اهمیت رزومه نویسی و داشتن رزومه حرفه ای در آینده شغلی

اهمیت رزومه نویسی و داشتن رزومه حرفه ای در آینده شغلی به گزارش المور اگر قصد دارید با استفاده از دانش، تحصیلات، مهارت ها و تجربیاتی كه تا این سن از زندگی خود بدست آورده اید در یك سازمان، استارتاپ و یا نزد یك مدیر موفق مشغول به كار شوید، بهتر است بدانید برای معرفی خودتان به آنها، احتیاج به نگارش یك رزومه قوی دارید كه به خوبی مبین تمام ابعاد شخصیتی و حرفه ای تان باشد.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر دیتا و آمار های رشدانا، امروزه رزومه کاری، بهترین معرف شما در بین مدیران سازمان های بزرگ است. ازاین رو از اهمیت رزومه نویسی و داشتن رزومه حرفه ای در آینده شغلی خود غافل نشوید.
رزومه چیست؟
رزومه، شرح سوابق و فعالیتهای شما است و در واقع نوعی تبلیغ برای خودتان محسوب می‎شود. با استفاده از این ابزار تبلیغ شخصی، شما می‎توانید در یک یا نهایتا دو صفحه، توانایی ها و خصوصیت های شخصیتی تان را به مدیر یا سازمانی که قصد همکاری با آنرا دارید عرضه کنید و آنها را مجاب کنید که از میان چندین و چند داوطلب، شما بهترین و شایسته ترین فرد برای تصاحب موقعیت شغلی مورد نظر هستید.
انواع رزومه کاری و شکل های مختلف عرضه آن
رزومه ها بنا به هدفی که برای عرضه آن دارید به انواع مختلفی تقسیم می‎شوند مانند:
. رزومه تحصیلی و علمی
. رزومه شغلی و حرفه ای
. رزومه مدیریتی
رزومه را می‎توان به شکل ها و روش های مختلفی همچون متنی، صوتی، ویدئویی و تصویری عرضه کرد، اما بهترین و مرسوم ترین شکل عرضه یک رزومه کاری خوب، به صورت متنی است.
آیا برای نوشتن رزومه کاری خود هیچ سابقه حرفه ای ندارید؟
اگر دانشجو هستید یا تجربه کاری ندارید خودتان را دست کم نگیرید و نگران نباشید، شما دارای علائق و مهارت های زیادی هستید که با عرضه جذاب آنها به یک کارفرما می‏‎توانید او را متقاعد کنید تا به استخدام فرد علاقمندی، همچون شما بیندیشد.
هیچ ایرادی ندارد که قسمت سوابق کاری تان خالی باشد اما هر نوع فعالیت پاره وقتی که تابحال داشته اید را ذکر کنید. فراموش نکنید دوران کارآموزی هرچند کوتاه، جزئی از سوابق کاری تان محسوب می‎شود. پس در صورت گذراندن دوره کارآموزی در قسمت سوابق کاری به آن اشاره کنید.
یک رزومه کاری خوب چه خصوصیت هایی دارد؟
منظور از یک رزومه کاری خوب این است، مدیری که در مقابلش نشسته اید و یا رزومه تان را برایش ایمیل کرده اید با خواندن آن گرفتار سردرگمی نشود، بخش های یک رزومه حرفه ای را با عناوینی که به آن اشاره کردیم داشته باشد و چند نکته کلیدی زیر در آن رعایت شده باشد.
خوانا باشد و در فرمتی مناسب عرضه شود.
مختصر و کوتاه اما پربار باشد.
نشانی از خلاقیت فردی دارد.
واقعی و صادقانه باشد.
باوجود مهارت های فنی، به مهارت های فردی هم در آن اشاره ‎شود.
اشتباهاتی که هنگام نوشتن رزومه نباید مرتکب شوید
هیچ وقت از یک رزومه برای تمام فرصت های شغلی پیش رو استفاده نکنید، چونکه شما دائما در حال تغییر مهارت ها و دانش خود می باشید. از طرفی هر سازمان اولویت های متفاوتی برای استخدام دارد، با هوش باشید و این اولویت را از آگهی استخدام و یا با تحقیق بدست آورید.
نکات منفی همچون علت اخراج از محل کار سابق خویش را به هیچ عنوان مطرح نکنید.
اگر می‎خواهید از عکس برای معرفی خود استفاده کنید، یک عکس پرسنلی و متعارف انتخاب کنید.
اشتباهات نگارشی از رایج ترین اشکالات رزومه های کاری است، به خصوص در رزومه هایی که به زبان انگلیسی باید عرضه شوند. نمونه های زیادی از رزومه های مدیران و افراد موفق در اینترنت موجود است، حتما به مطالعه آنها بپردازید.
کلی گویی نکنید.
اگر دارای سوابق کاری زیادی هستید یا جوایز و افتخارات گوناگونی کسب کرده اید، نیازی نیست چندین صفحه به آنها اختصاص دهید. مهم ترین و مرتبط ترین آنها با شغل مورد نظر را ذکر کنید.
کارگاه آموزش رزومه نویسی رشدانا
ما در کالج توانمندسازی رشدانا در جهت اهمیت رزومه نویسی و داشتن رزومه حرفه ای در آینده شغلی تان، مهم ترین نکاتی که برای نگارش یک رزومه کاری به آن نیاز دارید را در این مقاله عرضه کردیم.
اما چنانچه با مطالعه موارد گفته شده، هنوز هم در نوشتن رزومه کاری خود با مشکلاتی مواجه هستید از کارگاه آموزش رزومه نویسی رشدانا به شکل حرفه ای با سر فصل ها و نکات کلیدی زیر بهره مند شوید:
. اهمیت رزومه نویسی در دنیای امروز
. چیکار کنم تا رزومه من دیده بشه؟
. تعریف مشخصه های یک رزومه حرفه ای
. بررسی تفاوت های میان رزومه و CV
. نکات یک رزومه خوب و متمایز
. نامه درخواست اشتغال چیست؟
. آشنایی با بخش های مختلف یک رزومه ی حرفه ای
. تشریح جایگاه های مختلف یک رزومه
. تعریف رزومه حرفه ای از دید کارفرما
. آشنایی با اشتباهات رایج در رزومه نویسی
. ترفند های بهینه سازی رزومه
. آشنایی با انواع قالب های استاندارد رزومه های پیشرفته
بررسی رزومه های خوب و بد
در پایان باور داشته باشید که شما هم می‎توانید با بهترین و معتبرترین شرکت ها و استارتاپ های دنیا قرارداد کاری خوبی منعقد کنید، اگر در معرفی توانمندی ها و دانش خود به خوبی عمل کرده و رزومه ای منحصر به فرد بنویسید.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1399/08/16
13:19:40
1349
5.0 / 5
موضوعهای خبر: استاندارد , افتخار , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است