نكات طراحی، سایز، ابعاد و نمونه چاپ كارت ویزیت
به گزارش المور كارت ویزیت بطور قطع پركاربردترین محصول در صنعت چاپ است. اطلاع رسانی بالا، هزینه پایین، سرعت در چاپ و دسترسی ساده به این محصول همچون مزایای یك كارت ویزیت مناسب و كارآمد است.
به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، در صورتیكه استانداردهای طراحی و چاپ در یك كارت ویزیت رعایت شده باشد می توان اظهار داشت كه «كارت ویزیت هر شخص تأثیر زیادی بر نگرش دیگران از شخصیت حرفه ای او دارد».
در مورد استانداردها و نكات مربوط به طراحی كارت ویزیت هم نظرات و مطالب بسیار وجود دارد. تلاش داریم در این مطلب به صورت كوتاه به بعضی از آنها كه كاربرد بیشتری دارند اشاره نماییم.
ابعاد و سایز كارت ویزیت
دقیقاً نمی توان اندازه مشخصی را بعنوان اندازه استاندارد كارت ویزیت معرفی نمود. چون كه در كشورهای مختلف اندازه های مختلفی مد نظر قرار می گیرند. مثلاً در ژاپن اندازه استاندارد كارت ویزیت ۹۱*۵۵ میلی متر است. در حالیكه در آمریكا این اندازه ۸۹ *۵۱ میلی متر و در اروپا ۸۵*۵۵ میلی متر است.
اما به صورت كلی در كشور ما هم استاندارد ۸۵*۵۵ میلیمتر بعنوان استاندارد كارت ویزیت در نظر گرفته می شود. كارت های عابر بانك هم همین اندازه را داراست. البته اندازه های دیگری (۴۸*۸۵ میلی متر) هم بعنوان كارت ویزیت در كشور ما رواج یافته اند كه متأسفانه هیچ دلیلی به جز سودجویی برخی مراكز «خاص» در تولید چنین اندازه ای متصور نیستیم.
طراحی كارت ویزیت
بسیار دیده می شود كه افراد مختلف به كارت ویزیت تنها بعنوان وسیله ای برای تكمیل اسباب دفتر و محل كار خود نگاه می كنند. در حالیكه تمام كسانی كه با دنیای تبلیغات آشنایی حرفه ای دارند كارت ویزیت را بعنوان وسیله ای حیاتی می شناسند كه نقش یك تابلوی اختصاصی در دست مشتریان است كه مدت بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات در جلوی دید او قرار می گیرد.
پس با عنایت به این نكات نمی توان اظهار داشت كه طراحی چنین محصول ارزشمندی كار ساده و بی اهمیتی است؛ اتفاقاً نكات بسیاری در طراحی آن نهفته است و نیاز دارد كه طراحی حرفه ای و با دقت نظر بالا این كار را انجام دهد.
انواع و نمونه كارت ویزیت
به نسبت بازار تقاضا و پیشرفت هایی كه در زمینه كاغذ و انواع چاپ و همینطور سبك های مختلف طراحی، كارت های ویزیت مختلف با جنس، طرح و مدلهای مختلف وارد بازار شده اند. تنوع محصول در این زمینه بسیار زیاد است و شركت ها تلاش می كنند به نوبه خود بخشی از این بازار را پوشش دهند.
از انواع كارت ویزیت می توان به این موارد اشاره كرد: كارت ویزیت بدون روكش، كارت ویزیت سلفون، كارت ویزیت دولایه، كارت ویزیت بافت دار، كارت ویزیت لمینیت و كارت ویزیت مربع.
همچنین از بیشترین مشاغل و خدماتی كه از كارت ویزیت استفاده می نمایند (در ایران) می توان این موارد را شمرد: آرایشگاه، دندانپزشكی، وكالت، عكاسی، خیاطی، پزشكی، بیمه، مبلمان، پوشاك و … بوده است و از پراستفاده ترین شغل ها می باشند و با عنایت به نوع شغل از این كارت ها بیشتر استفاده می نمایند.
