اسپوتنیك؛

ذخیره طلا در روسیه

ذخیره طلا در روسیه به گزارش المور بانك مركزی روسیه به تازگی با سرعتی بی سابقه به خرید شمش طلا روی آورده است؛ هدف از این سیاست گذاری پشتیبانی از اقتصاد روسیه در شرایط وقوع بحران می باشد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیك، بانك مركزی روسیه به تازگی با سرعتی بی سابقه به خرید شمش طلا روی آورده است. طبق گفته متخصص مالی آرژانتینی، گابریل روبینستین، هدف از این سیاست گذاری پشتیبانی از اقتصاد روسیه در شرایط وقوع بحران است كه این شامل ایستادگی در برابر دستكاری های مالی مرتبط با دلار توسط آمریكا هم می گردد.
روبینستین، مشاور مالی و نماینده سابق بانك مركزی آرژانتین به اسپوتنیك اظهار داشت: كشورها طلا را برای دلایل استراتژیك و دفاعی ذخیره می كنند. مثلا شرایطی كه روابط بین دولت ها صدمه دیده باشد و واحدهای پولی آنها ارزش خویش را از دست بدهد.
طبق نظر این متخصص مالی، اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد ذخایر طلا می تواند پایه ای برای یك ارز جدید و سایر دارایی های با ارزش در آینده باشد.
روبینستین اظهار داشت: طلا، این منبع مالی جاویدان، در مقایسه با سایر دارایی های مالی دارای ارزشی واقعی است. دولت روسیه اعتقاد دارد بهتر است منابع طلای بیشتری داشته باشد تا دلار. فرضا اگر روسیه ذخیره بزرگی از دلار داشته باشد و آمریكا بخواهد به اقتصاد این كشور لطمه بزند، می تواند با دستكاری ارز خود این كار را انجام دهد. اما طلا در مقابل چنین سناریویی تضمین شده است.
بانك مركزی روسیه به طور قابل توجهی سرعت خرید طلای خویش را افزایش داده است. در دوره زمانی بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۷ این بانك ۴. ۲ میلیون اونس تروی از این فلز گران بها را به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار خریداری كرده است كه ۱۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشتر شده است.
همچنین در اول اكتبر طبق داده های بانك مركزی میزان ذخایر طلای این بانك ۷۳. ۶ میلیارد دلار شده است كه نسبت به ۶۵. ۵ میلیارد دلار در سال گذشته، با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
پس از رفراندوم سال ۲۰۱۴ در كریمه اوكراین و آغاز درگیری نظامی در این منطقه و به دنبال آن تحریم روسیه توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا، روسیه خرید شمش خویش را افزایش داده است. طبق اعلام انجمن طلای جهان، از آن زمان تا كنون بانك مركزی روسیه هر ۶ ماه حدود ۱۰۰ تن به ذخایر طلای خود افزوده است كه این بیش از هر بانك مركزی دیگری است.
درحال حاضر روسیه هفتمین دارنده شمش طلای دنیاست و اگر با همین سرعت ادامه بدهد به زودی با عبور از چین كه دارای ۱۸۴۲ تن طلا است، به رتبه ششم خواهد رسید.
در طول دهه گذشته، بانك مركزی روسیه سیاست گذاری ذخیره طلا و ارز خارجی خویش را تغییر داد كه این شامل كاهش سهم یورو از ۴۰ به ۲۶ درصد و افزایش ذخایر شمش طلا از ۸ میلیارد دلار به ۷۳. ۶ میلیارد دلار تا اول كتبر امسال می گردد.
 

1396/07/23
18:25:54
5108
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , ارز , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است