شیر آلات بهداشتی و نكات مهمی كه درباره آنها باید دانست

شیر آلات بهداشتی و نكات مهمی كه درباره آنها باید دانست المور: شیر آلات بهداشتی از وسایل ساختمان هستند كه هرروز با آنها سروكار داریم و اگر بی كیفیت باشند، گرفتار هزینه های اضافه، خسارت و دردسر می شویم.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام لوكس مارت، شیرآلات بهداشتی در ظاهر از اجزای فرعی ساختمان به شمار می روند و از نظر اهمیت جزو اركان ساختمان محسوب نمی شوند ولی جزو معدود ملزومات ساختمانی هستند كه هر روز با آنها سروكار داریم و اگر از كیفیت لازم برخوردار نباشند، هزینه و دردسر برای ما ایجاد می كنند و حتی امكان دارد سبب خسارت های سنگین به ما شوند. فرقی نمی كند یكی از فعالان ساخت وساز باشید كه می خواهد برای ساختمانی كه ساخته، شیرآلات بهداشتی بخرد یا یك مالك یا حتی مستأجر كه می خواهد شیرآلات مستعمل و فرسوده ساختمان خودرا نوسازی كند، درهر حال باید به نكات مهمی در مورد این ملزومات ساختمانی توجه كنید.


برند، تضمین كننده كیفیت نیست
هنگام خرید شیرآلات ساختمانی حتی اگر فردی فاقد هرگونه تجربه در زمینهٔ ملزومات ساختمان باشید با كمی بررسی در بازار، از نام برند صاحب نام و برتر شیرآلات آگاه می شوید اما این به مدلول راحت شدن خیال شما از بابت خرید یك محصول با كیفیت و تضمین شده نیست. متأسفانه محصولات تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد كه با جعل برچسب، لوگو و جعبه برندهای معتبر، به فروش می رسند و امكان دارد شما هم به دام فروشندگان این محصولات بیفتید. تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصولات از افراد غیرمتخصص ساخته نیست و اكیداً سفارش می نماییم در خرید شیرآلات با افراد متخصص مشورت كنید.
یكی از روش هایی كه می تواند تضمین كننده كیفیت خرید شیرآلات بهداشتی موردنظر شما باشد خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی معتبر است. بدین سان در واقع شما مسئولیت اصالت برند و كیفیت شیرآلات بهداشتی را به فروشگاه اینترنتی، می سپارید. فروشگاه های اینترنتی معتبر برای حفظ و توسعه بازار خود با صاحبان كالای با كیفیت و برندهای مطرح قرارداد می بندند و در مورد اصل بودن محصولی كه عرضه می كنند دقت و حساسیت زیادی دارند. بعلاوه، حتی اگر شك و شبهه ای در اصالت شیرآلات بهداشتی كه خریداری نموده اید به وجود بیاید می توانید از امكان بازگشت یا همان مرجوعی كالا در این سایت ها استفاده كنید.
ضرورت دقت در جنس، كیفیت آبكاری، كارتریج و اتصالات شیرآلات بهداشتی
نیازی به گفتن ندارد كه شیرآلات بهداشتی در تماس دائم با آب قرار دارند و باید در مقابل آب مقاوم باشند. اغلب ما از دردسرهای چكه كردن شیر روشویی خاطرات ناخوشایندی داریم و هیچ كس نمی خواهد وقتی خانه یا محل كارش را ترك می كند در بازگشت با منظره آب گرفتگی كف خانه یا دفترش كه ناشی از معیوب بودن شیرآلات بهداشتی و نشت آب است، مواجه شود. بد نیست بدانید شیر روشویی و دیگر شیرآلات بهداشتی معمولاً از آلیاژ برنج یا آلیاژ سرب ساخته می شوند و با استیل ضد خش، برنج، برنز، مس و PVD آبكاری می شوند. اگر جنس شیرآلاتی كه خریداری می كنید از آلیاژ سرب باشد، علاوه بر احتمال آلوده شدن آب به تركیبات سمی سرب، امكان خرابی شیرآلات شما نیز نسبت به شیرآلاتی كه از آلیاژ برنج ساخته شده اند، بیشتر است. اتصالات و كارتریج شیرآلات بهداشتی همان قطعاتی هستند كه تنظیم فشار آب را به عهده دارند و اگر بی كیفیت باشند، كمترین مشكلی كه با آن مواجه می شوید، چكه كردن شیر است. اگر كارتریج و سایر اتصالات شیرآلات شما از جنس سرامیك، استیل و یا برنج باشد خیال شما از معیوب شدن زودهنگام شیر خود آسوده تر است ولی اگر جنس آنها پلاستیكی باشد، خودرا برای دردسرهایی كه بزودی برای شما ایجاد می كنند، آماده كنید. این را هم ناگفته نگذاریم كه كیفیت آبكاری در مرغوبیت شیرآلات بهداشتی تأثیر به سزایی دارد و اگر آبكاری این محصولات فاقد خاصیت هایی همچون ضد خش و زنگ و خوردگی بودن، آنتی باكتریال بودن و همین طور فاقد سازگاری بالا با محیط های مختلف و دماهای مختلف باشد، آن محصول در كوتاه مدتی برایتان مشكل آفرین خواهد شد.


