در راستای برنامه تحول اقتصادی؛

ادغام الاول و ساب، سومین بانك بزرگ عربستان سعودی را تشكیل می دهد

ادغام الاول و ساب، سومین بانك بزرگ عربستان سعودی را تشكیل می دهد المور: بانك سعودی انگلیسی ساب و بانك الاول توافق كردند تا طی قراردادی كه سومین بانك بزرگ عربستان سعودی را، با سرمایه ای حدود ۷۷ میلیارد دلار، تشكیل می دهد، با هم ادغام شوند.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، بانك الاول روز چهارشنبه اعلام كرد، بانك سعودی انگلیسی ساب و بانك الاول توافق كردند، طی قراردادی كه سومین بانك بزرگ عربستان سعودی را، با سرمایه ای حدود ۷۷ میلیارد دلار، تشكیل می دهد، با هم ادغام شوند.
ادغام این دو بانك، نخستین پیوند مهم بانكی عربستان سعودی در ۲۰ سال اخیر است و نشان از برنامه این كشور برای تحول اقتصادی و كاهش وابستگی به درآمدهای نفتی دارد.
۴۰ درصد سهام ساب، تحت مالكیت هولدینگ اچ اس بی سی انگلیس است و ۴۰ درصد سهام الاول هم متعلق به رویال بانك اسكاتلند است. این دو بانك در آوریل گذشته مذاكره در مورد ادغام را شروع كرده بودند.
بانك الاول اعلام نمود: هنوز باید توافق بین این دو بانك اجرا شود. هر گونه اقدامی در ارتباط با ادغام این دو بانك تحت مقررات بانك مركزی و سایر قانون گذاران و سهام داران، صورت خواهد گرفت.

1397/02/28
12:40:02
4548
5.0 / 5
موضوعهای خبر: بانك , دلار , سهام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است