سی ان ان مانی منتشر كرد؛

سیاست های مهاجرتی ترامپ

سیاست های مهاجرتی ترامپ المور: ترامپ هفته جاری پیشنهاد یك سیستم مهاجرتی را تصویب كرد كه در آن،كسانی كه خواهان ورود به امریكا می باشند یا باید به درجه ای از زبان انگلیسی تسلط داشته باشند یا مهارت های شغلی پیشرفته را دارا باشند.



به گزارش المور به نقل از اتاق بازرگانی تهران، رئیس جمهور آمریكا هفته جاری پیشنهاد یك سیستم مهاجرتی را تصویب كرد كه در آن كسانی كه به دنبال ورود به ایالات متحده هستند یا باید به درجه ای از زبان انگلیسی تسلط داشته باشند یا مهارت های شغلی پیشرفته داشته باشند. هدف نهایی این كار، محدود كردن مهاجرت است. این لایحه به دست سناتورهای جمهوری خواه «تام كوتون» و «دیوید پردو» طراحی شده است.
اما اقتصاددانان می گویند این پیشنهاد رشد اقتصادی كه در حال حاضر هم ناچیز است را به خطر می اندازد. به گفته آنها، كارگران كمتر؛ چه آمریكایی و چه خارجی، به معنای رشد كمتر است، مگر اینكه خیلی سریع تولید شوند.
«لوك تایلی»، اقتصاددان ارشد در Wilmington Trust می گوید: اگر مهاجرت كاهش پیدا كند، حتماً رشد اقتصادی در بلندمدت دچار خطر می شود. به دلیل كاهش رشد جمعیت در ایالات متحده و كاهش مشاركت نیروی كار، ما برای مدت زمان زیادی به مهاجران نیاز داریم.
یكی از چالش های بزرگ اقتصاد آمریكا این است كه بچه هایی كه پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده اند و رشد جمعیت را افزایش داده بودند، بازنشسته شده اند و كارگران جوان آمریكایی به اندازه ای نیستند كه جایگزین آنها شوند.
 

1396/05/13
18:55:50
5679
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است