یك متخصص مدیریت استراتژیك عنوان كرد

اگر حركت نمی كنید، لطفا مانع هم نشوید

اگر حركت نمی كنید، لطفا مانع هم نشوید المور: یك متخصص مدیریت استراتژیك در یادداشتی به مبحث كتابخوانی و خرید كتاب به روش های نوین پرداخته است.



به گزارش سرویس بازار ایسنا، حبیب میدانچی متخصص مدیریت استراتژیك و مدرس دانشگاه در یادداشتی در این زمینه نوشته است:



«از روزی كه كتاب را شناختم و از همان دوران كودكی تا به امروز، ۳۱ نمایشگاه كتاب را تجربه كرده ام و این یعنی حدودا در همه نمایشگاه های كتاب حضور داشتم. برای من و همه كسانی كه جنسشان از آموزش است، كتاب و كتاب خوانی بسان اكسیژن است به منظور زندگی. به خوبی به یاد دارم كه از همان دوران كودكی و دانش آموزی و بعد از آن ایام دانشجویی و تا امروز كه لباس معلمی دانشگاه را با لطف پروردگار به تن كرده ام، در همه نمایشگاه های كتاب یاد شده معضلاتی حل نشدنی وجود داشته و دارد. همواره همه مردم و مسئولان از مكان برگزاری و ترافیك، آلودگی هوا، تهویه ناسالم، عدم دسترسی مناسب به كتاب ها و همینطور مشكلات شهرستانی های عزیز به واسطه بعد مسافت تا تهران و خیلی از موارد ناگفته دیگر كه ذكر آن در این مجال نمی گنجد، ناراضی و ناراضی و ناراضی بوده اند و شگفتا كه باز هم در هر اردیبهشت معجزه یار مهربان، دوباره ما را در این فضای بیشتر فروشگاه تا نمایشگاه، گرد هم می آورد و همان گلایه های به حق مردم و عدم پاسخ مسئولان قصه تكراری سی و یك ساله همیشگی ماست.

اما امسال با دیدن یك اطلاعیه در ورودی های نمایشگاه در لحظه اول جا خوردم. اطلاعیه جالبی بود با این متن «اینجا چه كار می كنی؟! همه كتاباتو در گاج ماركت آنلاین بخر». شعار خیلی جالب بود. وقتی وارد سایت شدم، برایم جالب تر هم شد. استانداردهایش با خیلی از وب سایت های فروش آنلاین داخلی متفاوت بود و جذابیتش هم در سهولت كاربری برای مخاطبانش بود و این یعنی یك مجموعه آموزش پذیر و مهم تر از آن اهل تغییر در انبوه این همه ناشر.

گاج ماركت، باور داشته كه نباید چرخ را دوباره اختراع كرد و با مدلهای جهانی نمایشگاه ها و فروشگاه های كتاب به این جمع بندی رسیده كه روایت این قصه ۳۱ ساله در خیلی از حوزه ها مشكل دارد و آستین بالازده برای حل دغدغه همیشگی ناشران، شبكه توزیع و كتاب خوان ها و با زیرساختی دانش بنیان و ایرانی به میان میدان آمده است. بیاییم باور نماییم دنیای امروز یك دهكده جهانی است؛ آمازون و امثال آن در باور مردم در نگاه اول یك شركت و یا یك مجموعه اقتصادی نیستند. آن ها ارزش هایی بزرگ هستند در نگاه مردمانشان؛ چون كه مردم همواره خدماتی مطلوب را با كیفیت مناسب و قیمت های ایده آل جست وجو می كنند و این گونه سازمان ها اصل ارزش هستند به واسطه پاسخ های هوشمند به نیاز هر لحظه مردمانشان.

خداقوت می گویم به همه دست اندركاران این حركت خوب فرهنگی و شاید اینگونه بگویم بهتر باشد كه باید باور نماییم كه آمازون ایرانی شكل گرفت و گاج ماركت همان آمازون ایرانی است و چقدر خوب كه خودمان با دانش و سرمایه گذاری داخلی موفق به انجام این مهم شدیم و امروز با رجوع به این سایت و خرید اینترنتی دیگر خبری از شلوغی، ازدحام، ترافیك، عدم دسترسی مناسب به كتاب ها و... نخواهد بود و در فرصت مطلوب با مطالعه محتوای معرفی كتاب ها و انتخاب هوشمندانه آن ها و بهره مندی از تخفیف های این سامانه می توانیم كتاب های با كیفیت تر و صد البته با قیمت مناسب تری تهیه نماییم و عجب از آن دارم در این بزنگاه تاریخی عبور از شبكه های سنتی توزیع كالا به شبكه های نوین مبتنی بر وب عده ای همچنان عزم راسخ دارند برای آب در هاون كوبیدن و می كوشند تا این زیرساخت های دیجیتال كمرنگ شوند.

بیاییم تنگ نظری را كنار بگذاریم، جهانی فكر كرده و ایرانی عمل نماییم و اینگونه حركت های فرهنگی را با آغوش باز پذیرا باشیم و فرش قرمز پهن نماییم به پهنای باورمان برای توسعه اقتصاد فرهنگ ایران و همه اهالی كتاب یكصدا بگوییم خوشحالیم كه ما هم در نهایت آسایش و آرامش در آمازون ایرانی یعنی همان گاج ماركت به همه كتاب ها از همه ناشران دسترسی داریم.»

حبیب میدانچی، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشكی ایران، متخصص مدیریت استراتژیك و دارای مدرك دكترای تخصصی مدیریت دانشگاه تهران بوده و صاحب امتیاز و مدیرمسئول كلینیك مدیریت هم است.




1397/02/21
18:24:43
5137
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمازون , ارز , اقتصاد , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است