نحوه ثبت برند فارسی

نحوه ثبت برند فارسی المور: در قوانین ثبت شركت ها، برندی كه دارای معنای لاتین باشد ولی به صورت فارسی نوشته شود، جزو برند لاتین به حساب می آید.



به گزارش سرویس بازار ایسنا، سامانه تخصصی ثبت شركت كریم خان در ادامه به بررسی نحوه ثبت برند فارسی پرداخته است:

برای ثبت برند فارسی می توانید با رجوع به سامانه تخصصی ثبت شركت كریم خان تمامی اقدامات مربوطه را به انجام برسانید اما قبل از هر چیزی لازم است به تعریف برند فارسی بپردازیم؛ برند فارسی به برندی گفته می گردد كه حتما در یكی از فرهنگ های معتبر فارسی (نظیر فرهنگ دهخدا) وجود داشته باشد. در غیر این صورت برندی كه دارای معنای لاتین باشد ولی به صورت فارسی به نگارش درآید هم جزو برند لاتین به حساب می آید.

ثبت برند فارسی سبب تولید تمایز كالاها یا خدمات یك شركت با كالا و خدمات سایر شركت ها است و به مشتریان كمك می نماید كه محصولات را از یكدیگر تشخیص بدهند. برندهای برتر سبب بروز هیجان، عواطف و احساسات مصرف كنندگان بوده و بر ارزش كالا یا خدمات می افزایند. به عبارتی دیگر، مشتریان هم به این نام ها اعتماد داشته و از آن ها انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

مدارك لازم برای ثبت برند فارسی

ارائه كپی برابر اصل پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا جواز كسب

كپی آگهی تاسیس شركت و آگهی تغییرات شركت (در صورت وجود(

كپی برابر اصل مدارك شناسایی صاحبان حق امضای شركت

۱۰ نمونه از كپی علامت مورد نظر حداكثر در ابعاد ۱۰ * ۱۰ سانتی متر و تدوین شرحی از علامت و توصیف آن و مستند معنایی نام مورد نظر در فرهنگ لغات فارسی

ارائه وكالتنامه در صورت انجام امور توسط وكیل

همچنین برای ثبت برند فارسی عرضه شرح فونت به كار رفته شده، رنگ به كار رفته و اشكال استفاده شده به صورت دقیق الزامی است. بعد از جمع آوری مدارك فوق، با ورود به سامانه ثبت علامت تجاری، نسبت به تكمیل اطلاعات درون سامانه اقدام كنید. با تكمیل اطلاعات، به هر اظهارنامه كد رهگیری اختصاص داده می شود تا در صورت نیاز در سامانه مورد پیگیری قرار بگیرد. پاسخ اداره صرفاَ با استفاده از بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده مشاهده می گردد و تمامی مكاتبات در مورد اظهارنامه با استفاده از همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) امكان پذیر است. اداره مالكیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات درج شده در این قانون مورد بررسی قرار می دهد و در صورتیكه علامت را جهت ثبت تایید كند، اجازه انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می كند.

صدور گواهی ثبت علامت تجاری یا برند از اداره مالكیت صنعتی به منزله صدور یك سند معتبر است كه امتیازات گوناگونی را برای مالك خود به همراه می آورد. زمانی كه گواهی ثبت برند فارسی از جانب اداره مالكیت صنعتی صادر می شود، در واقع این گواهی یك سند معتبر است كه می تواند مزایای زیادی برای مالك برند داشته باشد. ثبت برند فارسی و در كل ثبت برند شامل تمامی مشاغل مختلف و محصولات متفاوت می باشد كه این محصولات می توانند در زمینه های مختلف از قبیل بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و … باشند، به عبارت دیگر ثبت برند فارسی سبب افزایش اعتبار كالا یا خدمات بوده و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند به ارمغان می آورد.

هر برندی صاحب یك ارزش مالی است كه این ارزش مالی به عوامل زیادی بستگی دارد. یكی از عواملی كه بر ارزش مالی برند موثر است نوع انتخاب نام تجاری است كه با عنایت به واحد و اتحادیه مربوطه باید متفاوت باشد. از دیگر عواملی كه بر ارزش مالی برند موثر است نوع كالا و فارسی یا انگلیسی بودن برند است، به علاوه توجه به مقررات ثبت برند فارسی و ثبت برند لاتین و همینطور نحوه تبلیغات و بازاریابی برند هم همچون دیگر عوامل موثر بر میزان ارزش برند است.

پس از كامل كردن مداركی كه در بخش فوق گفته شد و همینطور عرضه این مدارك به اداره ثبت علائم آگهی، تقاضای ثبت علامت تجاری به مدت یك ماه آگهی شده و در صورتیكه علامت مزبور متعلق به شخص دیگری باشد به موكل اعلام می گردد و در صورتیكه علامت قبلا ثبت نشده و شكایتی نداشته باشد پرونده كامل شده و قابل ثبت بوده كه این مورد در زمینه ثبت اختراع هم به همین منوال است.

ثبت برند عموما به دو صورت فارسی و لاتین صورت می گیرد كه در این مطلب ثبت برند فارسی قید شده است و علاقه مندان می توانند برای انجام هر گونه اقدامات مربوط به ثبت برند فارسی به موسسه ثبت شركت كریم خان رجوع كنند.




1397/06/04
16:06:11
4275
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , بازار , تخصصی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است