رئیس آژانس بین المللی انرژی:

پلاستیك تقاضای جهانی برای نفت را بالا نگاه خواهد داشت

پلاستیك تقاضای جهانی برای نفت را بالا نگاه خواهد داشت المور: رئیس آژانس بین المللی انرژی اظهار داشت: فناوری های نوین مانند خودروهای الكتریكی، نمی توانند تقاضا برای نفت را از بین ببرند، چراكه بخش های زیادی از اقتصاد جهان، نمی تواند بدون نفت خام دوام بیاورد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اظهار داشت: فناوری های نوین مانند خودروهای الكتریكی، نمی توانند تقاضا برای نفت را از بین ببرند، چراكه بخش های زیادی از اقتصاد جهان نمی توانند بدون نفت خام دوام بیاورند.
فاتح بیرول، مدیر اجرایی ارشد آژانس بین المللی انرژی (آی ای اِی) به شبكه سی ان بی سی اظهار داشت: وقتی ما در مورد تقاضای نفت، اوج تقاضای نفت و دینامیك بازارهای آن بحث می نماییم، تمركز ما فقط بر روی خودروها قرار دارد كه این كاملا اشتباه است.
بیرول اظهار داشت: وقتی ما به ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نگاه می نماییم، مهمترین عاملی كه به تنهایی سبب افزایش رشد تقاضای جهانی نفت می شود، پتروشیمی است.
آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش خود پیش بینی كرد: پلاستیك و سایر محصولات پتروشیمی، عامل تعیین كننده تقاضای نفت تا ۲۰۵۰ هستند و كشورهای در حال توسعه ای مانند چین و هند، احیانا در پشت پرده این رشد قرار دارند.
طبق پیش بینی این آژانس، انتظار می رود در دهه آینده محصولات پتروشیمی بیشتر از ۳۰ درصد از تقاضای نفت را به خود اختصاص دهند و این میزان در ۲۰۵۰ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
درحالی كه پلاستیك و محصولات مشابه در سال گذشته، روزانه ۱۲ میلیون بشكه نفت، یا حدود ۱۲ درصد كل تقاضای نفت جهان، را به خود اختصاص دادند، انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۸ میلیون بشكه در روز برسد. غول ها نفتی مانند اكسون موبیل و رویال داچ شل، همینطور بازیگران بزرگی مانند عربستان سعودی و كویت، روی این مساله حساب باز كرده اند و در توسعه كارخانجات پتروشیمی سرمایه گذاری می كنند.
بیرول اظهار داشت: البته اقداماتی كه برای پایدارسازی پتروشیمی ها انجام می شود، رشد این بخش را كاهش خواهد داد؛ اما صنعت پتروشیمی بدون هیچ تردیدی، تا سال های بسیار طولانی تقاضای نفت را بالا خواهد برد.

1397/07/18
12:19:44
4377
5.0 / 5
موضوعهای خبر: اقتصاد , بازار , بین المللی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است