رشد سهام آسیایی با چشم انداز توافق تجاری آمریكا و چین

رشد سهام آسیایی با چشم انداز توافق تجاری آمریكا و چین به گزارش المور با نشانه هایی از افت تنش های تجاری بین آمریكا و چین و پیش بینی این كه چین بزودی از اقتصاد در حال كند شدن خود، حمایت كند، سهام آسیایی جهش كرد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز پنج شنبه، با نشانه هایی از افت تنش های تجاری بین آمریكا و چین و پیش بینی این كه چین بزودی از اقتصاد در حال كند شدن خود، حمایت كند، سهام آسیایی جهش كرد.
گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن، بعد از یك شروع آرام توانست در میانه روز بیشتر از ۱ درصد جهش كند.
سودهای اولیه در بازار سهام، امروز بعد از این اتفاق می افتد كه دیشب ترزا می، نخست وزیر انگلیس، موفق شد از رای گیری عدم اعتماد، جان سالم به در ببرد.
بیشترین تمركز سود سهام در بازارهای چین قرار داشت و شاخص شركت های برتر چین، سی اس آی۳۰۰، با جهشی ۱.۹ درصدی روبرو شد.
شاخص سهام هانگ سنگ در هنگ كنگ ۱.۴ درصد جهش كرد. همینطور نیكی ژاپن ۱ درصد سود كرد و شاخص سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد بالا آمد.
سهام آمریكا در بازارهای آسیایی ۰.۵ درصد رشد كرد تا نویدبخش شروع به كار قدرتمندتر بازارهای وال استریت باشد.
بعد از این كه این هفته چند خبر اشاره به افت تنش ها بین دو قدرت اقتصادی برتر جهان داشتند، بازارها به آرامی بدبینی خود در مورد به توافق رسین این دو را كاهش داده اند.
چهارشنبه شب رویترز اطلاع داد كه واردكنندگان چینی بعد از بیشتر از ۶ ماه بیشتر از ۱.۵ میلیون تن دانه سویای آمریكا را خریداری نموده اند.
این جدیدترین شواهدی است كه نشان داده است چین به توافقی كه در دیدار رییس جمهور دو كشور انجام شده پایبند بوده است.
از سوی دیگر سرمایه گذاران روی این حساب باز كرده اند كه پكن در ماه های پیش رو برنامه های حمایتی بیشتری اجرا نماید تا ریسك افت شدیدتر اقتصادی را كم كند.
در بازار ارز، دلار در مقابل ین ژاپن با ۰.۱۵ درصد تقویت، به نرخ برابری ۱۱۳.۴۵ رسید. شاخص دلار هم كه ارزش آنرا در مقابل ۶ ارز مهم جهان دنبال می كند، بدون تغییر و در نرخ ۹۷.۰۷۰ باقی ماند.
پوند انگلیس كه دیشب بعد از سربلند بیرون آمدن ترسا می از رای گیری عدم اعتماد، جهش كرده بود، امروز ۰.۰۴ درصد از رشد دیشب خویش را از دست داد و در نرخ ۱.۲۶۲۴ دلار معامله شد.

1397/09/23
17:28:34
4195
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است