درباره سمعك هوشمند و تجویز سمعك بیشتر بدانیم

درباره سمعك هوشمند و تجویز سمعك بیشتر بدانیم به گزارش المور اگر از كم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعك استفاده كنید مطالعه مطلب مربوط به سمعك نامرئی به شما پیشنهاد می شود.


به گزارش المور به نقل از تهران صفیر بیشتر افرادی كه مشكل شنوایی دارند و كلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعك نیستند.
از مهمترین علل استفاده نكردن از سمعك، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعك است. اما همین افراد اگر اطمینان حاصل كنند كه با استفاده از سمعك هایی كه اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یك فرد سالم و حتی بهتر از یك فرد سالم! بشنوند از سمعك استفاده می نمایند.
آشنایی با انواع سمعك نیازمند شناخت عملكرد این وسیله كمك شنوایی به همراه اجزای تشكیل دهنده آن می باشد. ازاین رو در این متن به آشنایی با سمعك (وسیله كمك شنوایی) می پردازیم.
سمعك چیست؟
سمعك یا (Hearing Aids)، وسیله ای است الكتریكی كه اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها)، بهبود شنوایی افراد با اختلالات كم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروریست.
این دستگاه اصوات كه شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می كند و بعد از تشخیص گفتار، آنرا تقویت كرده، پردازش می كند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. بنابراین تقویت كم شنوایی با یك تقویت كننده ساده امكان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تكنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملكردی است. سمعك ها فقط صداها را تقویت نمی كنند، بلكه پردازش های متنوعی بر روی اصوات پیش از رسیدن به گوش انجام می دهند.
درباره سمعك هوشمند
در سمعك های هوشمند، مانند سمعك ویدكس علاوه بر پردازش دیجیتالی پیشرفته صداهای دریافتی، امكان ذخیره و نگهداری داده ها هم وجود دارد. این داده ها شامل نحوه استفاده كاربر از سمعك در محیط های مختلف می باشد. بعد از یك تا دو هفته، ذخیره سازی داده ها بر روی دستگاه، تنظیمات مورد نیاز كاربر به صورت خودكار سنجیده می شود. و بر روی دستگاه اعمال می گردد. از آن پس با ورود فرد به هر محیطی، مكانیسم سمعك آغاز به شناسایی محیط اكوستیكی كرده؛ و تنظیمات مربوط به آن محیط را به صورت خودكار اعمال می كند.
در این مرحله الگوریتم های دقیق و پیشرفته سمعك، محاسبات و سریعی را انجام می دهند، و درك گفتار در آن محیط را به حداكثر می رسانند. به علت اینكه این سمعك ها، سطح مطلوب صوتی و میزان تقویت صوت ها برای فرد استفاده كننده را یاد می گیرند، به آنها سمعك هوشمند می گویند. از دیگر قابلیت های این گونه از سمعك ها تنظیم آنها با كامپیوتر است. كه وجود كانال ها و باند های مختلف این تنظیمات را آسان تر و پیشرفته تر می سازد. سیستم ردیاب گفتار، همزمان با تقویت گفتار به كنترل و حذف صوت های مزاحم می پردازد. و استفاده از سمعك را برای فرد استفاده كننده ایده آل و لذت بخش می كند.
امروزه تكنولوژی بیسیم (وایرلس) هم در سمعك های هوشمند استفاده می شود. كه از بروزترین انواع تكنولوژی سمعك ها می باشد. لازم به ذكر است كه قیمت سمعك بر مبنای تكنولوژی های به كار رفته در آن تغییر می كند. این تكنولوژی قابلیت اتصال با وسایل الكترونیكی مثل لپ تاپ، تلفن، تلویزیون و … را فراهم می آورد. سمعك های هوشمند برای انواع مختلف كم شنوایی به كار می آید. و در اندازه های مختلف نامرئی، داخل گوشی و پشت گوشی وجود دارد؛ كه خوشبختانه شنوایی از راه دستگاه را تا حد زیادی به شنوایی طبیعی نزدیك كرده است. انواع نشان های سمعك نامرئی هوشمند شامل سمعك ویدكس، سمعك استاركی، سمعك اینترتون، سمعك زیمنس، سمعك فوناك، سمعك یونیترون و سمعك اتیكن است.
كلینیك سمعك
كلینیك مدرن ارزیابی شنوایی و تجویز تخصصی سمعك تهران صفیر در تهران واقع در خیابان شریعتی، قلهك با مدیریت مستقیم آقای دكتر ایوب ولدبیگی متخصص شنوایی، تعادل و تجویز سمعك با استفاده از به روز ترین دستگاه ها و متدهای علمی تجویز سمعك واقع در تهران شمال (قلهك)، آماده خدمت گزاری به مراجعین محترم است. رسالت این مجموعه مرتفع ساختن مشكلات افراد كم شنوا و همینطور مشاوره به افراد با اختلالات شنوایی است. بعضی از فعالیتهای این مجموعه عبارتند از: ارزیابی های پایه و تخصصی شنوایی، ارزیابی عملكرد شیپور استاش، ارزیابی و درمان وزوز گوش (Tinnitus) با سمعك جدید دارای تكنولوژی حذف وزوز، و همینطور تجویز تخصصی انواع سمعك های نامرئی واقعی (IIC)، پشت گوشی، استخوانی، وایرلس و … است. كلینیك تجویز سمعك تهران صفیر به خاطر رفاه حال افرادی كه در تهران هستند و قادر به رفتن به مطب نیستند هم گزینه تجویز دقیق سمعك در منزل هم قرار داده است. برای مراجعین محترم خارج از تهران هم گزینه تجویز سمعك یك روزه در نظر گرفته است.



منبع:

1399/01/03
20:27:47
3293
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , الكترونیك , تخصصی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است