7 اصل در طراحی لیبل مواد غذایی

7 اصل در طراحی لیبل مواد غذایی لیبل مواد غذایی از نگاه مدیران شرکت ها و تولیدکنندگان مواد غذایی همچون گوی سبقت عمل می کند.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام شبکه چاپ، چون که محصولات مشابه با برندهای متفاوتی در بازار هستند که قاعدتا مشتری نمی تواند از هر کدام آنها تست کند و سپس برای خرید تصمیم گیری نماید.
بدین منظور مشتری در ابتدا به لیبل موادغذایی توجه می کند و چنانچه لیبل موادغذایی نظرش را جلب کرد، مبادرت به خرید محصول مورد نظر می نماید. پس یک انتخاب هوشمندانه در طراحی لیبل موادغذایی به شما این امکان را می دهد که بتوانید در جنگ محصولات مشابه، پیروزمندانه در بازار به تولید خود ادامه دهید.
متنی که پیش روی شما قرار گرفته، فوت و فن ربودن گوی سبقت از دست رقیبانتان را به شما آموزش می دهد. بنابراین برای دریافت راهنمای طراحی لیبل مواد غذایی، ادامه مطلب را از دست ندهید.
تعریف لیبل مواد غذایی به زبان ساده
به برچسب هایی که در اطراف محصولات غذایی قرار می گیرد تا یک سری اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد، لیبل موادغذایی گویند. لیبل موادغذایی باید با محتوای محصول شما همخوانی داشته باشد و چنانچه هارمونی مورد نظر شکل نگیرد، هیچ گاه نمی توانید نظر مشتری را به محصول خود جلب کنید.
برای آشنایی با اصول طراحی مواد غذایی مبحث بعدی را با دقت مطالعه فرمایید.


اصول طراحی لیبل مواد غذایی
۱. رنگ: قبل از چاپ لیبل موادغذایی، مطمئن شوید که رنگ لیبل تان متناسب با بسته بندی محصول شماست. این تناسب زمانی شکل می گیرد که هم نوشته های روی برچسب خوانا و هم محتویات محصول قابل تشخیص باشند.
۲. فونت نوشته: باید به این مهم دست یابید که اطلاعات روی لیبل موادغذایی را برای دل خودتان چاپ نمی کنید. سایز و فونتی که برای نوشته انتخاب می کنید، باید برای هر شخصی با هر رده سنی قابل فهم باشد.
بنابراین سایز و فونت نوشته ها قبل از چاپ اهمیت پیدا می کند. بدیهی است که نام شرکت و نام محصول می بایست بزرگتر از سایر اطلاعات همچون ارزش غذایی، آدرس کارخانه و... درج شود.
۳. خلاقیت: در ابتدای متن عنوان کردیم که لیبل مواد غذایی گوی سبقت شماست. این گوی سبقت بدون خلاقیت بی معنا خواهد بود چون که امکان دارد شما رنگ، سایز و فونت نوشته را طبق استاندارد رعایت کرده باشید (کاری که همتاهای شما بطور قطع انجام خواهند داد) اما در بحث خلاقیت، کم کاری کنید.
مطمئن باشید در این صورت یک ضرر هنگفتی نصیب محصولتان خواهید کرد، چون که در عصری که طراحان و گرافیست های زبردست توانایی خلق طرح های خلاق و جذاب دارند، استفاده نکردن از این فرصت طلایی به نشانه ی باخت شما خواهد بود.
امکان دارد برای خودتان هم پیش آمده که در میان کالاهای مشابه، محصولی را برگزیده اید که برچسبش نسبت به سایرین، خلاق تر و جذاب تر بوده.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از چاپ لیبل موادغذایی، با متخصصین شبکه چاپ تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره ی رایگان، از سفارش هایشان برای چاپ لیبل موادغذایی استفاده نمایید.
۴. مخاطب شناسی: مسلما قبل از راه اندازی کسب و کارتان، کارگاه های مخاطب شناسی شرکت کرده یا کتاب هایی پیرامون این مورد مطالعه نموده اید. اما در اینجا لازم دانستیم بحث مهم و سرنوشت ساز مخاطب شناسی در زمان طراحی لیبل موادغذایی را برایتان بازگو نماییم.
قبل از چاپ لیبل موادغذایی به این مورد فکر کنید که بازار هدف شما را چه افرادی می سازند. اگر قشر کودکان مورد نظر شماست، بهتر است خیلی خلاقانه تر و فکر شده تر نسبت به چاپ و طراحی لیبل موادغذایی عمل کنید.
این مورد در زمان طراحی لیبل بطری اهمیت بیشتری پیدا می کند، چون که جنس بسته بندی بطری ها مستحکم تر بوده و قابلیت اعمال خلاقیت های بیشتری را دارد بیشتر کودکان محو قالب محصول و لیبل موادغذایی می شوند، پس این مورد را بسیار جدی بگیرید.
۵. الهام یا تقلید: لیبل موادغذایی شما به هیچ وجه نباید سمت و سوی تقلیدی به خود بگیرد. اجازه ی الهام گرفتن دارید اما کپی برداری از یک برند دیگر، جرمی نابخشودنی از نظر مشتری خواهد بود.
چونکه او اعتقاد دارد به مخاطب بی احترامی شده و حاضر نبوده اید حداقل زمانی را صرف طراحی لیبل مواد غذایی کنید. متاسفانه برخی افراد بخاطر ترس از قیمت طراحی لیبل مواد غذایی دست به کپی برداری می زنند، فارغ از اینکه نمی دانند خساستشان به قیمت بر باد رفتن سرمایه شان تمام خواهد شد.
۶. جنس و سایز: آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره نماییم، جنس و سایز لیبل مواد غذاییست. توجه داشته باشید که این مورد باید متناسب با نوع محصول و مدل بسته بندی باشد.
به صورت مثال اگر می خواهید محتوای محصول شما قابل مشاهده باشد، می بایست از لیبل مواد غذایی شفاف و روشن استفاده کنید. اگر کالای شما دارای بسته بندی مستحکم است، باید لیبل مواد غذایی ضخیم به کار ببرید.
مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است اگر محصول شما فریز شده است، حتما حتما حتما باید لیبل مواد غذایی ای که استفاده می کنید، ضد آب باشد. مواردی مشاهده شده که یک محصول بعد از خروج از فریزر، لیبلش دیگر قابل خواندن نبوده و از بین رفته است. بنابراین اگر کالایی دارید که با آب و یخ سر و کار دارد، حتما برچسبتان را ضد آب انتخاب نمایید.
صحبت پایانی...
آنچه که گفته شد:
۱. تعریف لیبل موادغذایی
۲. اصول طراحی لیبل موادغذایی
تلاش کردیم در این متن از ارزش لیبل موادغذایی در دنیای کسب و کار با شما صحبت کرده و اهمیت طراحی یک لیبل موادغذایی استاندارد و خلاق را برایتان نمایان نماییم.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1399/10/02
14:06:26
5.0 / 5
233
تگهای خبر: ارز , استاندارد , بازار , تخصصی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است