خدمات پستبار به جامعه پستی کشور
المور: پستبار، یکی از بزرگترین هاب آنلاین پستی در کشور، با تاکید بر تکنولوژی های نوین پستی و تیمی مجرب، توانسته است خدماتی بی بدیل را به جامعه پستی کشور ارائه نماید.
به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام پست بار، جهت استفاده از خدمات پستبار تنها می بایست به سایت postbar.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش را بسادگی هرچه تمام تر انجام دهید. در ادامه این مقاله و به بهانه آشنایی بیشتر با این هاب پستی به برخی خدمات پستبار و سوالات متداول در این زمینه می پردازیم.
شرح خدمات پستبار حساب کاربری در پستبار
برای ایجاد حساب کاربری در پستبار کافی است، شماره همراه خودرا به همراه کد ملی در کادرهای مورد نظر وارد کرده و منتظر دریافت کد تایید بمانید. در مراحل بعد و هنگام استفاده از سرویس هایی مانند cod علاوه بر شماره همراه و کد ملی، بقیه مشخصات احراز هویت نیز از شما درخواست خواهد شد. پر واضح است که اطلاعات مذکور کاملا محرمانه خواهد ماند.
خدمات بسته بندی و لفاف بندی
خدمات پستبار
یکی از خدمات پستبار به مشتریان خود، ارائه خدمات بسته بندی و لفاف بندی است. بمنظور استفاده از این سرویس لازم است در زمان ثبت سفارش گزینه استفاده از خدمات بسته بندی را نیز انتخاب کنید. بدین ترتیب متناسب با مرسوله شما، بسته بندی مورد نیاز نیز برای شما انجام شده و امنیت و کیفیت سفر پستی برای آن تضمین می شود.
کارتن های بسته بندی در 6 سایز
سایز 1 (طول 20cm، عرض 14cm، ارتفاع 10cm )
سایز 2 (طول 27cm، عرض 20/5cm، ارتفاع 16/5cm )
سایز 3 (طول 30/5cm، عرض 20/5cm، ارتفاع 19/5cm )
سایز 4 (طول 40cm، عرض 26cm، ارتفاع 20cm )
سایز 5 (طول 50cm، عرض 25cm، ارتفاع 25cm )
سایز 6 (طول 60cm، عرض 35cm، ارتفاع 32cm )
رهگیری مرسولات پستی
برای رهگیری و اطلاع از موقعیت بسته پستی، در صورت استفاده از سرویس پستبار، می بایست کد رهگیری دریافتی در زمان ثبت سفارش، در قسمت رهگیری درج شود. بدین ترتیب فرستنده در هر لحظه می تواند از موقیت مکانی بسته خود باخبر شود.
زمان جمع آوری در خدمات پستبار
زمان بندی جمع آوری سفارش هایی که درخواست آنها تا پیش از ساعت 8 بامداد باشد، همان روز تا ساعت 19 و زمان جمع آوری سفارشاتی که بعد از ساعت 8 بامداد ثبت شوند، در نخستین روزکاری پس از ثبت سفارش خواهد بود.
تاخیر و پرداخت غرامت
مدت زمان ارسال بسته طبق SLA مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده. بارهایی که مدت زمان ارسال بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی بوسیله eop.post.ir ثبت گردد.
COD و پس کرایه
جهت استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ 1، 500، 000 ریال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. در صورت درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر10 سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای 10 تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می توان بجای هزینه سفارش پیش کرایه بهره برد.
تعهدات بیمه در خدمات پستبار
کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و بعد از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ نوع غرامتی پرداخت نخواهد شد پس گیرنده بایستی از دریافت مرسوله لطمه دیده خودداری نماید.
شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می نماید که خود، کالا را بسته بندی نموده باشد. همین طور بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی باشند، نخواهد بود.
مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد.
در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه بعد از برآورد معادل 50% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت می شود.
در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده با سرویس پست بار، می بایستی مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، آدرس و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی غرامت در لینک eop.post.ir درج گردد.
ممنوعات پستی
ممنوعات پستی در خدمات پستبار به شرح زیر می باشند: مایعات، مرسولات شکستنی، تجهیزات ماهواره، فیلترشکن ها، دارو، مشروبات الکی و مواد مخدر، تجهیزات نظامی، لوازم جنسی، مواد محترقه، اسکریپت های غیرمجاز، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیرمجاز، تجهیزات جاسوسی، اقلام مستهجن، فالگیری و رمالی، پول نقد، چک، سفته، اوراق بهادار و جواهرات، فرش، مدارک شناسایی، اسناد و همین طور در ارسال به سایر کشورها هم بعد از دریافت مرسوله توسط فعال پستی به شما اعلام خواهد شد که مرسوله جزء ممنوعات پستی به کشور مقصد مورد نظرشما هست یا خیر.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: almur.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب