مدیرعامل شركت پاك چوب:

پشتكار و نیروی انسانی متخصص، لازمه رونق تولید است

پشتكار و نیروی انسانی متخصص، لازمه رونق تولید است به گزارش المور گروه صنعتی پاك چوب بعنوان یكی از بزرگترین تولیدكنندگان فرآورده های چوبی مشتمل بر چهار شركت، پاك چوب خوزستان، پاك ملامینه خوزستان، پاك چوب خراسان و شركت كشت و صنعت تخت فشرده پاك چوب (در حال راه اندازی) است.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام بانك تجارت، حمید حمدانی، بنیان گذار این گروه صنعتی شش سال پی در پی بعنوان كارآفرین برتر استان و سال های ۹۳ و ۹۸ بعنوان واحد نمونه صنعت كشوری انتخاب شده است. حالا برای آشنایی بیشتر با فعالیت های این گروه صنعتی حمدانی در گفت وگویی از شكل گیری ایده راه اندازی پاك چوب و نقش بانك ها در پشتیبانی از تولیدكنندگان داخلی سخن گفته است. حمدانی اعتقاد دارد بانك ها نقش اكسیژن را برای تولیدكنندگان دارند و بدون حمایت آنها، تولیدكنندگان قادر به ادامه فعالیت نیستند.
- لطفاَ مختصری درباره خودتان بگوئید؟
من حمید حمدانی از شهرستان شوش دانیال (ع) هستم كه در زمینه تولید انواع ورق های MDF و نئوپان ملامینه، پانل های هایگلاس، صفحات لب گرد و كاغذ آغشته ملامینه فعالیت می كنم و چهار كارخانه دارم.
- كار تولید را چگونه و با چه میزان سرمایه آغاز كردید؟
حمدانی: پدرم در یكی از روستاهای شوش آهنگر بود و من در كنار وی كار می كردم؛ سال های حضور در كنار وی خیلی ارزش داشت و دانشگاهی به تمام معنا بود و تجربیات زیادی به من افزود.
پیش از دریافت مدرك دیپلم به خدمت سربازی در استان سیستان و بلوچستان اعزام شدم؛ در یكی از مرخصی ها از نمایشگاه بین المللی تهران بازدید كردم و ایده ای را جهت راه اندازی یك كارگاه تولید كابینت در ذهن من ایجاد كرد.
پس از آخر خدمت سربازی و در سال ۱۳۷۴ با قرض گرفتن ۳۰۰ هزار تومان از پدر و اطرافیانم، با عشق و علاقه فراوان كارگاه كوچكی به مساحت ۴۰ متر مربع در محلی اجاره ای با به كارگیری یك نیرو برای تولید كابینت آشپزخانه فلزی در شهر شوش دانیال (ع) راه اندازی كردم.
- كار خویش را چگونه توسعه دادید؟
با استقبال مردم و افزایش تقاضا به مرور تعداد افراد شاغل و وسعت كارگاه افزایش یافت تا آن كه در سال ۸۳ شركت پاك چوب خوزستان با حضور وزیر صنعت وقت به بهره برداری رسید و بدین سان از تولید سنتی وارد تولید صنعتی شدیم و سالیانه ۶۰ هزار شیت تولید می كرد.
راه اندازی كارخانه پاك ملامینه خوزستان در سال ۱۳۹۱ اولین خط تولید كاغذ آغشته ملامینه در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با توان تولید ۳۵ میلیون متر مربع در سال برای نخستین بار در استان خوزستان شروع به كار كرد و در سال ۱۳۹۴ با افزایش مساحت به ۱۰ هزار متر مربع و راه اندازی خط دوم به ظرفیت سالیانه ۹۰ میلیون مترمربع رسید.
كارخانه پاك چوب خراسان را هم در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برای عرضه هر چه بهتر محصولات راه اندازی شد و تلاش شبانه روزی برای تكمیل ساخت و ساز كارخانه سبب شد تا خط تولید ورق های ام دی اف و نئوپان ملامینه در فروردین ماه ۱۳۹۴ با اشتغال زایی ۶۸ نفر نیرو به بهره برداری رسید و هم اكنون توان تولید این كارخانه ۱/۵ میلیون شیت در سال است.
مهم ترین عوامل موفقیت شما چیست؟
من با توكل به خدای متعال و پشتكار و پشتكار و پشتكار توانستم پیشرفت كنم و برای تعداد زیادی از جوانان اشتغال ایجاد كنم. بهره گیری و توجه به نیروی انسانی متخصص را همواره اولویت خود می دانم چون كه همان ها به خوبی می توانند باعث رفع مشكلات واحد تولیدی شوند.
بانك مانند اكسیژن برای تولیدكنندگان می تواند عمل كند و دریافت تسهیلات جهت رونق كسب وكار مهم می باشد و من همچون در سال ۸۹ از بانك تجارت تسهیلات بسیار مناسبی دریافت كردم و تاثیر به سزایی داشت.
بروكراسی اداری از چالش های مسیر كاری هر تولیدكننده است و من سال ها در راهروهای ادارات با سماجت كارهای اداری را دنبال می كردم؛ اطرافیانی وجود داشتند كه من را از ادامه كار ناامید می كردند اما حالا خود آنها به من پیشنهاد كارهای بزرگ تر را می دهند.
در حال حاضر چه تعداد اشتغال بوجود آورده اید؟
حالا سه شركت دارم و یك شركت هم در دست راه اندازی است كه در آنها حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول كار هستند.
انتهای رپرتاژ آگهی


1398/05/15
12:27:55
4396
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , بانك , بین المللی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است