صندوق بین المللی پول پیش بینی كرد:

تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد خواهد رسید

تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد خواهد رسید المور: یك مقام رسمی صندوق بین المللی پول، روز دوشنبه نوشت: تورم ونزوئلا احیانا در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد خواهد رسید و آن را به یكی از بدترین اَبَرتورم های تاریخ مدرن، تبدیل خواهد نمود.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، یك مقام رسمی صندوق بین المللی پول روز دوشنبه نوشت، تورم ونزوئلا احیانا در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد خواهد رسید و آن را به یكی از بدترین اَبَرتورم های تاریخ مدرن تبدیل خواهد نمود.
اقتصاد ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ كه سقوط قیمت های نفت اجازه نداد این كشور آمریكای جنوبی بتواند سیستم سوسیالیست خویش را با سوبسیدها و كنترل قیمت، حفظ كند، دائما درحال بدتر شدن است.
الخاندرو وارنر، رئیس دپارتمان نیم كره غربی صندوق بین المللی پول در پست جدیدی كه در وبلاگ این سازمان منتشر نموده است، می نویسد: ما پیش بینی می نماییم تورم این كشور تا آخر ۲۰۱۸ به ۱ میلیون درصد برسد تا نشان دهد شرایط در ونزوئلا مشابه آلمان ۱۹۲۳ یا زیمباوه در اواخر سال ۲۰۰۰ است.
طبق گفته مجلس ونزوئلا كه به دست مخالفان دولت اداره می شود، قیمت های مصرف كننده امسال ۴۶۳۰۵ درصد رشد كردند. از سال ۲۰۱۷ نیز، مجلس این كشور آغاز به منتشر كردن داده های تورم خود كرده است؛ چراكه بانك مركزی ونزوئلا دیگر این داده ها را منتشر نمی كند.
دولت ونزوئلا بارها صندوق بین المللی پول را بعنوان گروگان واشنگتن معرفی كرده است كه منافع كشورهای ثروتمند را به منافع كشورهای در حال توسعه ترجیح می دهد.

1397/05/03
14:29:57
4910
5.0 / 5
موضوعهای خبر: بین المللی , قیمت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است