با هجوم سرمایه گذاران به خرید؛

قیمت نفت آمریكا بالا رفت، برنت افت كرد

قیمت نفت آمریكا بالا رفت، برنت افت كرد المور: درحالی كه با هجوم سرمایه گذاران به خرید در موقع پایین بودن قیمت، نفت خام آمریكا گران گردید، قیمت نفت برنت با افزایش تنش های تجاری در جهان و بالا رفتن تولید سعودی ها، افت كرد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، در انتها معاملات روز جمعه، درحالی كه بعد از سقوط روز گذشته نفت آمریكا، پیش از بالا رفتن قیمت ها، سرمایه گذاران برای جلوگیری از ضرر، به خرید نفت هجوم آوردند، قیمت نفت خام آمریكا بالا رفت. قیمت نفت برنت با افزایش تنش های تجاری در جهان و بالا رفتن تولید سعودی ها، افت كرد.
قیمت نفت خام نیمه سنگین آمریكا، دابلیوتی آی، با ۸۰ سنت افزایش یا جهشی ۱.۰۹ درصدی به ۷۳.۹۲ دلار برای هر بشكه رسید.
قیمت نفت خام برنت اما با ۲۵ سنت یا ۰.۳۲ درصد افت نسبت به روز گذشته، در ۷۷.۲۹ دلار بسته شد.
این هفته دابلیوتی آی افتی حدود ۰.۳ درصدی را برای خود به ثبت رساند و نفت برنت هم حدود ۳ درصد سقوط كرد.
باب یاگر، رییش شركت انرژی میزوهو در نیویورك، می گوید: امروز با روند رشد قیمت دابلیوتی آی روبرو شدیم كه به نظر می آید علت آن هجوم به خرید سرمایه گذاران در یك دوره زمانی كوتاه برای جلوگیری از ضرر، پیش از بالا رفتن قیمت بود، چراكه قیمت ها روز گذشته حدود ۲ درصد سقوط كرده بود.
پنج شنبه شب، بعد از این كه داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریكا نشان داد میزان ذخایر نفت تجاری آمریكا، بر خلاف آن چه موسسه سوخت آمریكا تخمین زده بود، به صورت غیرمنتظره ای ۱.۳ میلیون بشكه رشد كرده است، قیمت نفت آمریكا به شدت سقوط كرد.
جیم ریتربوش، رییس ریتربوش و شركا در یادداشتی نوشت: قیمت نفت برنت نتوانست به صورت مستقل رشد داشته باشد. افزایش عرضه نفت خام عربستان كه با كاهش قیمت گذاری رسمی فروش (اواس پی) تقویت شده است، نقطه مقابل قدرتمندی در برابر سقوط صادرات لیبی، در بازار بوجود آورده است.
به علاوه كاهش قیمت نفت خام عربستان برای تحویل در ماه آگوست، این كشور به اوپك هم اطلاع داده است كه در ماه گذشته تولید خویش را ۵۰۰ هزار بشكه در روز افزایش داده است.
آن چه بر بازارها فشار وارد می كند، بازگشت تحریم های آمریكا ضد صادرات نفت ایران است؛ سه منبع مطلع به رویترز خبر دادند كه كره جنوبی، یك خریدار مهم نفت ایران، برای نخستین بار از آگوست ۲۰۱۲ تا كنون، در ماه جولای هیچ نفت و میعانات گازی ای از ایران بارگیری نمی نماید.

1397/04/17
13:30:42
4409
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , بازار , تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است