كارت ویزیت خاص
جدای از انواع كارت ویزیت كه بالاتر عرضه شد، كارت ویزیت هایی هم وجود دارند كه طراحی و تولیدی متفاوت نسبت به انواع كاغذی دارند. كارت ویزیت هایی كه برش خاصی دارند. و یا طلاكوب و نقره كوب در آنها به كار رفته است. جنس متفاوتی دارند. مثلاً از جنس صفحه های نازك چوبی، فلزی و یا حتی طلق هستند. كارت ویزیت های دولایه هم جز موارد خاص به شمار می روند. همینطور كارت ویزیت هایی با روكش موضعی و برجسته كه در آن فقط قسمت هایی از طرح براق یا برجسته می شوند.
این نوع كارت ها هزینه تولید و طراحی بیشتری دارند اما به نظر دست اندركاران دنیای تبلیغات تمام هزینه ای كه برای این كار صورت می گیرد تا ریال آخر ارزشش را دارد و هدر نرفته است.
نحوه چاپ كارت ویزیت
نحوه چاپ كارت ویزیت بسته به نوع، جنس و تیراژ چاپ متفاوت می باشد. نوع كاغذی را در نظر می گیریم كه طی آن در فرایند تولید تیراژهای مساوی در كنار هم در یك فرم قرار می گیرند و چاپ و عملیات بعد از چاپ روی آن انجام می گیرد.
در سیستم چاپ دیجیتال در صفحه های كوچك تر حدود ۱۰ كپی از كارت كنار هم قرار می گیرد و چاپ روی كاغذهای كوچكتی (عموماً آ ۴) انجام می شود. سرعت آن بسیار بالا اما هزینه آن برای تیراژ بالا اصلاً به صرفه نیست و برعكس برای تیراژ كمتر كاملاً به صرفه است.
در سیستم افست هم برای صرفه می بایست تیراژهای بالا و عناوین زیادی از كارت ها كنار هم قرار گرفته و تشكیل یك فرم را دهند و فرایند چاپ صورت گیرد.
چاپ كارت ویزیت در چاپ آقا
چاپ آقا (chapaha.com) را می توان هم اكنون بعنوان پیشروترین شركت در حوزه چاپ آنلاین در نظر گرفت. با وجودی كه مدت زیادی از حضور این شركت در بازار نمی گذرد با نگاهی مبتنی بر استانداردهای روز دنیا برای بالا بردن سطح كیفی و كمی تولیدات چاپی تلاش می كند.
بر طبق همین رویكرد، چاپ آقا از سال ۹۷ مبادرت به راه اندازی چاپخانه ای مدرن با تجهیزات پیشرفته و فناوری روز دنیا كرده است و جدای از كارآفرینی با ایجاد فرایندی منحصر به فرد و نوآورانه، به كیفیتی اعجاب انگیز و تطابق رنگی بیشتر از ۹۰ درصد با فایل های چاپ در پروژه های مختلف دست یافته است.
افزایش دایره خدمات و سرعت در تولید و تحویل سفارشات همچون مواردیست كه چاپ آقا همیشه برای بهتر و كامل تر شدن آن تلاش می كند و نقطه پایانی برای آن متصور نیست.
در حال حاضر هم خدمات بسیاری توسط این شركت به خوبی پوشش داده می شوند كه از آن جمله می توان به انواع كارت ویزیت، بروشور با مدلهای مختلف، فولدر، سربرگ، تقویم رومیزی، ست اداری، تراكت، پاكت ها و ساك دستی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. همینطور این شركت هرگونه سفارش چاپی را جدای از محصولات عرضه شده هم قبول و بعد از عبور از بخش فایل چك و بررسی تخصصی و تضمین كیفیت كار چاپ و اجرا می كند.
انتهای رپرتاژ خبری
منبع: المور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب