نخستین هواپیمای بی پنجره در آسمان انگلستان پرواز كرد!

نخستین هواپیمای بی پنجره در آسمان انگلستان پرواز كرد! به گزارش المور انسان از هزاران سال پیش در آرزوی پرواز بوده و به دنبال این آرزو تلاشهای مداوم و قابل ملاحظه ای تا به امروز كرده و نتایج قابل توجهی را هم كسب كرده است.



به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام الی گشت، امروزه با میلیون ها پرواز در بالاترین نقطه از آسمان و پرتاب فضاپیماها به مقصدی بالاتر از اتمسفر، نشان از پیشرفت انسان و موفقیت آن در این آرزوی دیرینه است. این آرزو از آن زمانی كه كیكاووس با كمك چند عقاب غول پیكر به پرواز درآمد تا امروز كه پرنده های آهنینی كه آنها را هواپیما می نامیم، ادامه داشته و ما هم می خواهیم نگاهی به آخرین تغییرات در این آرزوی سیری ناپذیر داشته باشیم.

هواپیمای بی پنجره در آسمان انگلستان

پرواز با بالی سبك تر، اطمینانی بیش تر را هم برای مسافران خواهد آورد. دانشمندان حوزه هوا و فضا و متخصصین سازنده هواپیماها كه به جای خود، حتی مردم عادی هم می دانند كه هر چه وزن یك پرنده كم تر باشد، پرواز برای آن آسان تر می شود، بخصوص اگر این پرنده از جنس آهن باشد و قرار باشد بالای صد مسافر را جابه جا كند! مقرر است در آسمان انگلستان، هواپیمایی به پرواز دربیاید كه شكلی متفاوت از تمام هواپیماهای دیگر دارد و مقرر است پیشتاز فصل جدیدی از وسایل نقلیه هوایی باشد. به هواپیماهای موجود كه نگاه می كنید متوجه این مورد می شوید كه شیشه ها و جاهایی كه آهنی هستند و می توانستند با شیشه پوشانده شوند، وزن هواپیما را بسیار سنگین تر می كنند. در صورتیكه فضاهای اشغال شده با شیشه ها و ورقه های آهنی كه اساساً هیچ نفعی به جز پوشاندن بدنه هواپیما ندارند را می شود با مواد و تجهیزات دیگری، هم پوشاند و هم استفاده های دیگری از آن كرد؛ هم اكنون، هواپیمایی با امكانات ویژه ای مانند شیشه های نوری بسیار سبك و استفاده از فناوری مكان یاب، در انگلستان در حال بهره برداری است. شاید نشستن در چنین هواپیمایی بسیار جذاب باشد و نظر هر كسی را به خود جلب نماید اما مبحث اصلی این است كه وقتی وزن این هواپیما با تكنولوژی جدید كم تر شود، میزان مصرف سوخت هم پایین می آید و زمان بیشتری برای ادامه پرواز به هواپیما داده می شود. از طرفی دیگر، میزان آلودگی هوا هم با مصرف كم تر بنزین كاسته می شود. انجمن های مختلف پشتیبانی از محیط زیست، حضور این هواپیما و تولید انبوه آنرا نه تنها برای انگلستان بلكه برای باقی كشورها، یك لزوم دانستند.

برای تهیه بلیط هواپیما و شروع یك پرواز امن و مطمئن اینجا را كلیك كنید.

پرواز بر روی ابرها

وجود چنین هواپیمایی از نگاهی اجمالی و جستجوگر در مورد آینده پدید آمده است كه البته از نگاه كسانی كه ترس از پرواز دارند، تصور هواپیمایی بدون پنجره وحشتناك است. سوارشدن بر هواپیمایی بی پنجره كه به مسافران اجازه می دهد تا در حال پرواز از احوالات آسمان و آنچه در بیرون هواپیما می گذرد، آن هم درست در زمانی كه در حال ورق زدن صفحات اینستاگرام و لیست ایمیل هایشان هستند، بی گمان تصویری شگفت آور است. البته حضور گسترده ی این هواپیماهای بی پنجره در تمام كشورها، حداقل یك دهه به طول می انجامد. تا این فناوری روی هواپیماهای دیگر پیاده شود و گنجایش روانی هر جامعه ای با آن سازگار شود، به زمان نیاز داریم. در ضمن، قابلیتی دیگر در حال پیوستن به این هواپیما است و ماهیت آنرا جذاب تر از قبل كرده؛ مسافران می توانند با فشار دادن دكمه ای، پرده ای را مقابل چشمان خود قرار دهند و یا از پرده الكترونیكی استفاده نكنند و همچنان، نمایی كامل از آسمان را برای تماشا داشته باشند.

بدنه هواپیما، صفحه شخصی شما می شود

لمس چنین شیشه هایی در چنین هواپیمای شگفت انگیزی، از خواسته هایی است كه به سر آدم می زند و ناخودآگاه فكر می كند با لمس دیواره شیشه ای آن، می تواند ابرها را هم لمس كند. نه تنها دست زدن به شیشه های این هواپیمای پیشرفته اشكالی ندارد بلكه امكان جستجو در اینترنت را هم به شما می دهد! به غیراز صفحات هوشمند ال سی دی كه رو به روی شما قرار گرفته است، تمام قسمت های شیشه نور هواپیما را به مسافران می دهد تا با لمس آن بتوانند، در حالیكه پیش زمینه فعالیتشان، پهنای آسمان است، در اینترنت جستجو كنند و لذتی دو چندان از این تكنولوژی پیچیده ببرند.

هواپیما به شما می گوید كجا هستید

همین كه به صندلی تان تكیه زدید و بالای ابرها در حال پرواز هستید، حتما این سؤال ذهنتان را درگیر می كند كه الان كجا هستید و پایین دستتان كدام قسمت از این كره خاكی است؛ آیا رشته كوه هیمالیا است هنگامی كه در حال پرواز به سمت اروپا هستید؟ آیا در نزدیك شاخ آفریقا هستید؟ آیا خلیج فارس است كه زیر پای شما قرارگرفته؟ باید در جواب اظهار داشت كه كافی است به همان بدنه هواپیما نگاه كنید تا به راحتی بدنه هوشمند هواپیما به شما بگوید در كجا قرار گرفته اید. تصویری كه به شما داده می شود، درست شبیه به تصویری است كه در map می بینید و به اصطلاح، پین های گرافیكی هستند كه به شما نشان می دهند در نزدیكی كدام نقطه از این كره خاكی قرار دارید!



اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، كوچه ۲۳، پلاك ۷

انتهای رپرتاژ آگهی


1398/10/28
14:44:18
4596
5.0 / 5
موضوعهای خبر: الكترونیك , تخصصی , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است