینی می شود كه با آینده نامطمئنی رو برو است، افزود: بدهی زیاد در بخش شیل ممكنست قسمتی از تولید را كم كند، اما این روند كاهشی پایدار نیست.
دیالمی با تاكید بر اینكه مؤلفه تقاضای بازار، نقش به سزایی در كاهش قیمت طلای سیاه ایفا می كند، اشاره كرد: علت تأثیر بالای این مؤلفه بر قیمت این است كه قبل از شیوع ویروس كرونا به سبب پیش بینی های كاهش رشد اقتصادی چین، انتظار كاهش قیمت آن نیز وجود داشت.
وی اظهار داشت: باید به روابط روسیه و عربستان نگاه نماییم، دشمنانی كه حالا دوست شده اند. در این بین آن چیزی كه برای روسیه علاوه بر سرمایه گذاری عربستان، اهمیت بالایی دارد، خرید قسمتی از سهام آرامكو است. نكته ای كه می تواند بر آینده عربستان تأثیرگذار باشد درگیری بین خاندانی است كه این كشور را وادار می كند تا تصمیم عاقلانه ای بگیرد.

1398/12/19
23:14:56
3296
5.0 / 5
موضوعهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است