گردشگر پذیرترین شهرهای ایران كدامند؟

گردشگر پذیرترین شهرهای ایران كدامند؟ به گزارش المور ایران كشوری با جاذبه های توریستی فراوان است و برخی شهرهای ایران با استقبال بیشتری از جانب گردشگران مواجه می شوند.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام گاپاتور، در ادامه با بعضی از شهرهای گردشگر پذیر آشنا می شویم.
تهران
اگر اهل تفریحات برفی و زندگی مدرن و هتل های پنج ستاره هستید، بی­ شك تهران نخستین گزینه مورد نظر برای شما خواهد بود. تجربه اسكی در ارتفاع ۳۰۵۰ متری سطح دریا در پیست بین المللی دیزین، رستوران های سنتی دربند، هتل های پنج ستاره با بهترین امكانات، یك شام رویایی در رستوران گردان برج میلاد و ده ها جاذبه­ دیگر، تهران را به یكی از گردشگر پذیرترین شهرهای ایران تبدیل نموده است.
اصفهان
بی جهت نیست كه اصفهان لقب نصف جهان را داراست. این شهر تاریخی در طول تاریخ در دوره های زیادی پایتخت ایران بوده كه یكی از مهم ترین این دوران دوره صفویه است. در زمان شاه عباس اول صفوی و در قرن ۱۷ ام میلادی اغلب جاذبه های این شهر ساخته شد و معماری ایرانی اسلامی اصفهان شكل گرفت. امروزه نه تنها جاذبه های تاریخی و تفریحی بلكه مردم خون گرم و مهربان این شهر هستند كه گردشگر های ایرانی و خارجی بسیاری را به این مكان می ­كشانند.


شیراز
جاذبه های شهر شیراز به قدری زیاد است كه یك­بار سفر، برای دیدن این حجم از زیبایی كافی نخواهد بود. شهر شعر و راز، با عطر و بوی بهارنارنج هایش هرساله مقصد شماره یك بیشتر مسافران خارجی و اروپایی­ ها است. غذاهای سنتی بسیار و میان وعده های خوشمزه ی خاص، در كنار مردم دل نشین و همواره شاد این شهر جلوه دیگری به شیراز بخشیده است.


همدان
اگر در تابستان به دنبال مقصدی با آب و هوایی خنك و دل نشین هستید، ما به شما پایتخت تاریخ و تمدن ایران، شهر همدان را پیشنهاد می نماییم. طولانی ترین غار آبی جهان، غار علی صدر و آرامگاه طبیب، شاعر و عارف ایرانی ابوعلی سینا از مهم ترین جاذبه­ های گردشگری این شهر كوهستانی هستند.


خراسان رضوی
استان خراسان رضوی، هرساله مسافران داخلی و خارجی زیادی را جذب می كند. آرامگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع)، صفای دیگری به شهر مقدس مشهد، مركز این استان می­ دهد. مسلمانان زیادی برای زیارت این آرامگاه و راز و نیاز با ضامن آهو مسافت طولانی را طی كرده و دل به جاده می زنند. شهر مشهد امروزه به علت خیل زائرین و بازدیدهای فراوان شكل دیگری به خود گرفته و دارای تمام امكانات رفاهی و تفریحی برای مسافران خود هست.
آژانس گردشگری گاپاتور مفتخر است كه از راه عرضه خدمات تورهای ایران با نام Iran Tour به توریستهای خارجی، صنعت توریسم كشور عزیزمان ایران را بهبود بخشیده است.
افزایش درآمد كشور از راه ورود توریست خارجی:
برپایه تازه ترین آمار از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، سال قبل حدود ۳۲/۱ میلیارد توریست برای تعطیلات به كشوری به غیر از كشور خودشان سفركرده اند. ده كشوری كه بیشترین سهم را در جذب این گردشگران داشتند در جدول زیر آمده است:


ایران در این رتبه بندی با جذب ۴ میلیون و ۸۴۷ هزار نفر در جایگاه ۹۳ از ۱۳۶ كشور جهان قرارگرفته است. البته كشور عزیزمان ایران رشد زیادی از نظر صنعت توریسم داشته و به علت شرایط اقتصادی كنونی و قرار گرفتن ایران در فهرست ارزان ترین كشورها برای سفر، پتانسیل بسیار زیادی برای كسب درآمد از این طریق را دارد.
ایران با تاریخ و فرهنگ غنی، ۲۴ میراث جهانی ثبت شده در یونسكو و اقلیم خاص خود می تواند با مدیریت بهتر، درآمد بسیار زیادی را از راه جذب توریست به دست آورده و در جایگاه بالاتری از تركیه قرار گیرد.
یكی از طریق ­های جذب بیشتر توریست­ ها، توجه به برخی از آثار تاریخی جذاب و مهم تاریخی هست كه متاسفانه در حال تخریب هستند و یا مدرن سازی مراكز تفریحی مثل فروشگاه ها و یا پارك های جنگلی كه نه تنها سبب تقویت صنعت توریسم ایران می­ شوند بلكه بستر اقتصادی را هم بهبود می ­بخشد.
آژانس­ های گردشگری معتبر و معروف با عرضه پكیج هایی در چارچوب Iran tour packages به توریستهای خارجی، كمك به سزایی به این درآمدزایی می­ كنند.
عوامل موثر بر افزایش تعداد گردشگر ها:
با عنایت به تجربه چندین ساله در این صنعت، با قاطعیت می توان تصریح كرد كه یكی از مهم ترین عوامل جذب توریست در ایران هزینه های بسیار پایین برای سفر به كشورمان هست. برای مثال صرف شام در یكی از بهترین رستوران­ های كشورمان برای یك خانواده ۴ نفره هزینه­ ای حدود ۴۰۰، ۰۰۰ تومان خواهد داشت كه این مقدار برای یك خانواده خارجی تنها معادل ۳۶ یورو خواهد شد.
مورد موثر بعدی، برخورد صمیمانه و گرم ما ایرانی ها با توریستهای خارجی هست. اغلب مردم ایران، فهیم و همواره آماده كمك به توریستهای خارجی هستند و این امر خود بر جذب گردشگر تاثیر فراوانی دارد.
یكی از مهم ترین عوامل رونق و بهبود در هر صنعتی كه غیرقابل انكار است، تبلیغات هست. امروزه با عصر تكنولوژی و مخاطبانی كه شبكه های اجتماعی را دنبال می­ كنند، روبه رو هستیم و تبلیغات درست و به روز قابلیت های گردشگری كشورمان را به تمام دنیا نشان خواهد داد.
از دیگر عوامل تأثیرگذار وجود امكانات مناسب و هتل­ های شایان فرهنگ كشورمان در شهرهای توریستی است كه امروزه این امر در اغلب شهرهای بزرگ همانند شیراز، اصفهان، تهران و... رعایت می شود.
نقش گاپاتور در گردشگری ایران:
آژانس گردشگری گاپاتور (Gapatour) فعالیت خویش را در سال ۱۹۹۳ در زمینه جذب توریست خارجی شروع كرد و بعد از سال ­ها تجربه امروزه در بین توریستهای خارجی شناخته شده است. این آژانس با بهره گیری از كادری مجرب، خدمات گوناگونی همچون تورهای Incoming، سازمان دهی سمینارها و گردهمایی­ ها، تورهای VIP برای گروه ­های خاص و... را عرضه می­ دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی


1398/06/13
14:50:17
4592
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , اقتصاد , بین المللی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است