روند كند اقتصاد جهانی در ماه ژوئن با ادامه جنگ تجاری؛

شاخص فعالیت كارخانجات چین، ژاپن و كره جنوبی افت كرد

شاخص فعالیت كارخانجات چین، ژاپن و كره جنوبی افت كرد به گزارش المور در ماه ژوئن، با افزایش تنش های تجاری آمریكا و چین، تقاضای جهانی كاهش پیدا كرد و شاخص فعالیت كارخانجات چین، ژاپن و كره جنوبی، افت كرد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، در ماه ژوئن، با افزایش تنش های تجاری آمریكا و چین، تقاضای جهانی كاهش پیدا كرد و شاخص فعالیت كارخانجات چین، ژاپن و كره جنوبی، افت كرد. این جدیدترین شواهدی است كه نشان داده است اقتصاد جهان تحت فشار قرار دارد.
شاخص مدیران خرید تولیدكنندگان (پی ام آی) ژاپن، كه در ماه می ۴۹.۸ واحد بود، به ۴۹.۳ واحد افت كرد. عدد كمتر از ۵۰ نشانه رشد منفی (انقباض) این بخش است.
اما شاخص پی ام آی كایچین چین، در ماه ژوئن، با افت تقاضای داخلی و تقاضای صادرات، به صورت غیرمنتظره ای افت كرد.
این نشان داده است كه دومین اقتصاد بزرگ جهان، با وجود حمایت ها و مشوق های دولتی در طول سال گذشته، همچنان در حال كندتر شدن است و نیازمند این است كه هر چه سریع تر اقداماتی تشویقی و حمایتی برای تقویت آن صورت بگیرد.
درحالی كه اقتصاددانان شركت كننده در نظرسنجی رویترز پیشبینی كرده بودند شاخص مدیران خرید تولیدكنندگان چین، در ماه ژوئن برابر با ۵۰.۰۰ واحد شود، این شاخص با افتی قابل توجه به ۴۹.۴ واحد رسید.
این نخستین بار در ۴ ماه اخیر بود كه این شاخص از عدد ۵۰ (جدا كننده وضعیت رشد، از وضعیت افت) پایین تر رفت.
فعالیت كارخانجات كره جنوبی هم در ماه ژوئن با كند شدن اقتصاد جهان افت كرد و شركت ها سرمایه گذاری های خویش را كاهش داده و نیروهای خویش را تعدیل كردند.
سفارشات برای صادرات كره جنوبی برای یازدهمین ماه متوالی افت كرد تا بلندترین توالی افت تاریخ خویش را ثبت كند.
شاخص مدیران خرید تولیدكنندگان (پی ام آی) نیكی ماركیت كره جنوبی، كه در ماه می ۴۸.۴ واحد بود، به ۴۷.۵ واحد رسید. این هفتمین افت این شاخص در ۸ ماه گذشته است.

1398/04/11
13:36:39
4472
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , اقتصاد , تولید , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است