با تثبیت نرخ بهره از سوی بانك مركزی آمریكا؛

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت المور: با انتظار از این كه فدرال رزرو آمریكا امسال نرخ بهره را افزایش نمی دهد، سپس انتشار داده های ضعیف صادرات چین كه موجب سقوط سهام آسیایی شد، قیمت طلا بالا رفت.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با انتظار از این كه فدرال رزرو آمریكا امسال نرخ بهره را افزایش نمی دهد، سپس انتشار داده های ضعیف صادرات چین كه موجب سقوط سهام آسیایی شد، قیمت طلا بالا رفت.
با پیش بینی پرداخت سود كمتر بانكی و كاهش تقاضا برای دلار آمریكا، طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری ارزان تر شد و با به وجود آمدن فرصت خرید، تقاضا برای آن بالا رفت و گران گردید.
قیمت خرید نقدی طلا تا ساعت ۱۴ به وقت تهران ۰.۳ درصد رشد كرد و به هر اونس ۱۲۹۱.۶۸ دلار رسید. قیمت پیش خرید هر اونس طلا هم ۰.۲ درصد بالا رفت و به ۱۲۹۲ دلار رسید.
مایكل مك كارتی، استراتژیست ارشد سی ام سی ماركتس اظهار داشت: ضعف سهام و دلار آمریكا موجب تقویت قیمت طلا شده است.
وی افزود: بازارها معتقدند مواضع بانك مركزی آمریكا (كه قبلا به دنبال افزایش سریع نرخ بهره بود) تغییر كرده و متعادل تر شده است، بنا بر این چند جلسه پی در پی شاهد افت ارزش دلار بودیم.
در همین زمان بازارهای سهام با شوك سقوط صادرات چین در ماه دسامبر به هم ریختند و سقوط كردند. داده ای دولتی نشان داد صادرات چین در ماه دسامبر ۴.۴ درصد سقوط كرده است كه بیشترین افت ماهانه در ۲ سال اخیر است.
از اواسط ماه آگست كه قیمت نقدی طلا به پایین ترین سطح ۱.۵ ساله خود رسید، با نوسانات شدید بازارهای سهام و تضعیف دلار، تا این لحظه قیمت طلا ۱۱ درصد بهبود یافته است.

1397/10/25
16:10:04
4381
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است