گلدمن ساكز؛

چشم انداز مالی آمریكا خوب نیست، رشد ۲ و نیم برابری كسری بودجه

چشم انداز مالی آمریكا خوب نیست، رشد ۲ و نیم برابری كسری بودجه المور: طبق اعلام گلدمن ساكز چشم انداز مالی ایالات متحده خوب نیست و ممكن است در هنگام ركود اقتصادی بعدی امنیت اقتصادی این كشور را تهدید كند.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از سی ان بی سی، طبق اعلام گلدمن ساكز چشم انداز مالی ایالات متحده خوب نیست و ممكن است در هنگام ركود اقتصادی بعدی امنیت اقتصادی این كشور را تهدید كند.
بر طبق پیش بینی اقتصاددان ارشد این بانك، كسری بودجه فدرال تا سال ۲۰۲۱ از ۸۲۵ میلیارد دلار كنونی (كه ۴.۱ درصد از تولید ناخالص ملی است)، به ۱.۲۵ تریلیون دلار (یا ۵.۵ درصد تولید ناخالص ملی) خواهد رسید و این بانك پیش بینی می كند كه این رقم تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۰۵ تریلیون دلار (یا ۷ درصد تولید ناخالص ملی) افزایش پیدا كند.
جان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد بانك گلدمن ساكز، نوشت: احیانا بالا رفتن سطح كسری بودجه و بدهی، فشار بالابرنده ای به نرخ بهره وارد می نماید و كسری را بیشتر خواهد نمود.
رشد اقتصادی، به لطف قانون مالیاتی جدید در سال ۲۰۱۸ از ۳ درصد فراتر می رود اما این روند رشد كوتاه خواهد بود. دفتر بودجه كنگره، درماه آوریل پیش بینی نمود كه به لطف هزینه كردهای بالا و قانون مالیاتی جدید، ظرف ۱ دهه میزان بدهی عمومی با تولید ناخالص ملی برابر خواهد شد كه از جنگ جهانی دوم تا كنون، چنین سطحی از بدهی بی سابقه بوده است. میزان بدهی عمومی به بانك ها تا آخر ۲۰۲۸ به ۲۸.۷ تریلیون دلار خواهد رسید.
هاتزیوس می نویسد: این می تواند در صورتی كه اقتصاد در كوتاه مدت با افت مواجه شود، شرایط متزلزلی برای كنگره به وجود آورد و توانایی قانون گذاران برای فراهم كردن محرك های مالی اضافی را می كاهد.

1397/03/03
20:01:36
4361
5.0 / 5
موضوعهای خبر: اقتصاد , بانك , تولید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است