در ۱۹ ماه اخیر رخ داد؛

نخستین كسری تجاری در اقتصاد آسیای جنوب شرقی

نخستین كسری تجاری در اقتصاد آسیای جنوب شرقی المور: طبق اعلام اداره آمار، در ماه جولای اندونزی شاهد اولین كسری تجاری خود از اواخر ۲۰۱۵ تا كنون گردید.


به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، در ماه جولای اندونزی به عنوان، بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا با كسری تجاری ۲۷۱.۲ میلیون دلار مواجه شد. این درحالی است كه طبق نظرسنجی های انجام شده از اقتصاددانان توسط رویتر، پیش بینی شده بود در ماه جولای این كشور ۱.۱ میلیارد دلار سرریز تجاری داشته باشد.طبق ارقامی كه امروز اعلام شد سرریز تجاری این كشور در ماه جون هم به ۱.۶۷ میلیارد دلار اصلاح شد.
در ماه جولای هم واردات و هم صادرات به صورت سالیانه افزایش چشمگیری داشتند؛ چراكه این مقادیر در ماه جولای سال ۲۰۱۶ به علت تعطیلات عید فطر كمتر شده بودند. اما امسال تعطیلات عید فطر در ماه جون واقع شد.
در جولای امسال صادرات با ۴۱.۱۲ درصد رشد نسبت به جولای سال قبل به ۱۳.۶۲ میلیارد دلار رسید در حالی كه رویترز پیش بینی می كرد ۳۱.۱۲ درصد رشد كند. صادرات ماه جون۱۱.۷۱ درصد نسبت به سال قبل كاهش داشت.
واردات ماه جولای با جهشی ۵۴.۰۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۳.۸۹ میلیارد دلار رسید درحالی كه در نظر سنجی رویترز، اقتصاددانان پیش بینی كرده بودند این مقدار ۳۰.۳۴ درصد رشد داشته باشد. واردات در ماه جون ۱۷.۴۰ درصد كاهش یافته بود.
 

1396/05/27
01:01:18
5315
5.0 / 5
موضوعهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است