مدیرعامل بانك پارسیان:

سرمایه های انسانی مهمترین تكیه گاه تولید ثروت و رفاه در آینده ایران است

سرمایه های انسانی مهمترین تكیه گاه تولید ثروت و رفاه در آینده ایران است المور: مراسم امضای تفاهم نامه همكاری پول مجازی ققنوس، با حضور رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در هتل اسپیناس پلاس تهران و به میزبانی چهار بانك ایرانی به منظور عرضه توكن با پشتوانه طلا بر بستر بلاك چین رونمایی گردید.


به گزارش المور به نقل از ایسنا، كوروش پرویزیان، مدیرعامل بانك پارسیان، در مراسم رونمایی از شبكه عرضه توكن بر بستر بلاك چین، اظهار داشت: نیروی فكری و توان و ظرفیت های اندیشه ای بسیار خوبی در كشور وجود دارد كه به رشد و توسعه اقتصادی كشور كمك می نماید و این بستر باز حاصل این ظرفیت علمی است.
وی اظهار داشت: ما باید روندهای تغییر در اقتصاد فعلی دنیا را بهتر درك كرده و به آن سمت حركت نماییم و در این زمینه لازم است كه اندیشمندان و همكاران شبكه بانكی و همكاران حوزه آی تی و شركت هایی كه در این زمینه در حال فعالیت هستند، پیشگام حركت جدید شبكه ققنوس و رشد بانكداری نوین برای اثرگذاری بهتر بر آینده شبكه بانكی و صنعت بانكداری كشور باشند.
پرویزیان افزود: برای تولید ثروت دیگر نمی توان به منابع قدیمی و سنتی اتكا داشت و در كنار آنها لازم است كه برای تولید ثروت و رفاه، به ظرفیت بالای سرمایه انسانی و نیروی فكری كه در جامعه وجود دارد دقت كنیم و باید این ظرفیت را جست وجو نماییم و آینده ای بهتر از گذشته داشته باشیم.
مدیرعامل بانك پارسیان اشاره كرد: سپیدنامه ققنوس كه در اساطیر ایران، مصر، یونان و چین وجود دارد، می تواند یك تمدن جدید محسوب شود كه بتواند به اقتصاد ملی در كنار حاكمیت كمك نماید.
ولی الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس با اشاره به خاصیت های این بستر، اظهار داشت: بستر «ققنوس» بعنوان پلتفرم اقتصاد دیجیتال با كمك بانك های ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و هلدینگ های فناوری اطلاعات این بانك ها تولید شده و زمینه عرضه توكن به شكل گسترده برای انواع دارایی ها را فراهم می آورد.
وی با اشاره به اینكه توكن اولیه برمبنای طلا صادر می شود، اظهاركرد: هدف اصلی ما توكنایز كردن دارایی های ملكی خصوصاً اموال مازاد بانك ها است كه در فاز بعدی سایر دارایی های پولی و سرمایه ای را در برمی گیرد.
فاطمی اضافه كرد: تفاوت توكن این است كه می تواند در چارچوب كیف پول در اختیار مردم قرار گیرد و ما می خواهیم به سرعت بخشیدن در نقل و انتقالات سرمایه ای، هیجان بیشتری را به مردم تزریق نماییم.
مدیرعامل ققنوس با اشاره به اینكه از راه این بستر می توان دارایی های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد كرد، اشاره كرد: دغدغه اقتصاددانان این است كه اگر دارایی های منجمد قابلیت نقدپذیری پیدا كنند، موجب احداث تورم خواهد شد، اما در صورتیكه این نقدپذیری در راه تولید قرار گیرد، هم احداث ارزش افزوده ملی كرده و هم دغدغه اقتصاددانان را برطرف می كند.
فاطمی افزود: بانكداری الكترونیك بدون توجه به اثرات جانبی اش طراحی شد، اما در زمینه رمزارزها ما باید توجه بیشتری به اثرات جانبی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه بلاك چین مدعی است كه یك ابزار بین المللی است، اشاره كرد: این هنر ماست كه چگونه از آن استفاده نمائیم، ما باید از این بستر بهره برده و به جای تهدید برای حاكمیت آنرا تبدیل به فرصت برای رشد اقتصاد كشور نماییم.
ادیتور: زهرا میعادی
انتهای رپورتاژ خبری


1397/11/11
21:17:57
4397
5.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , اقتصاد , الكترونیك , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است