رویترز اعلام كرد؛

سقوط سهام اروپا با آخرین تهدیدات تعرفه ای ترامپ

سقوط سهام اروپا با آخرین تهدیدات تعرفه ای ترامپ به گزارش المور روز جمعه بعد از اینكه ترامپ در مورد تعرفه های بیشتر بر واردات چینی اخطار داد، سهام اروپایی افت كرد؛ هرچند میزان سقوط بازارها با سود سهامی كه حالت دفاعی به خود گرفتند، محدود شد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز جمعه بعد از این كه رئیس جمهور ترامپ، در مورد تعرفه های بیشتر بر واردات چینی اخطار داد، سهام اروپایی افت كردند. هرچند میزان سقوط بازارها با سود سهامی كه حالت دفاعی به خود گرفتند (مثل سهام بخش خدمات)، محدود شد.
شاخص پن یوروپین استاكس ۶۰۰، امروز تا ساعت ۱۳: ۳۶ به وقت تهران، ۰۵ درصد سقوط كرد و بدین سان قسمتی از سود سرشار ۲.۴ درصدی روز گذشته خویش را از بین برد. این شاخص به سمت ثبت سود هفتگی ۰.۹ درصدی پیش می رود.
شاخص داكس آلمان كه شركت های صادركننده، وزن سنگینی در آن دارند، ۰.۹ درصد رشد كرد.
پنج شنبه شب به وقت آمریكا (صبح امروز) ترامپ از مقامات تجاری آمریكا خواست تا بر روی معرفی كالاهای چینی دیگری، تا ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار، برای وضع تعرفه ضد آنها، كار كنند. این اقدام بار دیگر خطر رویارویی بزرگترین اقتصادهای جهان، آمریكا و چین، را افزایش داد. هرچند هنوز سرمایه گذاران شك دارند كه یك جنگ تجاری تمام عیار به راه بی افتد.
با این حال احتیاط بر بازارهای جهان سایه افكنده است و سهام تدافعی تقویت شدند. سهام شركت خدماتی سوئز فرانسه در این بخش پیشتاز بود و ۲.۸ درصد جهش كرد.
این درحالی است كه در ادامه امروز تمركز سرمایه گذاران بر روی گزارش مشاغل آمریكا خواهد بود تا سرنخ هایی در مورد جهت گیری اینده سیاست گذاری مالی آمریكا به دست آورند.
 

1397/01/17
18:22:32
4378
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , بازار , خدمات , سهام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است