مدیرعامل آسان پرداخت:

اپلیكیشن ها، محدودیت های تازه كدهای دستوری را جبران می كنند

اپلیكیشن ها، محدودیت های تازه كدهای دستوری را جبران می كنند المور: محدودیت هایی كه مقرر است با دستور بانك مركزی از ۱۵ بهمن در تراكنش ها با كدهای دستوری اعمال شود، هیچ تاثیر نامطلوبی بر كیفیت و سهولت دسترسی كاربران به شارژ تلفن همراه بوجود نمی آورد.



به گزارش سرویس بازار ایسنا، حامد منصوری، مدیرعامل شركت آسان پرداخت، بعنوان یكی از بزرگترین عرضه دهندگان خدمات پرداخت الكترونیك بر بستر كدهای دستوری، اظهار داشت: علی رغم دغدغه هایی كه از ابتدا درباره استفاده از كدهای دستوری وجود داشت، نهادهای ناظر با هدف تولید و تقویت فرهنگ استفاده از ابزارهای پرداخت الكترونیك در كشور، تمركز خویش را بر مدیریت ریسك ها قرار دادند تا برخی شركت های پرداخت الكترونیك بتوانند با سرمایه گذاری و معرفی هر چه بیشتر ابزارها، جامعه را به سمت اعتماد و استفاده بیشتر از روش های پرداخت الكترونیك سوق دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا تلاش ها و سرمایه گذاری های فراوانی برای آشنایی جامعه با ابزارهای پرداخت همچون كدهای دستوری انجام شد كه نتیجه آن را بعد از مدت كوتاهی در افزایش تعداد تراكنش ها بخصوص در تراكنش ها با ابزار موبایلی مشاهده كردیم.

منصوری اضافه كرد: بعد از مدتی با فراهم آمدن بسترهای فنی لازم همچون پوشش اینترنت در شبكه تلفن همراه و افزایش گوشیهای هوشمند، روش های دیگری مانند اپلیكیشن های موبایلی در بین مردم فراگیر شدند و كم كم شاهد مهاجرت بخشی از تراكنش های یواس اس دی به سمت تراكنش های اینترنتی بودیم.

مدیرعامل آسان پرداخت با اشاره به سرمایه گذاری های قابل توجه برخی شركت های پرداخت در حوزه تحقیق، توسعه و ساخت اپ های بومی، اظهار داشت: طی یكی دو سال اخیر تمام تلاش و توان مالی و كارشناسی خویش را معطوف به ایجاد ابزارهای پرداخت های مطمئن تری در قالب اپلیكیشن های موبایلی با بهره گیری از دانش و ظرفیت های داخلی كردیم كه امروز خوشبختانه ثمرات این تلاش ها به خوبی ملموس است. هم اكنون بیش از ۱۰ اپلیكیشن مناسب در دسترس كاربران است كه مجموعا بیش از ۳۰ میلیون كاربر آن ها را دانلود كرده اند.

این فعال حوزه پرداخت الكترونیك ادامه داد: یكی از نتایج آینده نگری و سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت و ترویج اپلیكیشن ها را امروز كه بانك مركزی تصمیم به اعمال محدودیت در تراكنش های یواس اس دی گرفته، این است كه می توانیم با قاطعیت به كاربران اطمینان دهیم كه با هیچ مشكلی برای دسترسی به خدمات قبلی بر بستر كدهای دستوری مواجه نمی شوند، چون كه تمام این خدمات اكنون روی اپلیكیشن ها وجود دارد و كاربران می توانند به راحتی از آن ها بهره مند شوند.

منصوری اظهار داشت: همین اطمینان خاطر را به اپراتورهای تلفن همراه هم می دهیم، چون كه تمام سرویس های موجود بر كدهای دستوری اكنون روی اپ ها وجود دارد و تعاملات و مناسبات شركت های پرداخت با اپراتورها مانند گذشته در چارچوب مقررات و ملاحظات نهادهای ناظر حوزه پولی و بانكی و پرداختی ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: به هر تقدیر، محدودیت در خدمات پرداخت بر بستر كدهای دستوری، تشخیص و تصمیم بانك مركزی بعنوان نهاد ناظر است و بازیگران این حوزه باید با این تصمیم همراهی داشته باشند، ازاین رو در شرایط فعلی بهترین كار، كوشش برای حفظ كیفیت و كمیت مناسبات و تعاملات میان تمام بازیگران همچون شركت های پرداخت، اپراتورها است تا بتوانیم خدمات مناسبی به مردم عرضه دهیم.




1396/11/11
15:30:21
4454
5.0 / 5
موضوعهای خبر: الكترونیك , بانك , بانك مركزی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است