همزمان با تقویت واردات؛

تغییر قیمت نفت با افزایش تنش های خاورمیانه

تغییر قیمت نفت با افزایش تنش های خاورمیانه به گزارش المور روز جمعه انتشار داده های افزایش واردات نفت چین و بحران در خاورمیانه، سبب تقویت قیمت های نفت در بازاری گردید كه از قبل، نشانه هایی از بازگشت توازن پس از سال ها عرضه بیش از حد، در آن دیده می شد.



به گزارش المور به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز جمعه انتشار داده های افزایش واردات نفت چین و بحران در خاورمیانه، سبب تقویت قیمت های نفت در بازاری شد كه از قبل، نشانه هایی از بازگشت توازن بعد از سال ها عرضه بیش از حد، در آن دیده می شد.
قیمت نفت برنت با افزایشی ۹۸ سنتی، به ۵۷. ۲۳ دلار برای هر بشكه رسید و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریكا هم، با ۸۱ سنت افزایش نسبت قیمت به بسته شده قبلی، در بشكه ای ۵۱. ۴۱ دلار معامله شد.
این دو شاخص نفتی احیانا با بسته شدن معاملات این هفته، به ترتیب به سود هفتگی ۲ و ۴ درصدی دست پیدا كنند.
طبق داده هایی كه در روز جمعه منتشر شد، واردات نفت چین در ماه سپتامبر به ركورد ۹ میلیون بشكه در روز رسید. چین به طور متوسط با واردات ۸. ۵ میلیون بشكه در روز، در بازه ژانویه تا سپتامبر موقعیت خویش را به عنوان بزرگترین وارد كننده نفت جهان تثبیت كرد.
اولیور جاكوب، سرپرست و مدیر پتروماتریكس می گوید: ما امروز با داده های قوی چین، از خواب بیدار شدیم كه این از بازار پشتیبانی می كند.
واردات عظیم چین تا حد زیادی، از خریدهایی كه برای ذخایر سوخت استراتژیك خود انجام می دهد، ناشی می گردد.
ناآرامی ها در عراق و احتمال نفی توافق هسته ای ایران از جانب آمریكا هم، سبب تقویت قیمت ها شد.
روز جمعه تلوزیون محلی عراق گزارش داد ده ها هزار جنگجوی كرد در منطقه نفتی كركوك، مستقر شده اند تا با تهدیدهای احتمالی از سوی نیروهای عراقی مقابله كنند.
تنش ها در بین این دو طرف از زمان رای به استقلال كردها در ۲۵ سپتامبر، رو به افزایش است و تاجران نگرانند كه در نهایت، باعث قطع صادرات نفت از این منطقه شود.
در اواخر روز جمعه، انتظار می رود رییس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ اعلام كند كه توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران را تایید نخواهد كرد. این توافق باید هر ۹۰ روز، به تایید برسد و این تاییدیه باید این یكشنبه، تجدید شود.
این گام به كنگره آمریكا ۶۰ روز فرصت خواهد داد تا تصمیم بگیرند كه آیا تحریم ها را دوباره برگردانند یا خیر. اما سخنگوی مجلس ایران به خبرگزاری تاس روسیه گفته است كه تایید نشدن توافق، به معنای به انتها رسیدن آن است و این می تواند سبب هرج ومرج جهانی شود.
جف برون، رییس اف جی ای، به رویترز اظهار داشت: تحریم های نفتی می تواند بخش بزرگی از درآمد تجارت نفت ایران را حذف كند.
از سال ۲۰۱۵ این كشور، بیش از ۲۴ میلیارد دلار را صرف ساخت ذخایر نفت خام خود كرده است و طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، درحال حاضر نزدیك به ۸۵۰ میلیون بشكه نفت خام را در انبارهای خود ذخیره كرده است.
 

1396/07/21
23:43:49
4502
5.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , بازار , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است