رئیس صندوق سرمایه گذاری روسیه اعلام كرد؛

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری عربستان در پروژه ال ان جی روسیه

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری عربستان در پروژه ال ان جی روسیه المور: رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، كریل دیمیتریف، اظهار داشت: ریاض آماده است ۵ میلیارد دلار در پروژه ال ان جی۲ روسیه در قطب شمال سرمایه گذاری كند.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، كریل دیمیتریف، در كنفرانس سرمایه گذاری عربستان اظهار داشت: ریاض آماده است ۵ میلیارد دلار در پروژه ال ان جی۲ روسیه در قطب شمال سرمایه گذاری كند.
پیش از آن هم وزیر انرژی روسیه، خالد الفالح، گفته بود كه عربستان امكان تبدیل شدن به دومین سرمایه گذار بزرگ این پروژه را بررسی می كند. این پروژه توسط نواتك، بزرگترین تولیدكننده مستقل گاز روسیه رهبری می گردد.
وزیر انرژی عربستان هیچ جزییاتی در مورد سهم احتمالی سعودی ها در این پروژه عرضه نكرد.
در ماه می، غول انرژی روسیه، توتال، كه ۱۹ درصد سهام نواتك را در اختیار دارد و در نخستین پروژه ال ان جی روسیه در یامال هم مشاركت داشت، اعلام نمود در نظر دارد ۱۰ درصد سهام پروژه ال ان جی۲ را خریداری كند. ارزش كل این پروژه حدود ۲۵ میلیارد دلار است و سرمایه گذاری شركت فرانسوی در آن ۲.۵۵ میلیارد دلار شده است.
به گفته مدیر عامل نواتك، لئونید میكلسون، این پروژه توجه زیادی را از جانب شركت های بزرگ بین المللی، نظیر غول انرژی چین، سی ان پی سی، غول انرژی عربستان، آرامكو، شركت عمومی گاز كره جنوبی، كوگاز و همینطور سرمایه گذاران ژاپنی، به خود جلب كرده است. نواتك در نظر دارد تا ۴۰ درصد سهام پروژه ال ان جی۲ را به شركای خارجی واگذار كند.
انتظار می رود ظرفیت تولید گاز این پروژه بعد از بهره برداری به ۱۹.۸ میلیون تن در سال برسد.

1397/08/03
20:00:26
4440
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , بین المللی , تولید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است