وزیر كشور ایالات متحده اعلام كرد:

دخالت آمریكا در تجارت اروپا با ایران

دخالت آمریكا در تجارت اروپا با ایران به گزارش المور وزیر كشور ایالات متحده آمریكا، اظهار داشت: هدف ایالات متحده، مختل كردن تبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا نیست.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، ركس تیلرسون در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار داشت: علی رغم تصمیم هفته گذشته رئیس جمهور دونالد ترامپ برای تائید نكردن توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، هدف ایالات متحده مختل كردن تبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا نیست.
مقامات و رهبران تجاری اتحادیه اروپا در بروكسل بر ضرورت نیاز به حمایت از شركت ها و سرمایه گذارانی كه با ایران تجارت می كنند، در مقابل هرگونه آثار منفی تحریم های مجدد آمریكا برعلیه ایران، تاكید كردند.
وزیر كشور ایالات متحده آمریكا، پنجشنبه شب به وقت آمریكا (روز جمعه به وقت ایران)، در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار داشت: رئیس جمهور بسیار شفاف و واضح گفتند كه هدفش، تولید تداخل در قراردادهای تجاری ای كه ممكن است اروپا در نظر داشته باشد با ایران منعقد كند، نیست. او به طور شفاف گفت این ایرادی ندارد. شما (اروپاییان) هرچه كه دوست دارید را انجام دهید.
هفته گذشته ترامپ با سر باز زدن از تائید التزام ایران به توافق هسته ای با آمریكا و ۵ قدرت جهان شامل انگلستان، فرانسه و آلمان، راهكار سرسختانه جدیدی را در قبال ایران در پیش گرفت.
به نظر می رسد بیانات تیلرسون با هدف مطمئن كردن مجدد اروپاییان از این است كه واشنگتن نمی خواهد برای مجبور كردن آنها برای اجتناب از تجارت با ایران، به آنها فشار وارد كند.
تیلرسون اظهار داشت: ما ۶ ماه است كه با اروپاییان در این مورد كار كردیم. آنها با این پروسه فكری همراه شده اند. این به این معنا نیست كه لزوما به طور كامل با این مساله موافقت كرده باشند. حالا كه ما سیاست گذاری خویش را انتخاب كردیم، یك پروسه رسمی تر را با آنها آغاز خواهیم كرد.
وال استریت ژورنال گفته است كه تیلرسون راجع به قرارداد چند میلیارد دلاری بوئینگ با ایران تحت توافق هسته ای بحث نكرد. بوئینگ كه نخستین شركت مهم آمریكایی است كه قرارداد مهم تجاری ای با ایران را به طور رسمی اعلام كرد، سال قبل موافقت كرده است تا ده ها هواپیمای مسافربری را به تهران بفروشد.
 

1396/07/28
23:06:45
5670
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است