وساطت ناآگاهانه برای انتقال پول به حساب خلافكاران؛

افزایش حمالی پول در میان جوانان انگلیسی

افزایش حمالی پول در میان جوانان انگلیسی به گزارش المور تعداد بی سابقه ای از جوانان انگلیسی اجازه می دهند حساب بانكی آنها توسط خلافكارانی كه در تروریسم یا سایر خلاف های جدی دست دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از گاردین، تعداد بی سابقه ای از جوانان انگلیسی اجازه می دهند حساب بانكی آنها توسط خلافكارانی كه در تروریسم یا سایر خلاف های جدی دست دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.
مانی مول ها (معنی لغوی: الاغ های جابه جا كننده پول) معمولا افراد فریب خورده ای هستند كه به صورت آنلاین، و در شرایطی به ظاهر قانونی، استخدام شده اند و از آنها خواسته می گردد پول تبهكاران را با استفاده از حساب شخصی خود منتقل كنند. این درحالی است كه استخدام شوندگان نمی دانند پولی كه منتقل می كنند از كارهای غیرقانونی به دست آمده است. معمولا پول با استفاده از حساب شخص فریب خورده به یك اپراتور جعلی در یك كشور دیگر فرستاده می گردد.
در سال قبل انگلستان شاهد افزایش ۱۰۵ درصدی مانی مول (حمالی پول) در میان افراد زیر ۲۱ سال به ۶۴۸۴ مورد بود كه در این موارد از حساب های شخصی به ظاهر بی گناه، برای پول شویی درآمدهای تبهكاران استفاده شده بود.
سیمون دوكس، مدیر اجرایی ارشد سیفاس كه عرضه كننده خدمات ضدكلاهبرداری در انگلستان است اظهار داشت: تبهكاران پشت پرده حمالی پولی معمولا از پول خود برای جرایم سنگین مانند تروریسم و قاچاق انسان استفاده می كنند. ما می خواهیم به جوانان در مورد این كه این كلاهبرداری تا چه حد جدی است آموزش دهیم با این امید كه آنها در آینده پیش از این كه درگیر این مسائل شوند تجدید نظر كنند.
سیفاس اعلام نمود كه ۸۶۵۲ مورد از حساب های بانكی متعلق به افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، در ۹ ماه اول امسال مورد سؤ استفاده قرار گرفته است كه كه نسبت به ۱۲ ماه قبلی خود ۷۵ درصد افزایش داشته است. این تعداد دوبرابر ۴۱۳۵ موردیست كه در سال ۲۰۱۳ مورد سؤ استفاده قرار گرفته بود.
كتی وربك، سرپرست جلوگیری از كلاهبرداری و جرایم مالی در وزارت مالی انگلیس كه نماینده شركت های بانكی و مالی است می گوید: حمالی پولی نوعی پول شویی است و تبهكاران از افراد جوان به تعداد روز افزونی برای این كار استفاده می كنند. ما می دانیم كه از آنجایی كه دانش آموزان معمولا از لحاظ مالی تحت فشار هستند، به صورت ویژه در این مورد صدمه پذیراند.
او ادامه داد: در صورتی كه شما گیر بیافتید، حساب بانكی شما بسته می شود، و دسترسی به پول نقد و اعتبارات برای شما مشكل خواهد شد. همینطور شما ممكن است با حداكثر ۱۴ سال حبس هم روبرو شوید. بحث ما این است كه به افراد بگوییم جزئیات حساب خویش را به هیچ كس ندهند مگر این كه او را بشناسند و به او اعتماد داشته باشند. اگر پیشنهاد پولی به شما كردند كه آنقدر خوب بود كه به نظر واقعی نمی رسید احیانا واقعی نیست.
 

1396/09/06
20:17:50
4607
5.0 / 5
موضوعهای خبر: بانك , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است