وكیل كیفری متخصص چه كسی است؟

وكیل كیفری متخصص چه كسی است؟ المور: وكیل كیفری كسی است كه تخصص و تبحر لازم را در طرح و پیش بردن دعاویِ كیفری و نیز دفاع در مقابل چنین دعاوی را دارد.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام ره جویان عدالت، به بیان دیگر، وكیل كیفری كسی است كه از طرفی تحصیلات حوزوی یا دانشگاهی خودرا در رشته ی حقوق و فقه به انتها رسانده و بدین سبب دانشِ دانشگاهیِ لازم را كسب كرده و از طرف دیگر، در آزمون كانون وكلا یا مركز مشاوران شركت كرده و پروانه ی وكالت در مراجع قضایی را از مراجع معتبر كسب كرده است. علاوه بر آن، وكیل كیفری كسی است كه در حرفه ی وكالت، اشتغالِ خودرا به سبب تحصیلات دانشگاهی یا علاقه ی شخصی بر پرونده ها و دعاویِ كیفری متمركز كرده است و از همین رو، دانش و تخصص و تجربه ی لازم را برای ورود به پرونده های كیفری دارد.
ضرورت برخورداری افراد از وكیل كیفری یا كسی كه چنین تخصصی را دارد ناشی از این نكته ی مهم می باشد كه دعاویِ كیفری هم به لحاظِ ماهیت و هم به لحاظِ آیین دادرسی و روش رسیدگی كاملاً متفاوت هستند از سایر دعاوی (مثلاً دعاویِ حقوقی یا ثبتی یا خانواده).
بعنوان مثال در دعاویِ كیفری نهاد مهمی به نام دادسرا (متشكل از دادستان، دادیار و دادیار و...) وجود دارد كه تقریباً می ­توان گفت در پرونده ­های غیر كیفری غایب است و روش دادرسی در آن تا میزان زیادی متفاوت می باشد از روش دادرسی در دعاویِ و مراجع غیركیفری؛ بدین سبب تنها روش خاص رسیدگیِ در دادسرا نشان دهنده ی لزومِ برخورداری از وكیل كیفری است كه توان علمی و تجربه ی حرف ه­ای لازم برای حضور در دعاوی كیفری و مراجع مربوطه را دارند. از طرف دیگر، نتیجه ی دادرسی ­های كیفری كاملاً متفاوت می باشد از دادرسی ­های غیركیفری. با این توضیح كه در دادرسی های غیركیفری افراد در صورت محكومیت تنها با انجام تعهد یا پرداخت وجه روبرو می ­شوند؛ اما در دادرسی­ های كیفری افراد در صورت محكومیت با خطر مجازات (جزای نقدی، حبس، شلاق و...) روبرو خواهند شد. این نكته ی مهمی است كه ضرورت برخورداری از وكیل كیفری را ثابت می­ كند.
وكیل كیفری در تهران
امروزه با گسترش روابط و مناسبات اجتماعی، دعاوی و پرونده ­های كیفری اشكال و انواع بسیار متنوعی پیدا كرده اند؛ از پرونده­ های مربوط به مواد مخدر گرفته تا پرونده­ های مربوط به كلاه برداری و پول شویی و از طرف دیگر از پرونده­ های جرائم كامپیوتری گرفته تا پرونده های كیفریِ مربوط به املاك و انواع مختلفِ جنایاتی كه مقابل اشخاص رخ می ­دهد و یا جرائم اشخاصِ حقوقی و شركت­ های تجاری؛ بدین سبب می­ توان گفت وكیل كیفری كسی است كه توان ورود به این طیفِ وسیعی از پرونده­ های كیفری را داشته باشد؛ اما معمولاً به سختی می­ توان وكیل كیفری را یافت كه توان و تجربه ی ورود به همه ی این دعاوی یا دفاع در مقابل همه ی آنها را داشته باشد. بنا بر این گروه ­های تخصصیِ وكالتی خصوصاً گروه وكلای دادگستری ره جویان عدالت با استفاده از وكلای كیفریِ گوناگون كه در زمینه های كیفریِ مختلف دانش و تجربه ی لازم را به دست آورده اند این اطمینان را به مراجعان می­ دهند تا از حضور وكیل كیفریِ متخصص و مجرب در دعاویِ خود برخوردار باشند.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1398/06/31
15:01:45
4091
5.0 / 5
موضوعهای خبر: تخصصی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است