مهندس كیان مرز مدیر عامل برند فولادسل

فولادسل چگونه به موفقیت رسید

فولادسل چگونه به موفقیت رسید المور: رشد سریع و بیش از پیش صنایع و پیوستگی آن به حوزه فناوری اطلاعات و همین طور وابستگی هر چه بیشتر جوامع بشری به استفاده از این فنآوری باعث شده تا صنایع سنگین و مادر نیز به سرعت در معرض تغییرات، پوست اندازی و همگون سازی خود با تغییرات پیش آمده باشند.


به گزارش المور به نقل از ایسنا بنابر اعلام فولادسل، مهندس کیان مرزمدیرعامل برند فولادسل در گفت و گویی به بررسی برند فولادسل و چالش های آن پرداخته هست.
برند فولاد سل و نحوه شکل گیریش بفرمایید فولادسل یک هویت صمیمی و عاشقانه است. پشت این برند یک نهاد مستحکم به نام خانواده قرار گرفته است. ابتدای کار من بودم و همسرم و یک دفتر کار ۵۰ متری که کم کم به این خانواده نیروها اضافه شدند. جالب است که نیروها را هم ابتدا از اطرافیان و خانواده جذب کردیم. من از ابتدا بین دلال بودن و بنکدار بودن، بنکداری را انتخاب کردم. با پول کمی که داشتیم کارهای بزرگی انجام دادیم. از نخستین کسانی بودیم که مواد اولیه ورق سیاه را از بازار گرفتیم و به کارخانه های فولاد غرب آسیا در قم و نورد لوله سمنان فرستادیم و محصول گالوانیزه تحویل گرفتیم.
با پول فروش نصف محصول آماده شده باردیگر ورق سیاه خریدیم و پروسه تبدیل به ورق گالوانیزه را تکرار کردیم. به همین شکل ادامه دادیم تا به یکی از بنکداران اصلی ورق گالوانیزه تبدیل شدیم. در آخر سال مالی به نقطه ای رسیده بودیم که در سبد کالایی ما برندهای هفت الماس و سمنان و شهرکرد وجود داشت.
رفته رفته کار خودرا گسترش دادیم و محصولات جدید را به سبد کالای شرکت اضافه کردیم. شمش، اسلب، ورق سیاه، ورق روغنی، تیرآهن و هاش، میلگرد و توری و فنس، نبشی و ناودانی و...
ما بزرگ شده بودیم و چاره ای جز بزرگ فکر کردن نداشتیم. کارمندان ما به ۲۵ نفر رسیده بودند. ایده ی فروشگاه اینترنتی آهن آلات شکل گرفت و باید به یک اسم ماندگار و یک برند فکر می کردیم. پیشنهاد های مختلفی آمده بود. روی یک مورد تیم دیجیتال مارکتینگ به توافق رسیده بود. اما در لحظه ی آخر یکی از همکاران فروش وارد دفتر من شد و اظهار داشت: فولادسل!
با تعجب نگاهش کردم و مبهوت که دارد چه می گوید؛ باردیگر با ذوق و شوق اظهار داشت: فولادسل!
حالا سالهاست از آن روز ها می گذرد و آن لحظه هنوز در ذهن من نقش پر رنگی دارد. تیم ما چندین برابر بزرگتر شده است و خانواده ی فولادسل از دو نفر به نزدیک یکصد نفر رسیده و این افتخار بزرگی است برای من و همسرم.


بزرگترین چالش های شما و برند فولاد سل برای رسیدن به این نقطه چه بوده است ؟ چالش های بازار آهن مثل ذات بازار آهن نوسان دارد. زمانی چالش های مالیاتی بزرگتر بودند. زمانی کیفیت محصولات و ضایعات به وجود آمده و زمانی هم چالش نیروی انسانی داشتیم. نیروی با سواد در این بازار کم بود. بیشتر افراد تجربی آهن فروش بودند. سواد دانشگاهی نداشتند. اما شرکت ما از ابتدا بر پایه مهندسی شکل گرفت. نیروهایی هم که اضافه شدند اکثرا کارشناس یا کارشناس ارشد متالوژی و عمران و سازه و مدیریت بودند. ما ادعا می نماییم که مهندسی فروش را وارد این بازار کردیم. نیاز مشتریان را دانه به دانه بررسی کردیم. نمونه برایشان فرستادیم و به آنها کمک کردیم تا بفهمند چه محصولی برایشان بهینه تر است. در حقیقت ما علم روز را با آهن فروشی سنتی آمیختیم.
آینده بازار تولید و توزیع فولاد را در ایران و منطقه چطور می بینید ؟ ما ظرفیت های عظیمی برای توزیع در منطقه داریم اما متاسفانه قدر داشته های خودرا نمی دانیم. ما پل ارتباطی بین آبهای گرم و سرد هستیم. امیدوار هستم شرایط سیاسی به ما کمک نماید تا بتوانیم نقش خودرا درست ایفا نماییم. به آینده خوش بین هستیم. تولید ما زمانی جوابگوی نیاز داخل هم نبود اما الان ظرفیت های صادراتی خوبی در صنعت فولاد مهیا شده است. در زمینه نورد سرد و گرم و گالوانیزه خیلی پیشرفت کرده ایم. در زمینه ی آهن آلات آلیاژی واقعا رشد چشم گیری داشته ایم. کارخانجات میلگرد و مقاطع فولادی به خوبی توسعه پیدا کرده اند. همه ی اینها نشان دهنده فنر جمع شده صنعت فولاد و آماده جهش بودن آنست. ما کشورهای درحال توسعه عراق و افغانستان و پاکستان و سوریه را داریم که در همسایگی ما تشنه ی آهن آلات هستند. جام جهانی قطر را داریم که سرعت ساخت و سازها در این کشور ستودنی است. این ها همه بازار های بالقوه ما هستند که اگر دیر بجنبیم جای ما را دیگران می گیرند.
از اهدافتان برای آینده فولاد سل و کسب وکار های دیگرتان بفرمایید.
فولادسل فرزند خلف ماست. فرزند خلف هلدینگ پترو سازه ساحل. صبور، دانشمند و به روز است. مسیر خودش را به درستی ادامه می دهد. با نسبت درستی درحال رشد از لحاظ فنی و محتوایی است. ما در کنارفولادسل فروشگاه همراه نیکان را نیز راه اندازی کردیم و درحال واردات موبایل و تبلت و لپ تاپ و لوازم جانبی هستیم. تیم همراه نیکان نیز باهوش و پر قدرت از بنکداری آغاز نموده است و درحال رشد است.
به زودی خبر های خوبی از صادرات مواد غذایی به کشورهای مختلف از هلدینگ ما به گوش شما می رسد. ما هم در حال توسعه افقی و عمودی هستیم. شاخ و برگ های ما گل و میوه می دهند و هسته های آنها باردیگر درختی تنومند در کنار فولادسل ایجاد می کنند.
سخن پایانی آرزوی سربلندی صنعت کشورم را دارم و از هیچ تلاشی برای اعتلای نام ایران دست نمی کشم.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1400/10/18
20:34:07
0.0 / 5
466
تگهای خبر: افتخار , بازار , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است