در معاملات امروز بازارهای جهان رقم خورد؛

نگاه نگران سهام آسیایی به گزارش تورم آمریكا، سقوط ارزش دلار

نگاه نگران سهام آسیایی به گزارش تورم آمریكا، سقوط ارزش دلار المور: پیش از انتشار گزارش تورم آمریكا، كه اعلام آن می تواند سبب به افزایش نگرانی ها از بالا رفتن سریع تر نرخ بهره در جهان شود، اضطراب سرمایه گذاران به اوج رسیده است.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل ازز رویترز، روز چهارشنبه درحالی كه پیش از اعلام گزارش تورم آمریكا، كه می تواند سبب به اوج رساندن وحشت از بالا رفتن سریع تر نرخ بهره در جهان شود، اضطراب سرمایه گذاران به اوج رسیده است، سهام آسیایی دچار نوسان شد.
در همین حال تقاضای بالای ژاپنی های برای ین، دلار را به پایین ترین میزان ۱۵ ماهه خود در برابر ارز ژاپن رساند. نرخ دلار به صورت گسترده ای در برابر ین پایین آمد و به ۱۰۷.۰۱ ین در برابر دلار رسید.
قدرت گرفتن ین سبب فشار بر بازار سهام ژاپن شد؛ نیكی ۲۲۵ ژاپن باز هم ۰.۶ درصد سقوط كرد و به پایین ترین میزان خود در ۴ ماه اخیر رسید.
بازارهای دیگر آسیایی پایدارتر بودند و شاخص ای مینی اس اندپی ۵۰۰ و گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام اس سی آی، ۰.۴ درصد به ارزش خود افزودند.
در شرایطی كه سرمایه گذاران به شدت نگران بازگشت نوسانات به بازار هستند، بسیار محتاطانه اقدام می كنند.
در شرایطی كه سرمایه گذاران به شدت نگران بازگشت نوسانات به بازار هستند، بسیار محتاطانه اقدام می كنند.
كوسپی كره با اوج گرفتن ۲.۸۲ درصدی سامسونگ الكترونیكس، ۰.۶۸ درصد رشد كرد.
شاخص سهام استرالیا، اس اندپی/ای اس اكس۲۰۰ اما ۰.۲۷ درصد از ارزش خویش را از دست داد.
در بازارهای چین شاخص هانگ سنگ هنك كنگ ۰.۷۷ درصد رشد كرد، درحالی كه كامپوزیت شانگ های و كامپوزیت شن زن به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۱۷ درصد افت كردند.
این هفته، هفته ای كوتاه تر برای بازارهای چین خواهد بود چراكه بازارهای سرزمین اصلی چین از ۱۵ تا ۲۱ فوریه و بازار هنگ كنگ از ۱۶ تا ۱۹ فوریه به دلیل سال نوی چینی تعطیل هستند.
در این میان امروز در ساعت های آمریكایی داده های تورم آمریكا گزارش خواهد شد.
جوزف كاپورسو، یك استراتژیست ارز در بانك كامان ولس استرالیا، امروز در یادداشتی به مشتریان توضیح داد: تورم قوی تر آمریكا احیانا منجر به قیمت پایین تر سهام جهان، نرخ بالاتر سود اوراق قرضه آمریكا و قدرت گرفتن دلار در برابر بیشتر ارزهای جهان، به جز ین و فرانك كه ارزهای امن جهان هستند، خواهد شد.
در معاملات دیشب آمریكا، شاخص صنعتی داوجونز بعد از سقوط در اوایل معاملات، در ادامه روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت ۳۹.۲۵ واحد یا ۰.۱۶ درصد بالا تر بسته شد و به ۲۴۶۴۰.۴۵ واحد رسید. سایر شاخص های آمریكا هم در مقادیری بالاتر بسته شدند.
در بازار ارز شاخص دلار، كه ارزش ارز آمریكا را در برابر ۶ رقیب بین المللی آن دنبال می كند، به افت خود ادامه داد و به رقم ۸۹.۴۴۰ رسید.

1396/11/27
16:50:35
4983
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است