خدمات پرستاری در منزل نیاز اساسی امروز جامعه

خدمات پرستاری در منزل نیاز اساسی امروز جامعه المور: یكی از اتفاقاتی كه در سال های اخیر و آینده نزدیك، كشور ما گریبان گیر آن خواهد بود، بالا رفتن آمار تعداد سالمندان نسبت به افراد جوان است.



به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابراعلام پرستاری عاطفه، سالمندان باید به درستی و بصورت اصولی نگهداری و مراقبت شوند تا با حفظ سلامت ایشان، برای خانواده و جامعه هزینه های درمانی بالایی را ایجاد نكنند. در دورانی زندگی می نماییم كه تعداد خانوارهایی كه زن و مرد هر دو شاغل هستند، بسیار زیاد شده است. بااینكه پیشرفت تكنولوژی تلاش را بر این مساله متمركز كرده تا از مشغله افراد بكاهد، بر هیچ كسی پوشیده نیست كه دل مشغولی های زندگی مدرن، ترافیك شهری و موضوعاتی از این قبیل همه سبب شده تا زمان كمتری برای حضور در منزل داشته باشیم. در گذشته با بالارفتن سن، وظیفه نگهداری و پرستاری از پدر و مادر سالمند بر دوش فرزندان ایشان بود. حال آن كه آنچه زندگی امروز ایجاب می كند، با شرایطی كه در بالا به آن اشاره كردیم این امر به آسانی گذشته میسر نیست. گاهی چالش صرفا نگهداری از سالمند نیست و حضور یك بیمار خاص در منزل و یا كودك خردسالی كه در نبود والدین نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، به میان می آید. بااینكه افراد تمایل دارند تا به شخصه در كنار عزیزترین های زندگی شان باشند اما مشغله های زیاد و كار و حتی نداشتن تخصص كافی موجب می شود تا به راهكارهای جایگزین فكر كنند. در چنین شرایطی حضور یك شخص جایگزین كه بصورت حرفه ای و تمام وقت یا بصورت پاره وقت به مراقبت از ایشان بپردازد، بسیار اهمیت پیدا می كند.

تا به اینجا خانواده بهترین راهكار برای مرتفع ساختن چنین چالشی را استفاده از خدمات پرستاری در منزل می داند. اما موضوع به اینجا ختم نمی گردد و تازه ابتدای مسیر خواهد بود. در این متن اهتمام داریم تا ابعاد مختلف این مساله را بررسی نموده و حدالامكان یك راهنمای عملی برای خانواده هایی كه با چنین موقعیتی روبرو هستند، ارائه دهیم.

شروع هفت خان رستم در استخدام بهترین پرستار در منزل

خب تا این مرحله صرفا به این نتیجه رسیدیم كه باید خدمات پرستاری را به منزل خود بیاوریم. اما اینكه چگونه این امر محقق شود علامت سوال های بسیاری در ذهن به وجود می آورد. در وهله اول به این فكر می نماییم كه شخص مورد نظر باید مثل خودمان دلسوز باشد و با تعهد به انجام این كار بپردازد. اینكه چقدر این شخص در كار پرستاری تجربه و تخصص داشته باشد، بی گمان موضوعی نیست كه بتوان در مرحله اولیه استخدام یك پرستار به راحتی به آن پی برد. سوالات مختلفی در این مقطع به ذهنمان خواهد رسید. اینكه آیا این پرستار سالمند به نیازهای سالمندان واقف است؟ آیا بدرستی به وظایف خود عمل خواهد كرد؟ اینكه می دانیم سالمند ما خلق و خوی خوبی ندارد و مضطربیم از اینكه پرستار سالمند حوصله و صبوری ما را در مقابل رفتارهای تند ایشان نداشته باشد. یا اگر موضوع گرفتن پرستار كودك است آیا او می تواند به درستی با فرزند ما برخورد كند و خدای ناكرده تاثیر منفی روی تربیت او نداشته باشد. حتی زمانی كه موضوع پرستار بیمار است، آیا او به درستی از مراحل درمان بیماری آگاه است و می تواند كارهایی همچون انجام تزریقات یا تعویض بانداژ و سایر اقدامات لازم درمانی را به درستی در منزل انجام دهد؟ این ها قسمتی از سوالات بی شمار خانواده ها و دغدغه اصلی ایشان می باشد.

آنچه واضح است اگر شخصا بخواهیم به استخدام این پرستار در منزل اقدام نماییم باید هفت خان رستم را طی نماییم. حال آن كه با توجه به این نیاز مهم و اساسی سالیان زیادی است كه موسساتی بصورت تخصصی به این امر پرداخته اند. استفاده از كمك و مشاوره چنین مراكز خدمات پرستاری مثل این است كه بی نیاز از اختراع چرخ به راحتی از مزایای آن استفاده نمائیم.



مراكز خدمات پرستاری دارای مجوز

این مراكز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی و با مجوز از وزارت بهداشت تاسیس شده و بصورت كاملا تخصصی در زمینه ارائه خدمات پرستاری در منزل فعالیت می نمایند. این موسسات با تجربه سالیان خود افراد مناسب و متعهد را طبق گزینش های متفاوتی كه از ایشان به عمل می آورند غربال كرده و به آنها آموزش های لازم را می دهند تا به خوبی از پس وظایف خود در شرایط مختلف برآیند. این مراكز علاوه براینكه می توانند پرستار مناسب را باتوجه به شرایط سالمند، كودك و یا بیمار، به شما معرفی كنند، در بخش مشاوره و یا حتی نظارت بر عملكرد صحیح پرستار در كنار شما خواهند بود. عملا زمانی كه كه شخصا باید برای موضوع استخدام پرستار خوب در منزل خود صرف كنید بوسیله استفاده از خدمات پرستاری این مراكز بسیار كمتر از حالتی است كه شخصا به این مساله بپردازید. علاوه براین باتوجه به نظارتی كه از طرف مراجع ذی صلاح بر عملكرد صحیح این مراكز خدماتی وجود دارد، مایه آرامش شما خواهد بود. البته دقت كنید حتما به شماره مجوز این مراكز دقت كنید. موسسات زیادی خودرا بعنوان مراكز پرستاری دارای مجوز معرفی می كنند. اما فهرست مورد تائید روی سایت دانشگاه علوم پزشكی موجود است. مركز خدمات پرستاری در منزل عاطفه یكی از باسابقه ترین این مراكز با بیشتر از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پرستار سالمند، كودك و بیمار در منزل است. كه با مراجعه به سایت این مركز می توانید از مشاوره رایگان دراین زمینه بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1398/10/27
12:25:02
4533
5.0 / 5
موضوعهای خبر: تخصصی , تكنولوژی , خدمات , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است