تركیه واردات نفت از ایران را از سر گرفت

تركیه واردات نفت از ایران را از سر گرفت المور: منابع تجاری و كشتیرانی خبر دادند كه تركیه سپس وقفه یك ماهه در ماه نوامبر، واردات نفت از ایران را از سر گرفته است.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، منابع تجاری و كشتیرانی خبر دادند كه تركیه سپس وقفه یك ماهه در ماه نوامبر با بازگشت تحریم های ضد ایرانی، حالا واردات نفت از این كشور را از سر گرفته است.
در اوایل نوامبر، ایالات متحده به تركیه و چند كشور دیگر معافیت داد تا از ایران نفت وارد كنند. تركیه اعلام نمود به این كشور اجازه داده شده است سالانه ۳ میلیون تن نفت از ایران وارد كند كه معادل ۶۰ هزار بشكه در روز است.
سال گذشته پیش از خروج آمریكا از توافق هسته ای ایران، تركیه روزانه ۲۰۰ هزار بشكه نفت از ایران وارد می كرد.
تركیه میزان واردات نفت خود از ایران را در ماه های پیش از نوامبر كه تحریم های ضد ایرانی در آن اجرایی شد، كاهش داده بود، به شكلی كه در ماه نوامبر واردات نفت از ایران به صفر رسید.
اما طبق داده های منابع كشتیرانی و تجاری، در ماه دسامبر تركیه ۲ تانكر حامل نفت ایران را دریافت كرد كه این معادل ۵۴ هزار بشكه در روز می باشد.
نفتكش سلطان در بندر علی آقا محموله خودرا تحویل داد، در حالیكه نفتكش «سی توپاز آی» در بندر توتونچیفتلیك بار خودرا تخلیه كرده است.
طبق داده های منابع صنعتی و رفینیتیو ایكون، در ماه ژانویه هم، تا به اینجا، تركیه مقرر است محموله ای را از نفتكش ایرانی سینوپا دریافت كند.


1397/10/20
13:03:45
4836
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , صنعت , نفت , وام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است