با پیروزی آبه در انتخابات ژاپن؛

بالاترین ركورد در سهام ژاپن

بالاترین ركورد در سهام ژاپن المور: با پیروزی جناح حاكم شینزو آبه در انتخابات ژاپن و روشن شدن چراغ سبز برای سیاست گذاری های مبتنی بر محرك های مالی بیشتر، ین افت نمود و سهام ژاپن به بالاترین ركورد دو دهه اخیر رسید.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، با پیروزی جناح حاكم شینزو آبه در انتخابات ژاپن، چراغ سبز برای سیاست گذاری های مربوط به عرضه بیشتر محرك های مالی بسیار سهل گیرانه روشن شد و با افت ین، سهام ژاپن جهش كرد. ین حتی در برابر یورو هم كه خود به دلیل افزایش تنش ها بین دولت اسپانیا و ایالت كاتالونیا، دچار مشكل شده است افت كرد. دولت اسپانیا از كاتالان ها خواسته است رهبران تجزیه طلب خویش را بركنار كنند و كنترل این منطقه سكش را به دولت واگذار كنند. درحالی كه نخست وزیر ژاپن در انتخابات آخر هفته (یكشنبه) پیروزی ساده ای به دست آورد، نیكی ژاپن ۱ درصد جهش كرد.
در همین حال با افزایش بحران حكومتی اسپانیا و بالا رفتن میزان نگرانی ها در مورد اتحاد در منطقه اروپا، یورو افت كرد.
در آمریكا نیز، در حالی كه دونالد ترامپ و جمهوری خواستار گام كوچكی در مسیر تصویب برنامه كاهش مالیات برداشتند، دلار مهمترین سودكننده بازار ارز شد، سهام وال استریت تقویت شد و سودهای اوراق را بالا برد. سرمایه گذاران این طور فرض كردند كه این پیروزی می تواند به بانك ژاپن كمك كند به تسهیل مقررات پولی گسترده خود كه سود اوراق و قیمت ین را پایین آورده بود، ادامه دهد هرچند به نظر می رسد فدرال رزرو آمریكا مصمم است نرخ بهره را دوباره در دسامبر بالا ببرد.
دلار ۰. ۴ درصد افزایش یافت تا به نرخ ۱۱۳. ۹۹ ین برسد كه بیشترین سطح آن از اواسط ماه جولای است كه نرخ آن تا اندازه ۱۱۴. ۴۹ ین هم بالا رفته بود. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم ۰. ۲ درصد رشد كرد.
در معاملات اول بامداد دوشنبه، ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص آسیا-اقیانوسیه در خارج ژاپن مقدار ناچیزی تقویت شد درحالی كه كوسپی كره جنوبی ۰. ۳ درصد به ارزش خود افزود.
در بازار كالاهای پرارزش هم، تقویت قیمت دلار سبب شد طلا ۰. ۴ درصد افت كند و به قیمت هر اونس ۱۲۷۵. ۰۷ دلار برسد.
 

1396/08/01
19:58:53
5238
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , ارز , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است