در ماه آگوست؛

كسری تجاری آمریكا به بالاترین میزان ۶ ماهه رسید

كسری تجاری آمریكا به بالاترین میزان ۶ ماهه رسید المور: بر مبنای اعلام وزارت تجارت آمریكا، كسری تجاری این كشور، برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و با جهشی ۶.۴ درصدی به ۵۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، در ماه آگوست در حالی با كاهش بارگیری دانه سویا، صادرات آمریكا بیش از پیش كاهش یافته و واردات ركوردی تاریخی ثبت كرده است كه این نشان داده است تجارت در ربع سوم بر رشد اقتصادی سنگینی خواهد نمود.
وزارت تجارت آمریكا اعلام نمود كسری تجاری این كشور، برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است و با جهشی ۶.۴ درصدی به ۵۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.
داده های ماه جولای هم اصلاح گردید و نشان داده شد كه كسری تجاری در آن ماه ۵۰.۰ میلیارد دلار و نه ۵۰.۱ میلیارد دلار، افزایش یافته است.
كسری تجاری آمریكا با چین كه از لحاظ سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است، در ماه آگوست ۴.۷ درصد جهش كرد و به ركورد تاریخی ۳۸.۶ میلیارد دلار رسید.
اقتصاددانان شركت كننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی كرده بودند كه كسری تجاری كل آمریكا ۵۳.۵ میلیارد دلار در ماه آگوست افزایش پیدا كند.
علی رغم سیاست های «اول آمریكا» ی دولت ترامپ، كه منجر به جنگ تجاری تلخی بین آمریكا و چین شده است، شكاف تجاری همچنان در حال بزرگتر شدن است.
اگر میزان كسری تجاری آمریكا در طول تاریخ را با تورم اصلاح نماییم، آنگاه كسری تجاری آمریكا در ماه آگوست معادل ۸۶.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است كه بالاترین میزان آن از ژانویه ۲۰۰۶ تا كنون است. با این حساب افزایش كسری تجاری در ماه جولای هم ۸۲.۴ میلیارد دلار بوده است. جهش این كسری تجاری كه به آن كسری تجاری واقعی می گویند نشان داده است كه مسائل تجاری می تواند تا ۱ درصد از رشد اقتصادی آمریكا در ربع سوم را كم كند.
در ربع دوم، تجارت آمریكا ۱.۲ درصد در رشد اقتصادی ۴.۲ درصدی سهیم بود و بیشتر نشان دهنده بارگیری بیش از اندازه دانه سویا برای چین، قبل از آغاز تعرفه های آن كشور بود.
صادرات كالا و خدمات ۰.۸ درصد در ماه آگوست افت كرد و به ۲۰۹.۴ میلیارد دلار رسید. صادرات دانه سویا در این ماه ۱ میلیار دلار كاهش پیدا كرد و صادرات نفت خام این كشور هم ۰.۹ میلیارد دلار افت كرد.
واردات كالا و خدمات ۰.۶ درصد در ماه آگوست افزایش یافت و به ۲۶۲.۷ میلیارد دلار رسید.

1397/07/16
21:55:09
4213
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , اقتصاد , تجارت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است