شیرآلات ایرانی بخریم یا شیرآلات خارجی؟
بنا به اعلام انجمن صنفی تولیدكنندگان شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بیشتر از ۸۰ درصد سهم بازار شیرآلات ساختمانی كشور توسط تولیدات داخلی تأمین می شود و تنها كمتر از ۲۰ درصد بازار در اختیار محصولات وارداتی است. شیرآلات داخلی اگر از برندهای معتبر باشند كیفیت خوبی دارند و حتی به خارج از كشور هم صادر می شوند. وقتی در بازار محصولات خارجی یا همان وارداتی ها را جستجو كنید – برندهای داخلی مثل شیرآلات شودر كه با فناوری خارجی تولید می شوند و نام خارجی دارند را با محصولات وارداتی اشتباه نگیرید - با دو دسته شیرآلات خارجی مواجه خواهید شد؛ دسته اول شیرآلات وارداتی لوكس از كشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و … كه باقیمت های بالا به فروش می رسند. دسته دیگر شیرآلات وارداتی معمولی به شمار می روند كه غالباً محصول كشور چین و بعضاً تركیه هستند. بسته به اینكه چقدر می خواهید هزینه كنید می توانید در بازار آنچه مورد نظرتان است را پیدا كنید فقط یادتان باشد اگر شیرآلات وارداتی بی كیفیت چینی یا محصولات داخلی فاقد اصالت را به خاطر چرب زبانی فروشنده یا ارزان بودن آنها انتخاب كنید، بزودی باید هزینه این انتخاب اشتباه را پرداخت كنید.
فروشگاه اینترنتی لوكس مارت، فروشگاه تخصصی انواع محصولات و ملزومات ساختمانی همچون شیرآلات بهداشتی در ایران و دارای نشان اعتماد الكترونیكی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. گروه های مختلف شیرآلات بهداشتی همچون شیر روشویی، شیر حمام و شیر سرویس بهداشتی، در فروشگاه اینترنتی لوكس مارت با گارانتی، تضمین بازگشت وجه در صورت انصراف از خرید (تا ۲۴ ساعت پس از خرید به شرط استفاده نشدن كالا) و ارسال رایگان، عرضه می شود. متقاضیان محترم می توانند برای خرید یا كسب اطلاعات بیشتر به آدرس luxemart.ir مراجعه نموده یا با شماره های ۸۸۸۰۲۴۱۵-۰۲۱، ۸۸۸۹۳۱۳۳-۰۲۱ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ خبری



منبع:

1398/03/29
14:44:54
4029
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , الكترونیك , بازار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است