در هفت ماه نخست امسال انجام شد؛

برداشت بیش از ۹ میلیارد متر مكعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی

برداشت بیش از ۹ میلیارد متر مكعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی به گزارش المور در هفت ماه ابتدای سال جاری، بیش از ۹ میلیارد متر مكعب گاز از پارس جنوبی برداشت شده و رقمی بیش از ۷ میلیارد مترمكعب گاز نیز، شیرین سازی شده است.


به گزارش المور به نقل از وزارت نفت، عبدالرحمن صالحی، جانشین رئیس دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: در هفت ماه ابتدایی سال جاری، مجتمع گاز پارس جنوبی حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مكعب گاز شیرین تولید كرده است.

وی با اشاره به اینكه این افزایش تولید با عنایت به توسعه فازهای جدید و افزایش كیفیت تولید در پالایشگاه های مجتمع اتفاق افتاده، اضافه كرد: در این مدت نزدیك به ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مكعب گاز از مخزن پارس جنوبی برداشت شده است؛ این در شرایطی است كه با سرعت گرفتن پروژه ها در سال های اخیر، شاهد افزایش سهم برداشت ایران از مخزن پارس جنوبی بودیم كه به زودی با تكمیل فازها این میزان هم رشد چشمگیری خواهد داشت.

جانشین رئیس دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی در مورد حجم سایر تولیدات مجتمع اظهار داشت: در این مدت فازهای پارس جنوبی موفق به تولید یك میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۵۸ تن LPG (پروپان و بوتان) هم شده اند.

صالحی، میزان میعانات گازی تولید شده مجتمع در هفت ماه ابتدای سال جاری را ۱۱۴ میلیون و ۸۰ هزار بشكه عنوان نمود و اضافه كرد: پارس جنوبی در تولید عمده محصولات خود، رشد چشمگیری را شاهد بوده، همینطور امسال بیش از یك میلیون و ۳۰۳ هزار تن اتان تحویل پتروشیمی های جم، كاویان و مروارید شده است.

وی اتان را یكی از مهم ترین محصولات مجتمع دانست و اظهار داشت: ارسال این محصول به پتروشیمی ها علاوه بر تولید اشتغال در منطقه با عنایت به تولید محصولات پرارزش سبب رشد و شكوفایی صنایع مختلف در تمام كشور می گردد.

صالحی، میزان گوگرد تولیدی مجتمع را از ابتدای سال تا آخر مهر حدود ۲۹۰ هزار تن اعلام نمود.
 

1396/08/18
19:00:59
4777
5.0 / 5
موضوعهای خبر: مد , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است