توقف عملیات بریتیش پترولیوم در میدان گازی مشترك با ایران

توقف عملیات بریتیش پترولیوم در میدان گازی مشترك با ایران المور: با بازگشت تحریم های آمریكا ضد ایران، شركت بریتیش پترولیوم (بی پی) فعالیت های خود در میدان گازی رهوم در دریای شمال را كه در آن با یك شركت ایرانی مشترك است، متوقف كرد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از ایندیپندنت، با خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای و بازگشت تحریم های آمریكا ضد ایران، شركت بریتیش پترولیوم (بی پی) فعالیت های خود در میدان گازی رهوم در دریای شمال را كه در آن با یك شركت ایرانی مشترك است، متوقف كرد و حالا مشغول واگذاری سهام خود به یك شركت انگلیسی كوچكتر است.
بی پی ۵۰ درصد از مالكیت میدان گازی رهوم را در اختیار دارد، درحالی كه شركت نفتی ایرانی هم نصف دیگر را در اختیار دارد. این شركت اعلام نمود: بی پی تصمیم گرفته است تا بعضی از فعالیت های خود در میدان گازی رهوم در دریای شمال را به تعویق بی اندازد تا شفافیت لازم در مورد تاثیر احتمالی تصمیمات اخیر دولت آمریكا در مورد ایران، به دست بی آید. نیمی از مالكیت رهوم به عهده طرف ایرانی است. بی پی همیشه به رعایت تحریم های اعمال شده پایبند بوده است.
در حال حاضر بی پی در حال واگذاری سهام خود به شركت سریكا انرژی است. این شركت یك شركت نفت و گاز انگلیسی است كه در دریای شمال فعال است.
بی پی اعلام نمود: هر دو شركت انگلیسی در حال مذاكره با مقامات انگلستان و آمریكا هستند تا وضعیت را بهتر درك كنند و گام های مورد نیاز را برای تضمین تداوم فعالیت رهوم، بردارند.
سریكا انرژی هم روز سه شنبه اعلام نمود كه مانند بی پی به این توافق پایبند است و انتظار دارد این معامله در ربع سوم امسال تكمیل شود.
هرچند سریكا اضافه كرد، از آنجایی كه آی اوسی (شركت نفت و گاز ایرانی)، مالك ۵۰ درصد این میدان گازی است، فعالیت ها تحت تاثیر تحریم های آمریكا قرار خواهند گرفت. بخصوص تحریم های جدیدی كه در ۸ می توسط دولت آمریكا اعلام شدند.
میچ فلگ، مدیر اجرایی ارشد سریكا، می گوید: ما با شركای خود و با دولت انگلیس همكاری خواهیم داشت تا شرایط مود قبول مقامات آمریكایی را شناسایی نماییم تا از عملكرد ایمن و كارآمد میدان رهوم اطمینان حاصل نماییم و همینطور بازگشت اقتصادی این میدان با ارزش انگلیس تضمین شود.
بی پی فعالیت های معینی را در میدان گازی روهوم با مجوز اداره كنترل دارایی های خارجی آمریكا، انجام می داد، اما این مجوز در ۳۰ سپتامبر منقضی می گردد. هم بریتیش پترولیوم و هم سریكا انرژی از این اداره خواسته اند تا این مجوز را تجدید كند. اما انتظار می رود با این تحریم های جدید، تغییراتی در روند اعطای مجوز اداره كنترل دارایی های خارجی آمریكا، به وجود بی آید.

1397/03/02
16:01:20
4432
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , سهام , مد , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است