ویژگیهای فروشگاههای اینترنتی مبل (بخش اول)
به گزارش المور امروزه با گسترش فروشگاه های اینترنتی، مردم خیلی از مایحتاج خویش را از راه این فروشگاه ها و به صورت اینترنتی تهیه می كنند.
به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابراعلام توكامارك، مبلمان یكی از مواردی است كه شاید زمانی صحبت از خرید اینترنتی آن بسیار دور از ذهن و حتی غیر منطقی جلوه می كرد، چون كه همواره این ذهنیت وجود دارد كه مبلمان باید از جهات مختلفی نظیر كیفیت رنگ، نشیمن، جنس پارچه و مواردی از این دست احتیاج به بررسی حضوری دارد. اما هم اكنون، نه تنها در جهان كه در كشور ما هم فروشگاه های اینترنتی گوناگونی مبادرت به فروش مبل می كنند. در این مقاله می خواهیم نكاتی را در مورد خصوصیت های فروشگاه های اینترنتی مبلمان بیان نماییم.
ویژگیهای فروشگاه های اینترنتی مبلمان
فروشگاه های اینترنتی و سنتی مبل دارای ویژگی های مشترك و غیر مشترك هستند كه مهمترین خصوصیت های فروشگاه های اینترنتی مبلمان در مقابل فروشگاه های سنتی این محصولات را می توان در چارچوب موارد زیر بیان نمود:
تنوع نخستین خصوصیت فروشگاه های اینترنتی مبل
به عنوان نخستین وجه تمایز خرید اینترنتی مبل نسبت به خرید سنتی آن، تنوع بیشتر مدل های مبل قابل عرضه در فروشگاه های اینترنتی است. معمولاً در فروشگاه های مبل كه در بازار فیزیكی وجود دارند به علت محدودیت فضا، تمركز بر مدل های پرفروش و... مدل های كمتری برای عرضه وجود دارد؛ اما در فروشگاه های اینترنتی این محدودیت ها اساساً وجود نداشته و بنابراین می توان مدل های بیشتری را برای خرید بررسی و ارزیابی كرد. همچنین غالب فروشگاه های فیزیكی و سنتی معمولاً عرضه كننده سبك خاصی از مبلمان هستند و بین انواع مختلف مبل یعنی مبل راحتی، كلاسیك و استیل یا همان سلطنتی یكی را عرضه می كنند اما در فروشگاه های اینترنتی معمولاً همه سبك های مبلمان عرضه می شود.
استقلال در تصمیم گیری
پیش از این گفتیم كه نخستین وجه تمایز خرید اینترنتی و خرید سنتی و فیزیكی مبل، تنوع در مدلهاست كه سبب افزایش قدرت تصمیم گیری خریدار می شود. علاوه بر این، در خرید سنتی فروشندگان مبل كه معمولاً فروشندگانی زبده و ماهر هستند تلاش در انحراف نظر خریداران به یك یا چند مدل خاص دارند. این امر علل مختلفی دارد همچون سود بیشتر برخی مدل ها، دردسر كمتر تولید برخی مدل ها و... اما به علت اینكه شما به هنگام بررسی و مقایسه مدل ها در فروشگاه های اینترنتی تحت تاثیر صحبت های فروشنده قرار نخواهید گرفت، تصمیم گیری شما در وهله اول بعنوان خریدار بر مبنای بررسی های خود شما و مستقل از فروشنده بوده و در ادامه در صورت احتیاج به راهنمایی یا سؤالات بیشتر می توانید برای مشاوره با فروشگاه تماس بگیرید.
قیمت پایین تر
اساساً در فروش اینترنتی به علت نبود هزینه هایی نظیر اجاره بهای مكان فیزیكی فروشگاه و افزایش رقابت جهت جذب مشتری انعطاف پذیری در قیمت بیشتر از فروش سنتی است؛ البته این به معنای هزینه های كمتر فروشگاه اینترنتی نیست. در مورد مبلمان هم معمولاً چون فروشگاه های اینترنتی با حذف واسطه ها تلاش در برقراری ارتباط مستقیم با خریداران می كنند و هم به جهت اینكه هنوز خرید سرویس مبلمان به صورت اینترنتی در بین مردم كشور ما مرسوم نشده است، قیمت ها به نسبت بازار معمولاً پایین تر است. البته هم اكنون در بین فروشگاه های اینترنتی مبلمان غالب فروشگاه ها هنوز نقش واسطه را میان تولید كننده و مصرف كننده دارند و تعداد تولیدكنندگانی نظیر توكامارت كه به صورت مستقیم مبادرت به عرضه محصولات خود می كنند. اندك هستند. اما در مجموع، قیمت در فروشگاه های اینترنتی مبلمان نسبت به فروشگاههای سنتی كمتر است.
در این مطلب به بیان سه خصوصیت از ویژگی های فروشگاه های اینترنتی مبلمان پرداخته شد. در بخش های بعدی خصوصیت های بیشتری از این فروشگاه ها بیان خواهد شد. همچنین می توانید برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید اینترنتی مبل راحتی، سلطنتی یا به سایت tookamart.com رجوع كنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب