بازاریابی ویدئویی تاثیرگذارترین نوع بازاریابی محتوا
روز به روز شاهد افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی در میان كاربران هستیم.
به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، لازم است برای بازاریابی از روش هایی مانند بازاریابی ویدئویی استفاده نمائیم. بطور یقین می توان اظهار داشت که ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدئویی یکی از تاثیرگذارترین روش هاست. برای آشنایی بیشتر با این نوع روش بازاریابی با ادامه متن همراه شوید.
ویدئو مارکتینگ چیست؟
ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) یکی از روش های بازاریابی محتوایی است که به سبب تاثیرگذاری بالای آن روی مخاطب، در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
محتوای بصری و یا یک ویدئوی درگیرکننده معمولا بسیار ساده و سریع مفهوم مورد نظر را به مخاطبان منتقل می کنند.
از دلیلهای استفاده از این روش بازاریابی می توان به میزان اهمیت بالای ویدئوها در تمامی پلت فرم ها اشاره نمود. در این روش معمولا ویدئویی از یک محصول و یا یک برند با هدف جذب مخاطب و افزایش فروش تولید می شود. این ویدئو در تمامی رسانه های مختلف منتشر می شود تا کسب و کار شما را رونق بخشد.
دقت کنید که بازاریابی ویدئویی با تبلیغات ویدئویی متفاوت می باشد. بازاریابی ویدئویی مانند سایر روش های بازاریابی به برنامه ریزی و استراتژی خاصی نیاز دارد. در تولید ویدئو برای این روش بازاریابی مخاطبین هدف، محل انتشار و سایر جنبه های دیگر مورد توجه قرار می گیرد.
این مدل ویدئوها علاوه بر جنبه تبلیغاتی، جنبه آموزشی و تفریحی نیز دارند و همین طور منجر به افزایش آگاهی و در امتداد آن افزایش فروش خواهند شد.
پس اگر مایل هستید با سرعت بالا و به شکل گسترده پیام خودرا منتقل کنید، این روش بازاریابی می تواند انتخاب مناسبی باشد. تیم ویدئو مارکتینگ آرمانیک، می توانند در این راستا یاری رسان خوبی برای شما باشند.
این تیم با ارائه مشاوره و راهنمایی هایی تخصصی به خوبی می توانند شما را در بهبود و رونق کسب و کارتان بوسیله بازاریابان ویدئویی کمک کنند.
چرا ویدئو مارکتینگ؟
آمار جهانی نشان میدهد که استفاده از ویدئو، رو به رشد است و کاربران زمان بیشتری را به تماشای ویدئو اختصاص می دهند. بدین جهت بازاریابان برای انجام کارشان به بازاریابی ویدئویی روی آورده اند.
برای ایجاد ارتباط بهتر و موثرتر با مشتری، تبلیغ برند، ارائه و معرفی سرویس ها و خدمات، معرفی کالاها برای فروش و... استفاده از این روش بازاریابی بسیار مناسب می باشد. البته با بهره گیری از ویدئو همین طور می توانید میزان رضایتمندی کاربران و اتفاقات به روز و مهم را پخش کنید.
مزایای بازاریابی ویدئویی
یکی از راه های موثر ارتباط با شنونده، پخش ویدئو است. با بهره گیری از ویدئو می توانید به خوبی با شنونده خود ارتباط برقرار کنید و اعتماد مخاطبان را جلب کنید. از نظر سئو هم می تواند پخش ویدئو بسیار مناسب و ایده آل باشد.
همین طور می توان اظهار داشت که محتوای بصری در ذهن بسیار ماندگارتر از محتوای نوشتاری و تصویری هستند.
ویدئو مارکتینگ سبب افزایش چشم گیر تعامل کاربران خواهد شد. بوسیله پخش ویدئو بسادگی می توانید لایک و کامنت بگیرید، محتوا را به اشتراک بگذارید و همین طور به سایت خود لینک دهید. با این کارها بسادگی می توانید ترافیک سایت خودرا بالا ببرید.
همانطور که می دانید ۶۴ تا ۸۵ درصد افرادی که ویدئو را مشاهده کرده اند، تمایل به خرید محصول دارند. و این یعنی این که بازگشت سرمایه در ویدئو مارکتینگ بسیار زیاد خواهد بود.
مخاطبان معمولا به مشاهده ویدئو علاقه زیادی دارند، این نشان میدهد که این روش بازاریابی می تواند بسیار جلب توجه کند. آمار نشان میدهد که ایمیل ها و پیام هایی که حاوی ویدئو هستند، ۱۹ درصد بیشتر بازدیدکننده دارند. در آخر می توان اظهار داشت که این روش بازاریابی سبب بالا رفتن نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش می شود.
بالا بردن اعتماد سایت، نمایش محتوای مختلف و متنوع و همین طور قابلیت اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی از دیگر مزیت های قابل توجه این روش بازاریابی است.
یک ویدئو خوب در بازاریابی ویدئویی چه خاصیت هایی باشد داشته باشد؟
برای داشتن یک ویدئو خوب ابتدا لازم است روایت ها و تصاویر خودرا در روش بازاریابی ویدئویی مشخص کنید. یعنی این که لازم است شما مشخص کنید که چه توضیحاتی می خواهید در ویدئو باشد.
مثلا اینکه اگر قصد فروش کالا دارید باید خاصیت ها و مشخصاتی از محصول که می خواهید در ویدئو به نمایش بگذارید را مشخص کنید.
برای تاثیر گذاری بهتر لازم نیست حتما ویدئویی طولانی تهیه کنید، گاهی یک ویدئو کوتاه می تواند اطلاعات مفید و موثری را بیان کند. بعد از تولید ویدئو لازم است سریع و به شکل گسترده ویدئو خودرا در سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات و همین طور سایر شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
وقتی که ویدئو خودرا منتشر می کنید حتما لازم است به نکات سئو دقت کنید. بطور مثال حتما عنوان ویدئو باید کلمه ای کلیدی باشد. از دیگر نکات سئو می توان به قرار دادن یک متن خلاصه و بهینه شده در صفحه ویدئو و همین طور به کار بردن کلمه ویدئو اشاره نمود.
انجام این کارها سبب می شود تا موتورهای جستجوگر به خوبی بتوانند ویدئوی شما را درک کنند و در نتایج جستجو آنرا نمایش دهند. به جهت اینکه بیشتر دیده شوید می توانید کلمات کلیدی خودرا تگ کنید.
به جهت اینکه ویدئوی شما هدفمندتر، موثر و موثرتر باشد، می توانید به تیم تخصصی ویدئو مارکتینگ آرمانیک اعتماد کنید تا به خوبی به شما دراین زمینه کمک کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب