۴ نكته مهم در قیمت كلارینت دلشاد موزیك

۴ نكته مهم در قیمت كلارینت دلشاد موزیك المور: كلارینت یك ساز بادی قمیشی چوبی است كه از جنس آبنوس و امروزه از جنس فلز می باشد، كلارینت های حرفه ای از جنس چوب سیاه آفریقایی می باشند.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابراعلام دلشاد موزیک، در این متن شما را با انواع کلارینت، اجزا و مواد به کار رفته در آنها و نکات مهم در قیمت کلارینت آشنا می نماییم.
کلارینت از یک لوله ی استوانه ای و یک زبانه ی ساده و انتهای شیپوریست. بر روی سطح لوله ی آن کلیدهای بسیاری وجود دارد. کلارینت انواع مختلفی دارد اما منظور از کلارینت نوع سوپرانوی آنست (این نوع که به قره نی مشهور است توانایی تولید فاصله های موسیقی شرقی را دارد).
تاریخچه ی کلارینت نخستین بار یک سازنده ی آلمانی (کریستف دنر) حدود سال ۱۶۹۴ با اقتباس از ساز سورنا، کلارینت را ساخت و در طول ۲۰ سال فرم خاص خودرا پیدا کرد.
بین سال های ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۰ سیستم مکانیک سازها که توسط تئوبالد بوهم روی فلوت کار گذاشته شده بود به کلارینت (قره نی) هم انتقال یافت.
اجزای کلارینت بیشتر کاورهای کلارینت دارای جای مخصوص هرکدام از قطعات این ساز است، هنگام جدا کردن همه آنها را در جای مخصوص خود بگذارید.


زنگ قطعه پایینی کلارینت است و مثل مگافون کار می کند.
تنه ی اصلی کلارینت در دسته ی پایینی آن قرار دارد و انتهای چوب پنبه ای در یک انتهای آن قرار دارد. بخش مهم دیگر بدنه ی کلارینت در دسته ی بالایی آن قرار دارد و چوب پنبه ای روی هر دو انتهای بخش دارد.
قطعه دهانی بالاترین بخش ساز است که با یک رباط چرمی یا فلزی برای نگه داشتن نی هم راه است.
بخش پایین قطعه دهانی را با کلید اکتاو صاف طویل روی ابزار تنظیم کنید.
کلارینت باس ساز بادی چوبی تک زبانه که دارای قمیش یا زبانه ساده است و صدای بم و لوله صافی دارد و بعنوان ساز بم خوان کاربرد زیادی در ارکستر سمفونیک دارد.
نت این ساز را با کلید سل می نویسند و جز سازهای انتقالی است و صدای آن یک اکتاو بم تر از کلارینت است.
کلارینت باس سی بمل: یک نهم بزرگ بم تر از نت نوشته شده صدا می دهد. کلارینت باس لا: یک دهم کوچک تر بم تر از نت نوشته شده صدا می دهد.
کلارینت باس همان وسعت کلارینت Bb را دارد، در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بخش کلارینت باس در پارتیتورها را خصوصا در آلمان با کلید فا می نوشتند و صدای همه ی نت ها یک دوم بزرگ پایین تر از آنچه نوشته میشد شنیده میشد، در قرن بیستم فرانسوی ها نت نویسی را در کلید سل رایج کردند هم اکنون نیز از این روش استفاده می شود.
نکات خرید کلارینت

اگر قصد خرید یک کلارینت دست دوم را دارید حتما از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید تا ساز را تست کند، سازهای قدیمی یا کلارینت هایی که به خوبی از آنها نگهداری نکرده اند شاید از تنظیم خارج شده باشند و یا نیاز به تعمیر داشته باشند، پد زیر برخی از کلیدها خیلی حساس هستند و ممکنست نیاز به تعویض داشته باشند که هزینه زیادی دارد.
پیش از خرید باید بدانید چه نوع کلارینتی می خواهید، کلارینت ها در همه ی صداها شبیه هم نیستند.
جنس ساز بستگی به شما دارد که به دنبال چه صدایی هستید و اینکه چگونه با این ساز کار می کنید از جنس های پلاستیک و چوب و رزین (گرین لاین) می توانید انتخاب کنید.
برای خرید کلارینت می توانید قطعات جداگانه سفارشی خریداری کنید تا صدای آن م عملکرد آنرا بهبود ببخشید.
اگر مبتدی هستید قمیش با درجه سختی پایین تر و نرم تر را انتخاب کنید (سختی قمیش بین ۱ تا ۵ است)
برای خرید قمیش علاوه بر سختی آن به نی آن اهمیت دهید، قمیش با بیشترین ارتعاش و بیشترین دوام دارای یک عالی است.
کلارینت با دهانه ای که نوک آن تنگ است قمیش سخت تر نیاز دارد چون قمیش نرم به آسانی به آن نزدیک می شود و دهانه ای که خیلی باز باشد معمولا حرفه ای ها از آن استفاده می نمایند به قمیش نرم تر نیاز دارد.
هرچه ضخامت فضای خالی قمیش بیشتر باشد، بستن قمیش با فشار لب سخت تر می شود، قمیش از نظر فضای خالی در سه اندازه ساخته می شود: ضخامت سنتی، ضخیم و خیلی ضخیم.
نگهداری از کلارینت هنگامی که یک کلارینت نو می خرید نباید شب و روز با آن تمرین کنید و ابتدا باید آنرا تعمیر کنید تا بطور مناسبی جا بیوفتد برای این کار هر سه یا چهار باری که کلارینت را سرهم می کنید از کمی گریس چوب پنبه برای چوب پنبه ها استفاده کنید.
پس از دوره جا افتادن ساز می توانید هر چقدر که می خواهید با سازتان بنوازید اما تعمیر و گاهی روغن کاری کلیدها و تمیز کردن پد کلیدها دقت کنید.
کلیدهای کلارینت از فلز تولید شده اند و ممکنست زنگ بزنند بدین سبب هفته ای یک دفعه یک قطره ی کوچک از روغن کلیدساز به مفصل نزدیک هر پیچ بزنید. اگر از روغن زیاد استفاده کنید، روغن به پدها برخورد کرده و آنها را خراب می کند.
قیمت کلارینت قیمت کلارینت Suzuki به لحاظ کیفیت بسیار به صرفه می باشد و یکی از بهترین سازهای موجود در بازار و همین طور دارای استانداردهای عالی می باشد. مناسب برای نوازندگان حرفه ای و مناسب برای اجرا و همین طور از بهترین انتخاب ها برای افراد مبتدی است.
ساز کلارینت Suzuki مورد تایید اساتید بوده و بدون هرگونه صدای فالشی و مشکل در قسمت کلیدها و نت ها میباشد.
در وب سایت دلشاد موزیک به آدرس DelshadMusic.ocm می توانید با قیمتی مناسب تر از سایر فروشگاه ها ساز کلارینت مناسب خودرا تهیه کنید و حضوری نیز می توانید به فروشگاه ما آمده و ساز خودرا تست کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1399/09/10
22:38:05
1109
5.0 / 5
موضوعهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است