در پایان معاملات هفتگی؛

قیمت نفت اندكی رشد كرد

قیمت نفت اندكی رشد كرد به گزارش المور قیمت نفت در انتها معاملات هفتگی بازارهای جهانی اندكی رشد كرد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، در انتها معاملات روز جمعه، قیمت نفت اندكی رشد كرد. افت صادرات ایران و ونزوئلا كه به شدت تحت تحریم های آمریكا قرار دارند، عرضه بازارهای جهانی را محدود كرده است.
قیمت پیش خرید هر بشكه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارك بین المللی قیمت نفت، در ۷۰.۸۵ دلار بسته شد كه نسبت به قیمت روز پنج شنبه ۱۰ سنت افزایش یافته بود. برنت بعد از ۵ هفته رشد پی در پی، هفته گذشته ۲.۶ درصد سقوط كرد.
قیمت پیش خرید هر بشكه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریكا، دابلیوتی آی، در ۶۱.۹۴ دلار بسته شد كه ۱۳ سنت از روز قبل بالاتر است، اما از لحاظ هفتگی، این شاخص در دومین هفته افت پی در پی خود حدود ۳ درصد از قیمت خویش را از دست داد.
گزارش مشاغل آمریكا كه نشان می داد مشاغل این كشور در ماه آوریل رشد كرده و نرخ بیكاری به پایین ترین سطح ۴۹ ساله ۳.۶ درصد رسیده است، انتظار از اینكه تقاضای نفت بالا خواهد ماند را تقویت كرد.
رویترز همینطور نوشت: «هرچند رشد قیمت ها با گزارش چهارشنبه شب اداره اطلاعات انرژی آمریكا محدود شد كه نشان می داد میزان ذخایر انبارهای نفت این كشور به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۷ تا كنون جهش كرده است و تولید نفت آن به ركورد ۱۲.۳ میلیون بشكه در روز رسیده است. در حالیكه صادرات نفت آمریكا به ركورد ۳.۶ میلیون بشكه در روز رسیده است، شركت اطلاعات انرژی بی كر هنوز هم اعلام نموده است كه حفاران نفتی آمریكا بعد از سه هفته به تعداد چاه های تحت حفاری خود افزوده اند، كه این نشان داده است تولید نفت این كشور در آینده بالاتر هم خواهد رفت.»
به گزارش المور به نقل از مهر، البته گزارش مشاغل آمریكا چندان دقیق و قابل استناد نیست چون كه هرماه مدتی بعد از انتشار گزارش رسمی، آمار به سمت اعداد پایین تر اصلاح می شود. به نظر می آید مقامات امریكایی برای آنكه نشان دهند جنگ تجاری با چین، اثر منفی بر اقتصاد آمریكا ندارد، گزارش اشتغال را دستكاری می كنند و آماری كه اعلام می كنند بالاتر از اعداد و ارقام واقعی است؛ هر ماه مدتی بعد از انتشار آمار رسمی اشتغال، در گزارش اصلاحی، اعلام می كنند اعداد اعلام شده در گزارش پیشین، درست و دقیق نبوده و اطلاعات جدید نشان داده است اشتغال واقعی ایجاد شده، كمتر از آماری است كه پیشتر اعلام شده بود. جالب آنكه در گزارش رسمی اشتغال ماه بعد، این بزرگنمایی مجدداً تكرار می شود؛ انتشار آمار غلوآمیز اشتغال همواره درست در زمانی انجام می شود كه بازارها و سرمایه گذاران با بدبینی نسبت به تحولات بازارها، سقوط شاخص ها را رقم می زنند. در چنین برهه هایی، با انتشار آمار غیرواقعی اشتغال، مقامات آمریكایی می كوشند تا بازارها را تحت تأثیر قرار دهند و شاخص ها را بهبود ببخشند كه چنین هم می شود.

1398/02/15
19:02:57
4398
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , اقتصاد , بازار , بین المللی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است